On the subject of paardrijden en voetballen, daar kun je gewoon rekening mee houden vooral in de eerste maanden kun je gewoon doorgaan als je de energie ervoor houdt, ik heb meiden gezien met paarden die juist na de bevalling bang zijn terug op een paard te klimmen.. Ik denk dat het er aan licht hoe veilig jij jezelf voelt op een paard.. Pas toen ik vier jaar gestopt was en 25 kilo lichter was ik enorm bang om een bot te breken of me enorm pijn te doen omdat daarvoor mn vetkussentjes toch enigzins de klap verlichten en mij sterker maakte doordat ik veel meer energie had.. En toen letterlijk op elke paard/ pony klom.. Maar ik reed ook rustig op een shetje met mijn zusje toen die een jaar of 1 was zonder cap of zadel en we galloppeerde wat af in die wei en dat vond ze heerlijk.. Kind is zelf dus ook nooit bang geweest voor pony's en is vandaag de dag een enorm goed ruitertje! Dat is dus een positieve kant als je er gewoon door mee kan gaan en tussen de paarden kan blijven.. Voetbal weet ik dus weinig vanaf, net als paardrijden wanneer er de kans bestaat dat jij je er niet meer fijn bijvoelt omdat er een gevaar is voor je kindje of dat je op je buik kan vallen en dat dus ook bijna onvermijdelijk is dan moet je echt opletten tenzij de vk je anders verteld gewoon lekker blijven genieten! En beweging is goed voor je als je zwanger bent.. En test gewoon op je nod, je kunt best zwanger zijn na vier maanden, hier was t net 5!
Ik ben niet de eerste die je dit advies zal geven, maar er zit niets anders op dan wachten tot je NOD en testen. Op internet staan hele lijsten met zwangerschap verschijnselen, maar de meeste hiervan heb je pas na je NOD. Buikkrampen, gevoelige tepels etc. kan ook gewoon duiden op een naderende menstruatie. Ik wens je alvast heel veel succes met testen!
Op jouw vraag over de zalfjes, ze houden de huid soepel, maar als je er aanleg voor hebt kan je smeren wat je wilt je krijgt ze dan toch. Qua testen kan je het beste die van kruidvat 2 voor 5 euro doen of testpoint bij de etos te koop 2 voor 5. Deze zijn het goedkoopst, je hebt er meteen 2 en ze zijn het gevoeligst en testen vaak al 2 dagen voor nod positief als je zwanger bent (al raad ik aan gewoon te wachten tot nod). De duurdere blijken vaak minder gevoel en ook vaker vals positief te geven.
Zou zomaar kunnen Speel je in Ridderkerk? Ik in Adam.. teamgenootje speelde tot ong. 20 weken nog gewoon al is het wel risicovol, ze werd wissel gezet en viel maybe nog maar 5 min in.. Misschien handig tot een week of 14 te spelen daarna afbouwen.. paardrijden kan gewoon doet een vriendin ook!! En met de vraag over de strieele.. dat kan je denk niet tegenhouden ik had de laatste 3 weken van mijn zwangerschaps striele gekregen je ziet ze nog licht.. maar jaah.. dat hoord bij het moeder zijn maar dat ligt gewoon helemaal aan je lichaam.. ondertussen al getest== Succes..
Ben ik met de rest eens, je bent wel echt heel erg geobseedeerd bezig hiermee en nogal voorbarig door al op zoek naar zalfjes te gaan voor eventuele striae, doe eerst eens een test of wacht geduldig op je menstruatie. Door deze obsessie kun je je zelf helemaal gek maken, en geloof me vele vrouwen hebben dit al ervaren doordat ze zo obsessed zijn. Heb je inmiddels al getest