Hoe weet ik dat het HcG uit mijn lichaam is???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Victoria25, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria25

1 feb 2011
    47
    0
    0
    Ik heb afgelopen vrijdag (9 maart) een curretage gehad, het hartje klopte niet. Op dat moment zou ik iets meer dan 12 weken zwanger zijn. Het kindje is waarschijnlijk niet ouder geworden dan 5,5 week.
    De dinsdag voor de curretage ben ik begonnen met bloeden, wat elke dag heftiger werd met af en toe zo'n kramp dat het (naar mijn idee) op weeën leken.
    Op de dag voor en de dag van de curretage heb ik redelijk wat bloed verloren, ook met stolsels. Maar het kindje kwam er niet uit.
    Volgens de gynaecoloog ging de curretage erg makkelijk, omdat mijn baarmoeder al goed open stond en het kindje al redelijk goed los was.
    Na de curretage had ik al bijna geen bloedverlies meer, iig bijna geen vers bloed meer. Sinds gisteren heb ik niks meer in mijn maandverband.
    Gisteren eens een zwangerschapstest gedaan, om te kijken of er nog HcG in mijn lichaam zit. Deze was positief...
    Nu vraag ik mij af hoelang het ongeveer duurt voordat het HcG uit mijn lichaam is, of ik dan steeds zwangerschapstesten moet doen daarvoor en hoevaak ik dit moet doen. Ik neem ook aan, dat zolang deze testen positief zijn, het ook geen zin heeft om met ovulatietesten te beginnen.
    Ik ben bang, dat als ik denk dat mijn ongesteldheid uitblijft en ik weer een zwangerschapstest zou doen, deze misschien een valse uitslag kan geven (omdat het HcG van de vorige zwangerschap nog steeds niet uit mijn lijf is).

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dat is mijn vraag ook dus ik lees even mee!

Sterkte!!!

3. lien123

lien123 Niet meer actief

HCG kan wel een aantal weken in je lichaam blijven. Soms wel een week of 6. Je kan het beste elke week, of elke 2 weken een test doen. Als ie negatief is, kan je weer beginnen met ovulatietesten.

Ik had na mijn mk na 2 weken nog een echte knaltest, was wel heel verwarrend...

Sterkte ermee.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Na de eerste miskraam 2 weken nadien een negatieve test, na de tweede miskraam duurde dat 5 weken, maar had ik wel na 4 weken alweer een eisprong.
    Ovutesten hebben iig geen zin zolang je nog positief test, omdat die ook op HCG reageren.
    Sterkte met alles!

5. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi Victoria,

Ik heb bij de kruidvat 2 testen voor €5,- gehaald. Meteen 3 doosjes gekocht.
    Ik heb ook 9 maart curettage gehad (MA 10w6d) en ik heb nu al een licht streepje op de testen. Gister en eergister getetst.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een negative test hebt! (en daarna weer positief :) )

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik weet maandag of ik eindelijk schoon ben. Op 2 maart had ik nog heel veel hCG (141.5), ik heb vandaag weer getest maar nog geen uitslag.
    Mijn MK was op 6 februari met 6w3d. Ik ben wel na 5 weken weer ongesteld geworden gelukkig.

7. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @mamavansimone: heb jij dan bloedtesten laten doen? dat je precies weet hoe hoog je HcG was. Kun je dat zelf aanvragen bij de gyn? Of doen ze dat alleen om een medische reden?

8. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik kreeg een doorverwijzing naar de gyn omdat ik 2 weken na de miskraam donkerder testte dan ervoor en er op een uitwendige echo niks te zien was. Uiteindelijk hebben we nog geen oorzaak gevonden waarom het zo hoog bleef, ik had er ook nog buikpijn bij dus het was wel eng. 3 weken geleden had ik ineens even dikke steken en daarna verdween eindelijk de buikpijn en ik ben 2 weken erna ongesteld geworden. Een klein beetje een speciaal geval dus....

9. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik zit trouwens nu op 14, dus ik ben helemaal schoon. Eindelijk!

10. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik had vanochtend een negatieve zw test dus het hcg is na 10dagen uit mijn lichaam.
    De uitslag van het onderzoek van de MA was niets bijzonders of vreemds te ontdekken. Dus wij hebben groen licht voor een volgende zwangerschap!

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb bij mijn eerste ma (spontaan gekomen) tot ongeveer een maand posi getest en wrs ook geen eisprong gehad.
    bij mijn tweede ma (curettage), testte ik ook elke week en na 3 weken waren ze nog steeds erg goed zichtbaar, ik was toen inmiddels begonnen met tempen en ik merkte een daling van mn temp (meestal had ik dat voor een ei), dus toch aan de klus, en inderdaad de dag erna een eisprong gehad, ondanks dus nog posi testen en zie banner!!

12. frouk85

frouk85 Niet meer actief

ik ben vrijdag 23-3 gecureteerd ik had hiervoor al 2,5 weken bloedverlies gehad maar het liet niet goed los. nu vanochtend een test gedaan en er was bijna niets te zien van de tweede streep alleen als je heel goed kijkt. Het is er bij mij dus bijna uit.
    nu het bruinverlies nog stoppen.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik moest wekelijks hcg gaan prikken na mijn curretages, net zolang tot het op nul stond. Heb nooit testjes gedaan achteraf.

14. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hartje rond 17-3 gestopt
    23-3 curretage
    nu nog posi knaltest.. en super beroerd en moe nog.. laat het maar snel stoppen...

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij mij heeft t wel een keer 8 weken geduurt eer ik eindelijk hcg op nul had....ook na curretages..

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bij mij ook 10dagen!

Veel succes Flashyfly

17. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @Mel, na 10 dagen hcg uit mijn lichaam maar dus nog geen ei kunnen ontdekken en nog niet ongi. Zou ik misschien vanaf die 10e dag moeten tellen ipv de dag van de curettage?
    Gefeliciteerd met een negatieve test, stom is dat he? Volgende x weer een knaller :D

Deel Deze Pagina