Hallo, Ik zit met een vraag. Een klein jaar geleden ben ik met de pil gestopt. Nu is het zo dat mijn cyclus nog steeds in de war is. Is dat normaal na bijna een jaar gestopt te zijn? Wel heb ik laatst gevreën alleen heb nu geen idee wanneer ik een test moet doen. en ik hoopte dat u misschien weet wanneer ik mag testen en hoe ik mijn vruchrbaarste dagen moet uitrekenen. dit zijn mijn cyclussen vanaf ik stopte met de pil tot nu misschien helpt u dat Feb -2006 op de 28e deze maand gestopt met de pil ik had hem wel op gemaakt. Maart -2006 cyclus van 28 dagen April -2006 cyclus van 34 dagen Mei -2006 cyclus van 33 dagen Juni -2006 helaas niets Juli -2006 cyclus van 79 dagen (had alleen 7dagen bruinverlies en rekende ik als ongi) Aug -2006 niets Sept -2006 cyclus van 58 dagen Okt -2006 cyclus van 75 dagen en meteen 4,5 weken ongi Nov -2006 niets maar had super veel stress en verdriet ivb een sterfgeval en in oktober had ik veel gemenstrueerd. Dec -2006 cyclus van 75 dagen Jan -2007 tot nu toe niets...wel gevreën op 17 jan en later omdat we nu echt gaan voor een zwangerschap. Sorry voor deze lange lijst maar ik hoop dat u antwoord heeft op mijn 3 vraagjes. Alvast heel erg bedankt. Met vriendelijke groetjes, Patricia
Hoi patricia, Het is heel moeilijk te zeggen wanneer je je eisprong hebt. DIt zou je kunnen doen door je temperatuur bij te gaan houden (zie elders op de site, ovulatietest) Na een jaar zou je cycles weer normaal moeten zijn als voor dat aan de pil begon (was je toen regelmatig). Eventueel zou je naar je huisarts kunnen gaan en je door laten verwijzen naar de gynaecoloog hij/zij kan je helpen zwanger te worden. succes! Imke