De hoofdhuid bovenop het hoofd van onze dochter (de achter- en zijkanten niet!) is heel erg droog. Er zitten ook gele, dikke plakjes op. Vorige maand naar de dokter geweest, maar zij vond het nog wel meevallen en ben weer naar huis gestuurd. Ik zie nu dat het weer wat erger is geworden. Het is nu echt goed zichtbaar als ik bij mijn dochter staartjes in haar haar doe of een scheiding vanwege vlechtjes. Alle huis tuin en keukenmiddeltjes heb ik al geprobeerd. Olie in laten weken, voorzichtig weghalen, maar het gaat nooit helemaal weg blijft terugkomen. Nu ben ik afgelopen week weer geweest en nu heb ik ketaconazol creme gekregen (na flink aandringen). Ik heb het nu 2 avonden op de plekjes gesmeerd. Zijn er hier meiden die hier ook ervaring mee hebben? Wat hebben jullie er aan gedaan? Welke shampoo gebruiken jullie, want hier ben ik ook nog niet uit. In ieder geval geen zwitsal en andere zoetgeurende shampoo met mooie poppetjes op de verpakking... Ik kijk het nog even aan met de ketaconazol zalf en anders maar een verwijzing naar de dermatoloog vragen. Alvast bedankt! Shampoo
hier geen "berg" kindjes, wat wij wel altijd doen( tot 2 jaar aangehouden is haarlotion na t douchen in. wij gebruiken goeiemorgen van zwitsal maar dat is namelijk ook tegen berg. heb je dat al eens geprobeerd? je hebt bijvoorbeeld ook eigen merk van de DA en misschien ook wel van een andere drogist ik weet niet of t toeval is maar beide kinderen hebben dus nog nooit berg gehad* klopt gauw even af* succes en hopelijk is je dochter er snel vanaf . mocht dit niet werken kun je ook eens kijken of een klein beetje cremespoeling kan gebruiken voor volwassenen. dat gebruiken wij nu bij de oudste omdat haar haar begint te golven en erg kan klitten
De Zwitsal haarlotion goedemorgen is meteen de deur uitgegaan. Daar wordt het nog veel erger van. Haarlotion van Zarqa gebruiken we wel, volgens de beschrijving ook tegen berg, maar daar merk ik helaas niets van. Bedankt voor je tips
Mijn jongste heeft ook een beetje berg en ze is ook 2½ jaar oud. Dit kwam omdat papa haar haren elke dag waste onder de douche. Nu we weer 1 x per week haar haren wassen wordt het stilaan minder. Ik zou het met olie kunnen behandelen maar dat vinden zij en ik vervelend. Dan loopt ze met een plakkerig vettig hoofdje en het eraf krabben vindt ze niet leuk. Lotion is wel een goede tip. Succes.
hier ook kindjes met hardnekkige berg van alles al gepobeerd!!! gelukkig hebben ze er zelf geen last van!! bij onze oudste (bijna 4 ) zitten er nog hele kleine plekjes vallen echt niet meer op de jongste (2 jaar) wat groter/dikkere plekken (de kapper dacht aan de huid ziekte toen weederom naar dokter toegegaan maar die zei dat het echt berg was hij wou er liever niets voor schrijven) ik smeer de jongens regelmatig in met olie dan een nacht laten inwerken dan in bad en goed haarwassen dan word het een stuk beter maar het komt steeds terug!!! dus volgens mij kun je er verder niets aan doen hou deze topic wel in de gaten
Hier ook nog lang gehad. Het ging ook niet goed weg met babyshampoo. Pas toen ik echte kleutershampoo (anti prik natuurlijk) ging gebruiken, kon ik het beter weg krijgen. En verder niet teveel wassen, spul insmeren. Hier wassen we het elke week. Tenzij het eerder vies is..
Mijn zoon (ruim 5) heeft het ook nog steeds. Ik doe er niets aan. Moet wel zeggen nu hij regelmatig zwemt(zwemles) dat het minder wordt. Hij is ook gezegend met een flinke donkere bos haar en daardoor zie je het ook niet.
mijn mannetje van 3 heeft het ook.. wij zijn ook pas gelden naar de dokter geweest.. en hebben er een shampoo voor gekregen, wat je alleen via de dokter kan krijgen..
Ik heb zelf ook geen berg kindje maar weleens gehoord van een moeder met een baby met hele erge berg (ook in zijn wenkbrauwen ) zij gaf nog borstvoeding en is toen iets van visolie erbij gaan slikken en binnen een paar weken was het kindje helemaal schoon. Misschien zijn er wel supplementen voor peuters met visolie die helpen? Volgens haar hielp het geweldig dus dacht roep het even hier
Tsja, mijn dochter van 2,5 jaar heeft ook nog steeds berg en mijn zoon van 5 maanden heeft het ook heel erg. Ik smeer er verder niets op. Het is onschuldig en onder de haartjes is het bijna niet te zien. Ik was de haren wel heel weinig, 1x per 2 weken ofzo en bijna nooit met shampoo. Ik heb het trouwens zelf ook al bijna mijn hele leven, alleen heet het op volwassen leeftijd Seborroïsch eczeem. Seborroïsch eczeem Seborroïsch eczeem komt vooral voor bij baby's van ca. zes weken tot 16 weken. Seborroïsch eczeem wordt dan ook wel berg genoemd. De huid is rood en dik bedekt met vettige, gelige schilfers. De huiduitslag zit vooral op het hoofd. Het komt ook voor in de huidplooien en jeukt niet. Volwassenen kunnen ook last hebben van dit type eczeem. De uitslag zit dan op plaatsen waar veel talgklieren in de huid aanwezig zijn zoals de hoofdhuid, de plooi tussen neus en wangen, achter de oren, de wenkbrauwen en de borst. Gist speelt een belangrijke factor bij het ontstaan van dit type eczeem. Zelf heb ik ook al veel geprobeerd. Zwanger zijn helpt trouwens het beste, toen had ik helemaal geen last .
Hai, Wij dachten bij onze dochter ook steeds dat het berg was, blijkt dus dat het met exceem te maken heeft. Wij gebruiken shampoo van Neutral en moet zeggen dat dat echt goed werkt. Wij wassen haar haar 1 keer in de week ivm exceem. Dit omdat ze verder op haar lijfje nog meer plekken met exceem heeft. Het gaat nu wel beter met haar, misschien voor jullie een idee om die shampoo te proberen. Is helemaal vrij van alles!
Hier een inmiddels kleuter met ook nog berg, en het word steeds minder en ik doe er eigelijk ook helemaal niks aan. Het stoort me ook niet, en hij heeft er geen last van, dus vind het wel prima eigelijk
Mijn dochter heeft het ook lang gehad en soms zie ik nog weleens hele kleine plekjes. Gebruikten eerst Zarqa maar ook de lotion daarvan deed niet veel. Wij gebruiken Johnsons babyshampoo, fles doorzichtig geel. En ik doe van na het afdrogen spul in haar haar van gliss kur "shimmer brown". Per toeval mee begonnen omdat het lekker doorkamde en beviel erg goed! Haar word hier 2x per week gewassen ivm droge huid. (gek eigenlijk).
Onze kleuter heeft er ook nog steeds last van. Zijn echt hardnekkige korstjes die hard zijn.Via kapper nu shampoo van mediceutical (hebben ook shampoo voor psoriasis enz.) en daar wordt het langzaam maar zeker beter van. Gebruik nu ook babyolie van Neutral. 's Avonds insmeren en dan 's ochtends onder de douche uitwassen en even met een fijne kam de loszittende korstjes weg kammen. Kan meestal door de week niet.
hier kleuter van 4 jaar ook nog steeds berg. niks helpt. Maarja, hij is ook nog steeds panisch voor haren wassen. Dus kan er ook niks opsmeren wat ik de volgende dag moet uitspoelen. Maar goed, hij heeft er wel last van. Zn hoofdhuid doet zeer. Haren kammen vind ie vreselijk want dat doet zeer zegt ie. Herkenbaar?
Ik had als baby ook seborroïsch eczeem op mijn hoofdhuid, en ik heb het nu als volwassene nog steeds. Het is nu wel veel minder, in de puberteit was het het ergst. Toen moest ik teerzalf en teershampoo gebruiken, vreselijk was dat. Ik heb ook allerlei shampoos geprobeerd. Neutral maakt het niet erger, maar ook niet beter. De shampoo die mij het best helpt is gek genoeg doodgewone anti-roosshampoo van Elvive (niet head & shoulders). Als ik daar een paar keer mee was is alles weer een flinke tijd verdwenen. Ik weet alleen niet of je zulke shampoo al bij kleine kinderen kan gebruiken.
Robyn heeft het nu nog maar een klein beetje. Ze had het van baby af aan en wij hebben er nooit iets aan gedaan. Het werd heeeel langzaam steeds een beetje minder. Wel letten wij op dat we haar haar maar heel weinig wassen met shampoo. Doen we eigenlijk alleen als het nodig is en dat is niet zo vaak (1x per maand ofzo). Toen we haar haar vaker waste werd het nl niet minder.