Ja daar zijn we weer. We blijven rommelen met de flessen, joris blijft op 5 flessen steken. hij drinkt ze heel moeizaam, gemiddeld drinkt hij per dag 800 cc. meer gaat meestal niet. in de nacht blijft hij ook nog komen, om 23.00 uur geen fles, nooit gedaan, omdat het nooit is goed gegaan. hij meldt zich altijd in de nacht eerst was dit altijd rond 4.00 uur, toen 3.00 uur en nu meestal tussen 1.00 en 2.00 uur. Toch nog maar een proberen om 23.00 uur de flles te geven? hij komt dat evengoed in de nacht, maar deze dan afbouwen? hij slaapt de laatste weken onrustig in de avond. hij gaat om 19.30 uur naar bed, sliep altijd heel goed dan, maar is nu vaak tussendoor huilend wakker, speen geven en hij slaapt weer tot ergens in de nacht... flestijden zijn nog steeds: 7.15 drinkt dan meestal maar 100cc 11.00 drinkt dan meestal 170cc 15.00 drinkt dan meestal de fles leeg 19.00 drinkt dan meestal de fles leeg en in de nacht, drinkt dan tussen de 170 en 200cc Hij krijgt nog nutramigen, maar ik wil beginnen met rijstbloem toevoegen. is dit slim... over 1 maand moeten we provocatietest doen voor zijn voeding. veel vragen in 1 topic maar allemaal rondom voeding en slaap ps ; joris wordt bijna na alle slaapjes huilend wakker, dit is toch niet goed of wel
Lastig! Ik zou wel deze flessen blijven aanbieden en dan wel om11 wakker maken... Als hij dan snachts wakker wordt troosten en speen geven, de tijd tussen de flessen is even lang als nu dan... Misschien krijgt hij tandjes ook? En verder denk ik dat alle kindjes huilend wakker worden hoor, denk dat dat niks is om je zorgen over te maken!
Lijkt me niet, dan zou hij toch niet in de nacht wakker worden voor een voeding? Als we meer dan 200cc in de fles doen, drinkt hij deze nooit op
Ik dacht misschien overdag proberen hem tussen de flessen door nog even extra in bed leggen, zodat de avondfles iets later komt? Dus naar 20.00 uur en dan 20.30 uur naar bed, of is dat juist dom
Ik zou hem denk ook proberen iets later op bed te leggen, en evt om 23.00 toch even wakker maken. Overgaan nar 4 flessen zou ik ook echt nog niet doen hoor, ik ben dat pas sinds 2 weken gaan doen, maar mijn meisje is nu bijna 6 maanden en kon/kan heel goed zonder. En over huilend wakker worden, geen idee wat dat zou kunnen zijn? Is hij dan wel uitgeslapen? Als je nog een keer speentje geeft ofzo gaat hij dan niet weer verder slapen? Mijn meisje wordt meestal gezellig kletsend en lachend wakker, zelfs smorgens vroeg als ze gewoon honger heeft. Overdag gebeurd het weleens dat ze huilend wakker word, maar vaak is ze dan nog niet helemaal uitgeslapen... Succes!
Joris slaapt als sinds zijn geboorte overdag slecht, max 45 minuten en soms maar 30 minuten... speen helpt niet, laten liggen ook niet, hijwil er dan uit. Is hij er eenmaal uit dan is hij super vrolijk.. Op een dag slaapt hij gemiddeld 11 tot 12 uur. Goede dagen soms 13. Dat is ook meteen mijn angst met de flestijden veranderen... ik ben zo bang dat hij dan nergens meer een goede nachtrust heeft... Zou proberen kwaad kunnen?
Baker je hem in? Anders zou je dat eens kunnen proberen? Mijn dochtertje sliep ook overdag erg kort steeds, maar toen ik begonnen ben met inbakeren (wel na 5 weken ongeveer) sliep ze overdag ook héérlijk en veel langer! Nu slaapt ze nog steeds in een Puckababy.
geef je nu flessen van 180/6? en hoe zwaar is Joris? ik zou hem sowieso een fles om 23 uur aanbieden en dan de fles ervoor nog ff om 19 uur laten en kijken hoe hij het dan doet.
Ik zou ook rond 23:00 nog een fles geven als hij 's nachts nog altijd komt voor een voeding. En wat betreft het huilend wakker worden....als mijn zoontje wakker wordt en gaat huilen is het meestal een teken dat hij eigenlijk nog moe is en verder wilt slapen!
Wij hebben ook het late flesje ingevoerd, rond 22:00, met een schepje rijstebloem. Nu slaapt hij heel de nacht door, wordt weleens even wakker, maar na het geven van zijn speentje valt hij weer in slaap. Hij wordt wel vroeg in de ochtend wakker, rond 5.30 uur en slaapt na zijn flesje nog een uurtje of twee. Mijn kleintje wordt ook regelmatig huilend wakker, soms heeft hij dan trek, andere keren wilt hij verder slapen. Wat bij ons ook goed werkt is het inbakeren in de Pacco doek. Ik heb zo'n spijt dat ik daar niet eerder aan ben begonnen. Hij slaapt hierdoor langer door, ook overdag zijn de hazenslaapjes veel minder geworden. Verder ook nog steeds aan het rommelen met de tijden, we laten er steeds zo'n 3 tot 4 uur tussen. Maar kunnen nog niet zeggen dat we vaste drinktijden hebben...
Joris is nu 4,5 maand en weegt 8 kilo hij werd altijd ingebakerd met de pacco doek, echter rolt hij al om, en is het onveilig dus dat zijn we aan het afbouwen.. zou rijstebloem mogen met nutramigen en is het wel verstandig om nu te doen. over 1,5 maand moeten we een provocatietest doen...
Ik heb zelf geen ervaring met flesvoeding, maar wat ik niet goed snap: waarom moet je op een gegeven moment minder flessen geven met meer melk erin? Wat jij nu aangeeft dat je zoontje doet, lijkt mij heel normaal en gewoon. Je kan idd kijken wat je zoontje doet als je hem rond 22/23u een (droom)voeding geeft. Hier heeft dat bij alledrie nooit iets gedaan mbt doorslapen. Ook het geven van rijstmeel is alles behalve een garantie. Als je met provocatie zit zou ik al helemaal geen rijstmeel geven. M werd eigenlijk ook altijd huilend wakker en dat heeft ze heel erg lang zo gehad. Bij haar was dat (denk ik) vooral het alleen-zijn, daar is ze nog steeds niet gek op. T werd eerder pruttelend wakker. En die kan nog steeds heerlijk liggen kletsen in bed, maar dat is ook pas van het laatste jaar denk ik? Bij S wisselt het.
Ik weet niet of rijstebloem mag dan, maar ik raad het niet echt aan.. Mijn meisje doet het er iig niet beter op als ze pap krijgt, heeft dan erg veel buikkrampen en ligt lang wakker en veel huilen. Zonder pap in de fles gaat ze gewoon lekker slapen..
Ik ken het idee met rommelen met flestijden. Met dat ze ouder worden krijgen ze ook bijvoeding en veranderen de voedingstijden ook steeds. Ik ben gaan denken en doen: Als volwassene en kinderen heb je zo'n 5 eet/drink momenten op een dag (normaal gesproken dan) Ontbijt koffie met iets erbij lunch koffie met iets erbij avondeten Dus ik dacht: rond die tijden krijgt de baby ook wat. Dus wij doen: 06:30 uur ontbijt: fles (alle flessen 200cc) 09:30 uur koffie : fruithap met evt diksap 11:30 uur lunch : fles (of evt bordje pap en als ze wat ouder zijn evt een boterham) 14:00 uur koffie : fles 17:30 uur avondeten: groente en een fles 22:00 uur : de late fles wat ze als jonge baby nog krijgen Dit geeft wat meer rust. De tijden komen niet zo heel erg nauw, als ze maar rond die tijden d'r maaltijden krijgt. Makkelijk te onthouden en je kan het een beetje aanpassen naar de behoefte van je kind. Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Ik heb ongeveer hetzelfde schema, alleen de fles van 19:00 krijgt ze om 21:00. En soms als ze 7-11-15 exact aanhoud dan krijgt ze rond 17/18 uur een flesje van 110cc. Maar soms doet ze 7:30-12-16 en dan 21 uur dan krijgt ze geen fles er tussen. Ze drinkt opt moment ook niet meer dan 200cc per fles, heeft ze wel gedaan maar nu dus niet meer Ze meld zich soms wel al om 5/6u maar met een aai over dr bol, recht leggen knuffeltje erbij en soms speentje kachelt ze weer door. Als ik wacht met tot 22/23 uur met wakker maken dan komt ze om 3u alweer. Bovendien moest ik haar dan om 19u ook wakker maken vandaar dat ik die twee heb samen gevoegd naar 21u en dat gaat veel beter. T blijft zoeken wat voor jou en jouw kindje het beste werkt