Zo blijven we lekker bezig?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gizmoo1, 1 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Van mijn zoontje weten we vanaf vijf weken dat hij verborgen reflux heeft. Eerst gebruikte we Losac en toen Zantac, na een week leek het beter met hem te gaan zeker voor wat betreft de pijn. 8 dagen na de start met de Zantac moesten we overstappen op Friso allergy care ivm vermoeden koemelkallergie en sinds dien is het dus janken van de krampen! had ie eerst niet (hij gebruikte toen nutrilon ha). Gezien de tijd dat we het nu gebruiken kan het toch niet meer wennen zijn? Maar tis toch vreemd dat hij met krampen op deze voeding reageert? Volgens de ka die ik gister sprak kan het zijn dat hij reageert op de voeding doordat ik er nutriton doorheen doe (deed ik bij de vorige voeding ook, ivm reflux). Op advies dit gister bij 1 fles niet gedaan maar toen was de voeding waterdun en zat ie dus tijdens het drinken al te kokhalzen, slikken, hikken en daarna weer flink bellen blazen. Als laatste optie gaf de ka om weer terug te gaan naar de oude voeding?! Is dit nu slim of ga ik van de regen in de drup?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Je zou ook nog Nutriton erdoor heen kunnen doen dan word de voeding wat dikker. Of een speen met een kleiner gaatje, je schijnt ook spenen te hebben waar je zelf het gaatje in moet maken

Het is wel normaal hoor dat hij krampjes krijgt van andere voeding, de darmpjes moeten er aan wennen vanwege andere voeding.

zou het zeker wel even door zetten en als het te lang aanhout misschien Pepti gebruiken, maar zal het zeker niet te snel doen

3. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hoi ikke bedankt voor je reactie maar ik gebruik al nutriton, maar moest het voor 1x weglaten om kijken of de krampen weggingen. Het wennen aan nieuwe voeding duurt dat langer dan de huidige 9 dagen?

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ze adviseren voor wennen aan voeding het minimaal 14 dagen vol te houden dus misschien ligt het toch nog aan het wennnen

5. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    ook als het om dit soort voeding gaat wat bestemd is voor babys met zware allergieen?

6. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Bij mij op het cb zeggen ze dat het vernderen an voeding ongeveer drie dagen kan duren dat ze krampjes ervan kunnen hebben dus lijk me 9 dagen of 2 weken erg veel.
    Ik ben ook een keer overgestapt naar andere voeding en dat heeft max 3 dagen geduurd

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ze zeggen dat je nieuwe voeding 2 weken de kans moet geven, de ene went er sneller aan als de ander, maar het lijkt me dat je toch wel iets van verbetering moet zien als je al ruim over de helft van die tijd bent.

als je pepti wilt gaan proberen zou ik daar wel mee wachten tot die 2 weken om zijn, anders duurt het misschien nog langer voor hij daar weer aan gewend is

8. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    als ik van voeding ga veranderen ga ik denk ik weer terug naar wat ik gebruikte nl. hypoallergeen. Met Zantac erbij ging dat op een gegeven beter!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    Het kan ook idd heel goed aan de nutriton liggen hoor! Daar heeft mijn zoontje ook onwijze krampjes van gekregen.

10. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    ja maar toen ik het door de h a voeding deed had hij geen krampen? :(

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wat doe je met de voeding schudden of langzaam roeren met een vork. Roos heeft nu Losec voor het spugen en helpt goed en voor de krampen doen we de voeding nu roeren ipv schudden en ik moet je zeggen wat een rust. Wij gebruiken ook nutriton maar dan samen met nutramigen

12. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    ik roer het eigenlijk al vanaf het begin af aan, tja je gaat op een gegevn moment alles proberen he ;) ? Moet zeggen dat het vandaag al iets beter gaat en hij 1 klein krampje heeft gehad dus dat valt niet tegen.

13. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    ben zojuist van pure ellende weer met de nutrilon ha begonnen (die gebruikte ik hiervoor)ik ben benieuwd...

Deel Deze Pagina