zoon vind sinterklaas niets aan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loes1980, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Bij wie is dit nog meer??
    Mijn zoon is bijna 4 (eind feb, maar toch) en dit jaar begrijpt hij heel goed wie sinterklaas is. (vorig jaar begon hij het te begrijpen hoor, ieder jaar steeds beter) maar die hele goedheiligman kan hem gestolen worden:$
    Al sinds vorig jaar toen ik hem mee nam naar mijn werk om sinterklaas te vieren, alle kindjes gingen heel braaf op de grond voor de voeten van de sint zitten luisteren en wachten op hun kado. Mijn zoon..... ging alleen vrolijk in z'n 1tje verder spelen in de indoor speeltuin en mama mocht zijn kado in ontvangst nemen.
    Nu eerlijk gezegd vind ik sinterklaas ook niets aan (ik ben er nooit mee opgegroeid omdat ik mijn jeugd in Australia heb doorgebracht) maar voor hem doe ik zo mijn best. Ik probeer liedjes met hem te zingen, maak het heel spannend als hij zijn schoen mag zetten met een suikerklont erop voor de paard, liedjes zingen enz. Ik zet het sinterklaasjournaal op, of nog beter, op Nick jr heb je tegenwoordig kleine klaas. Was die vanochtend bezig, zegt mijn zoon, die hoef ik niet te zien hoor, en zet zo de tv uit:$:$ wat ie anders nooooiiiit doet:$
    Nu is het wel zo dat ik mezelf en oma erop betrap dat we toch regelmatig kadotjes koop voor mijn zoon en daar gaan we radicaal mee verminderen want het leuke gaat er snel vanaf zo.
    Maar toch, wat mijn zoon betreft, de sint mag hem gestolen worden:)
    Hoop dan toch dat hij meer waarde aan de kerst zal hechten want dat vind ik zelf ook de meest gezelligste tijd van het jaar:)

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Vind hij het misschien niet heel spannend gewoon?
    Dat hij het daarom niet meer wil zien?

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Dat heeft ie snel door zeg. Me oudste word 7 volgende maand en me andere 5 maar beide geloven ze er nog heilig in. Vraag me wel af hoe lang het nog zal duren, maar stiekem hoop ik nog wel even. Voor me kleine meid maar ook omdat ik het wel gezellig vind. Ik zeg eerlijk heb meer met de kerst maar ik vind sinterklaas echt leuk voor de kids...

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Mijn zoon vind het ook niet echt boeiend allemaal,volgens mij gelooft ie er geen snars van :D

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    wat de tv programmas betreft, nee hij vind ze allemaal niets aan. Maar ook als ik praat met hem over sinterklaas komt hij zo ongeintereseerd over.
    Ja, voor hem had ik ook gehoopt dat hij het leuk zou vinden, maar toch niet. Afijn, je kan niet alles willen he:p
    We gaan toch volgende week kijken naar de intocht bij ons in de buurt, maar verder doen we er dan maar weinig aan. Hij mag natuurlijk zijn schoen zetten, maar voorheen wou ik mijn ouders, broer en oma uitnodigen om het bij ons te vieren, maar toch nu maar niet.
    Wij gaan dan liever intens genieten van de kerst. Maar wel de echte betekenis ervan met een kleine kado voor elkaar maar verder genieten we meer van de nabijheid van de familie bij elkaar en vieren de geboorte van jezus. De kestman bestaat voor ons niet, al is het wel aandoenelijk hoor, zo'n man in rode pak;)

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

7. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel neemt het ook ter kennisgeving aan. Doet op school mee omdat het moet maar volgens mij kan het hem ook gestolen worden.
    Sinterklaasjournaal e.d. doen we niet aan. Schoen zetten hebben we gedaan, zat ook iets in maar nam niet de moeite om te kijken of er wat in zat (was al wel een uur beneden en ik moest hem eraan herinneren).

Zijn vader is zaterdag met hem naar de intocht geweest met de verbouwing van de haven was interessanter dan de intocht. Sinterklaas komt gewoon met de boot, het vliegtuig en de vrachtauto, want die pieten moeten toch ook ergens in;). Logica van een kind van 4.

Ik vind het allemaal prima zo. Ga geen verdere moeite doen en wacht zijn reactie/vragen maar af.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ach hij is tenminste niet hebberig.
    Loopt ook niet als een schaapje de groep achterna.
    Super toch!

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

de mijne is dan pas 2, maar als hij sinterklaas op tv ziet of in de stad kijkt hij hem net zo aan van '' ja, en???'' hij gunt hem geen blik waardig en gaat verder waar hij mee bezig is. Hij vind er dus ook echt niks aan. Als hij op tv is wil hij snel sesamstraat weer terug op ;)

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn dochter vind het geweldig, dus gaan wij daar ook in mee.

maar als ze het niet zou hebben, jammer, maar ik ga niet puschen.
    de 1 vind het geweldig de ander niks aan. ik denk aangezien je uit australie komt(jaloers hihihi), de kerst voor hem denk ik ook intresanter is, zou zeggen focus je daar lekker op.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die van mij trekt zich er ook weinig van aan.
    Zaterdag de intocht op tv, maar hij heeft misschien een kwartier echt gekeken, en voor de rest gespeeld in de buurt. Schoenzetten was hij ook vergeten voor het slapen gaan. Maar hebben hem er even aan herinnert. En 's ochtends ook niet veel actie. Toen we vroegen waar zijn schoenen waren, zei hij "bij de kapstok, zoals altijd toch"..
    Het cadeautje vond hij wel heel leuk, maar sint op tv/in de stad doet hem echt weinig.

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier leeft het ook nog niet echt. Althans, hij is wel enthousiast, maar ik hoor van veel ouders dat hun kinderen helemaal hyper zijn in de sinterklaastijd. Dat is hier helemaal niet. Als hij sinterklaas op tv ziet roept hij blij: sitterkaas! En gaat daarna weer verder met spelen.
    Zijn schoenkado vond hij wel heel leuk.
    Ach ik zou er geen big deal van maken als je zoon niet warmloopt voor sinterklaas. Hou het gewoon klein, geef een klein cadeau met sinterklaas zodat hij niet de enige in de klas is zonder cadeau. En pak dan flink uit met kerstmis. Waarom niet? Het is geen must om sinterklaas te vieren.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier een 2.5jarige. en geeft ook niks om die sint. pieten vind ie dan wel weer spannend maar de sint? nee daar moet ie niks van weten. als ik sinterklaas journaal op zet dan gilt ie 1x 'mama piet!' en dan wilt ie weer mickey mouse kijken.
    we hadden zaterdag voor t eerst de schoen gezet, paard kreeg wortel en piet een koekje. sint mocht niks hebben van zoonlief

14. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier nog eentje hoor, vorig jaar naar een sinterklaasviering geweest. Hij heeft een beetje rondgekeken tot hij een cadeautje mee mocht nemen, deed hij onder zijn arm en zei; Ik ga naar huis.

Hij wil ook geen sinterklaas op tv zien, zwarte piet kan hem gestolen worden. Pepernoten vind hij lekker, maar als hij een piet ziet, loopt hij echt de andere kant op.

Ik heb het idee dat hij wel weet hoe het in elkaar zit, de kerstman is ook een man in een pak zegt hij.

Schoentje hebben we gezet,hij vind het cadeautje leuk, maar verder niet spannend ofzo.

Nu hebben we er zelf ook niet veel mee, vriendlief is jarig op 4 december, die hebben altijd aan kerst gedaan en ik wist als kind al jong hoe de vork in de steel zat...

We doen wel aan schoen zetten en op de dag zelf 2 grote cadeautjes, maar de sfeer eromheen, daar maak ik hem niet blij mee.

Kerst is wel met cadeaus onder de boom hier en bij opa en oma, vind hij geweldig, hij heeft het er nu al over wanneer we de boom gaan zetten:D

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zijn jullie kids ook zo verlegen of ligt dat alleen aan mijn zoon? die rent dus hard weg als hij aandacht van een piet ofzo krijgt. misschien dat ie t daarom allemaal maar niks vind. hij houdt niet zo van al die aandacht naar hem toe. verjaardags liedje zingen voor hem krijst ie alles bij elkaar

16. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38

:D:D:DMoest hier echt even hard om lachen.
    Wel fijn om te weten dat het niet alleen mijn zoon is.
    Nu had ik het ook over met mijn mama, zij vertelde dat er schijbaar 75% van de nederlandse bevolking sinterklaas ook niet echt meer vieren:$
    Zomaar een schoen zetten en dat is het wel weer goed. Dat gaan we ook doen. Een kleine kado in zijn schoen en verder echt uitpakken met de kerst.
    (en dan volgend jaar feb verwachten we de baby, dan krijgt hij een groot kado waar hij al zooo lang om vraagt en 29 feb is hij echt jarig -ook maar 1 keer in de 4 jaar;)- en dan doen we ook ons best -als ik dan tenmiste weer goed op de been bent, anders moet papa even mee helpen)
    Maar wat de kerst betreft, ik heb vandaag toch zulke leuke dingen gekocht voor in de boom:) Wat mij betreft gaat de sint maar gauw weer terug naar spanje, kan ik uitpakken voor de kerst;)

17. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Nee, verlegen totaal niet. Hij vind het gewoon niks. Hij heeft dat wel vaker, wat hem niet boeit, krijgt echt geen aandacht.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Loes haha ja sint mocht echt zeker weten niks hebben. Ik deed er een extra koekje bij voor de sint maar die vrat ie mooi zelf op :p
    Wat grappig dat je zoon op 29ste jarig is. lijkt me ene kant wel lastig eigenlijk. maarja je leert er mee om gaan :) neem aan dat je dag ervoor dan viert?

mamavanukkie: dan is mijn zoon gewoon raar :p haha

19. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    :D:D:D Wordt steeds mooier :D:D. Dat wordt vast wel een heeellll klein schoenkado;)

Wat zijn verjaardag betreft, ja, ik riep altijd voor de bevalling: als hij op de 29ste komen wil, knijp ik mijn benen bij elkaar:cool: Was uiteindelijk 2 dagen aan het bevallen en riep uiteindelijk: snok em eruit:$ ;)
    En nu, ja wij vieren het of de 28ste of 1 mrt (wanneer het het beste uitkomt;)) maar volgend jaar.......GAAN WE LOS:D
    hij heeft het nu ook alleen maar over: als ik jarig bent wil ik dit en dit en dit en dat en zus en zo en en en. Gaat vast een dure grapje worden;) maar hij is het zoooooooo waard.
    En als ik dan zeg: vraag dan wat aan Sinterklaas, zegt ie: ok maar als ik jarig bent.......:p
    Ach wat doe je eraan he;)

20. jazz

jazz Niet meer actief

Mijn zoon wist al heel vroeg dat hij niet bestond. Ik liep met hem in de speelgoed zaak en zei tegen hem als je nou laat zien wat je wilt dan bel ik sinterklaas op zijn mobiel en dan geef ik het lijstje door (moderne versie hihihihi:D), waarop hij zei nee mama ik heb een beter idee, ik kijk wat ik wil, jij koopt het en belt sinterklaas dat hij niet meer bij mij langs hoeft te komen:$......Daarnaast zag hij een keer dat Sint zijn baard nep was en een leidster van de BSO was een keer als Piet verkleed in de stad en die herkende hij:p....hahahaha

Ik heb hem nu gewoon uitgelegd dat die man wel echt bestond en dat we zijn goedheid elk jaar vieren..
    Maar intocht etc kan hem ook gestolen worden.......En nu hij 7 is helemaal...

Deel Deze Pagina