Kan ook met WiFi te maken hebben. Afgelopen zomervakantie waren we op een camping in het buitenland en toen internette ik dus met de WiFi vd camping. Toen we later weer thuis waren zag ik ineens mensen van de camping in mijn vrienden suggestielijst staan. Terwijl ik die mensen alleen van gezicht kende, maar nooit een woord mee had gewisseld. Laat staan dat we elkaars namen kenden. Facebook heeft gewoon gezien dat we op dezelfde locatie hebben ingelogd, via dezelfde router, en heeft toen gedacht; hé wie weet kennen die 2 elkaar wel! Is het nog te volgen?
Heb ik heel vaak gehad . Heeft te maken met het email account in vee gevallen die diegene aanmaakt en waarnaar jouw mail ook sort off gekoppeld is. Wellicht in verleden eens gemaild . Zo kreeg ik in het begin heel veel verzoekjes van mensen bij wie ik op Mp wat had gekocht 😂
Ik denk iets met internetverbinding. Ik heb een poos terug een fake account aangemaakt om eens te spieken wat een niet vriend op mijn pagina kan zien. Slechts 1 x dat account geopend, niets ingevuld behalve een fake naam en ineens kreeg ik een mail of ik misschien mijn man kende. Daarnaast ook wel eens suggesties van collega's gekregen. Dus ik denk iets met de internetverbinding.
Hieronder zie je een lijst van alle permissions, die de Facebook app eist. ALs je die app hebt geïnstalleerd, dan heeft Facebook toegang tot je contacten en je belgeschiedenis. Als je haar ooit gebeld of gemaild hebt, dan weet Facebook dat. Zie het rode blokje. Daar ga je mee akkoord als je die app installeert.
In onderstaande plaatje heb ik zelf even aangegeven waarom ik de Facebook app, die helaas standaard op mijn Samsung Galaxy S6 geìnstalleerd staat en niet verwijderd kan worden, heb disabled. Met alle rode blokken heb ik een probleem. EDIT: Even 2e plaatje toegevoegd omdat de eerste niet goed leesbaar is.
En precies hierom heb ik geen fb. Ze doen gewoon maar, geen privacy meer tegenwoordig. En n vrien din van mij kwam zichzelf op en tegen wat niet haar account was en als je eens wis t wat voor moeite t kostte om die profiel uit te laten schakelen pfff.
Tja.. Facebook zegt het tenminste nog. Denk je nou werkelijk dat ook maar iets wat je via je telefoon zegt of doet privé is...
Het gaat nog veel verder, ik heb gepind bij de wasstraat en zie een uur later reclame van die wasstraat op fb! En ik heb niks opgezocht van tevoren. Edit: ik bedenk me nu ineens dat mijn wifi op mijn telefoon aanstaat en ze daar wrsch ook wifi hebben...
Bij je instellingen kan je ook zien wat iemand die geen vriend van je is kan zien, hoef je niet een apart account voor aan te maken Tja en Facebook en Whatssapp kunnen vast zien wat je allemaal doet, ik zet er maar heel weinig op, dus ze doen maar
Daar heb je gelijk in. Maar eerlijk gezegd boeit het me niet zoveel. Van de overheid dan. Ik vind het minder leuk dat commerciele instellingen zoveel gegevens van mij hebben.