hallo, ik ben sinds afgelopen vrijdag 100% in de ziektewet. daarvoor zat ik al 50% in de zw vanwege stresse en overspanningsklachten. doordat we een soort reorganisatie hebben op het werk en ik door mijn werkgever uit het team ben gehaald vanwege mijn ziekteproces merk ik dat ik een terugval heb. omdat ik al bekend ben met een hoge bloeddruk in de vorige zwangerschap en bij de controle bij de verloskundige bleek dat mijn bloeddruk behoorlijk hoog was heeft ze gezegd dat ik moet opletten met stress. nu vraag ik mij af waarom wordt ik gebeld door het uwv want voorheen werd ik ook niet gebeld. heeft dit te maken met mijn zwangerschap? m.v.g. chantal
Beste Chantal02, Wat een onrustige situatie. Als je bent ziek gemeld met zwangerschapsklachten dan meldt de werkgever je ziek bij UWV. Het klopt dat je dan gebeld wordt door UWV. De werkgever betaalt jou door en UWV beoordeelt of de werkgever recht heeft op betalingen vanuit de Ziektewet omdat je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap. Voor meer informatie zie hier: Ik ben net ziek - UWV - Voor Particulieren. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam.