Hallo! Ik val gelijk met de deur in huis. Ik heb een lange afstand-partner waardoor wij gekozen hebben voor een open relatie. We doen zelden iets met een ander maar vorige maandag op dinsdag (19/20) nacht heb ik heel spontaan iets gedaan met een vriend zonder condoom. Dom. Even later zag ik dat mijn ovulatie rond de 26st/27st/28st is… ik weet dat sperma zo’n 5 dagen overleefd, waarvan 2 dagen goed vruchtbaar blijft. Maar mijn cyclusen zijn nog soms onregelmatig, wat nou als mijn eisprong toch ineens eerder komt… Mijn partner komt de 27ste langs en ik weet nu al dat er on-beschermde gemeenschap gaat zijn aangezien wij een baby willen en elke kans pakken. Zwangerschap is geen probleem en zullen wij allebei waarderen maar als het niet van mijn partner is ligt het toch gevoelig. Aangezien er ruim een week tussen de gemeenschappen gaat zitten, had ik nu dus het idee om vanaf volgende week (ookal is dat vroeg) elke dag te testen op zwangerschap. Als mijn ei sprong dan daadwerkelijk eerder is geweest en ik zwanger geraakt ben van de andere persoon zou dat veel sneller te zien moeten zijn dan van mijn vriend toch? Klink ik nu dom? Weet iemand of mijn idee nut heeft? Alvast bedankt <3
16 dagen na de sex met die vriend zou je een 2e streepje moeten zien als je van hem zwanger bent geraakt. Je kan er ook voor kiezen om vanaf nu ovulatietesten te gaan doen. Als je ovulatietest na de 26e pas positief is, weet je dat je niet zwanger kan zijn van die vriend. Ps, gaat 1 van jullie verhuizen vanaf dat je zwanger bent?
Hmm ik zou deze ronde met je partner het veilig doen. Als je niet ongesteld wordt, weet je dan tenminste van wie het is en als je wel ongesteld wordt, kun je volgende ronde een nieuwe kans wagen. Volgens mij zijn alle andere opties kansberekeningen en weet je het gewoon niet helemaal zeker
Heel eerlijk, ik zou het sowieso veilig doen met je vriend tot je een soa test hebt gedaan aangezien je onbeschermde gemeenschap heb gehad met die andere vriend.
dit inderdaad. dat is de enige manier om het heel zeker te weten. Ovulatie testen geven wel een beeld. Als die ovulatietest pas 27 feb positief is. Dan lijkt het me vrij onmogelijk dat je zwanger zal raken van je one night stand. Maar als de ovulatietest bijv vandaag, morgen of overmorgen positief is. Dan is er zeker een kans dat je nu dus al zwanger raakt. Een zwangerschapstest doen de 27e is heel erg vroeg en daarmee dus onbetrouwbaar.