Moet ik me hier nou zorgen over maken? Ben door mn misselijkheid aan het afvallen. Neem wel Gravitamon en visolie tabletten en drink/eet zoveel als ik binnen kan houden. Kan gewoon niet meer eten ben de hele dag door misselijk. Heb nu wel tabletten van de de ha dus ff kijken hoe het nu gaat. Nemen jullie die Emasefene (zetpillen en gewone heb ik) ook gewoon wanneer jullie misselijk zijn en dus niet per definitie aan het overgeven zijn? Ik moest gisteren bijvoorbeeld echt overgeven maar ben vandaag gewoon misselijk...En word daar ook doodmoe van. Liefs, Ann
hier hoef je je geen zorgen om te maken. In ieder geval niet om de baby, die pakt toch wel wat hij nodig heeft
Ik ben in de eerste paar weken meer dan 4 kg afgevallen. Ik slikte de emasefane trouwens alleen als ik echt niks binnen kon houden, dit is mij ook zo geadviseerd door de huisarts. En over dat afvallen, daar hoef je je geen zorgen over te maken, de baby pakt toch gewoon wat ie nodig heeft!
Okay nee ga ik dat ook zo doen. Heb ze gekregen via de huisartsenpost gisterenavond en was me niet helemaal duidelijk of het nou echt alleen tegen overgeven was of ook tegen de misselijkheid in het algemeen... Bedankt!
Hey, De baby neemt idd wat hij krijgen kan. Maar hoe het met jouw staat dat is andere koek. Je kunt je idd ongelovelijk moe voelen en futloos als je niet genoeg voedsel binnen krijgt. Hier tijdens de zwangerschap 9 maanden lang spugen...ochtend middag avond nacht..maakte niet uit niets bleef binnen. Die zetpillen had ik ook maar die werkten niet echt. Heb op het randje van uitdrogen gelopen en heb mezelf gedwongen om water te drinken...heb toen uitgevonden dat joghurtdrankjes wel redelijk binnen bleven en daar haalde ik veel vocht en voedsel uit. Het is niet prettig....maar probeer gewoon iedere 10 minuten een slokje te drinken en echt om het uur iets te eten...Dat iets hoeft niet veel te zijn. Half sneetje brood kan al voldoende zijn of een cracker. Ook al staat je maag er helemaal niet naar, het verminderd de misselijkheid! Je maag mag gewoon echt niet leeg raken. Groetjes en succes. miranda (16 kilo in zwangerschap afgevallen)
hey meid hoef je geen zorgen te maken ben eerst 5 kilo afgevallen tot weer aan kwam en spuug nu nog zorg dat je vitaminepil binnen houd dat moest wel in de gaten houden van HA en VK. maar me meisje maakt het nog steeds goed al maakten mij ook erg zorgen eerst liefs
maak je geen zorgen! ik ben 10 kilo afgevallen tot nu toe ik houd ook niks binnen. de baby pakt toch wel wat hij nodig heeft ons kindje groeit goed en heeft een goed gewicht dus maak je er niet druk om.
Ik ben ook al 10 kg afgevallen nu. Eerst moest ik veel overgeven maar nu niet meer maar blijf wel afvallen. Ik moet zeggen dat ik ook niet graag eet want het smaakt me allemaal niet en heb weinig eetlust. Ik neem wel vitaminepillen.
Het is heel belangrijk dat je niet uitdroogt. Als je iets kunt drinken moet je dat ook zeker doen, al is het met kleine beetjes. Ik zou wel op tijd contact opnemen met je v.k. of huisarts om je urine te laten controleren op uitdroging. Je droogt echt heel snel uit en dan moeten er heel snel maatregelen worden genomen.
Zo he 16 Kg vreselijk. Ik ben nu zo dat ik niet meer overgeef alleen echt de HELE dag hartstikke misselijk ben. Tegen overgeven aan. Ben inmiddels ook gewoon niet meer gezellig. Weet niet waar ik het moet zoeken.... Morgen weer werken maar vraag me echt af hoe... Zo gaat het gewoon niet.
Buiten dat het voor jezelf erg vervelend is kan het voor de baby geen kwaad. Ik ben aan het begin van de zwangerschap tot 16 weken 10 kg kwijtgeraakt. Van 59 naar 49 kg. Dit i.v.m. extreme misselijkheid. Ik heb hiervoor in het ziekenhuis gelegen aan het infuus i.v.m. uitdrogingsverschijnselen. Maar de baby heeft er niets van geleden! Nu inmiddels weer 70 kg dus het gaat (bij mij dan) ook weer over. Sterkte.
Ik was de eerste 3-4 maanden vreselijk misselijk, het ergst rond week 10. Bah. Lustte helemaal niks, alles stonk, zou het liefst de hele dag plat op bed liggen en op een gegeven moment heb ik dat ook maar gedaan. Ik zat al op een vrij minimaal gezond bmi toen ik zwanger raakte, en was ook erg bezorgd toen ik in eerste instantie iets van 3 kg afviel. Dat was zo rond week 11/12. Nu is er inmiddels al wel wat aan hoor, en niet alleen baby-gerelateerd gewicht, ook mijn reserves zijn weer terug nu ik beter eet. Nogsteeds niet enorm geweldig, want lust opeens geen groente meer (???) maar ik doe mijn best Geen zorgen, je baby pakt het eerste, jij lijdt er echt het meest onder. Niet leuk, maar bij de meesten wordt het wel minder na 14-16 weken.
Aaah meis dat is echt zo'n vervelend gevoel he! Ik voel echt met je mee! (ben in het begin tot 16 weken ook supermisselijk geweest, niks binnenhouden, nog geen slokje water.Op dat punt heb ik ook pilletjes gekregen die de scherpe kantjes er vanaf haalden.lees; ik moest niet meer overgeven maar was nog wel misselijk heel de dag.Kon eigenlijk ook niks doen behalve op bed liggen.Nu was ik toen 'gelukkig' werkloos, maar ik zie er wel tegen op als ik zwanger mag worden van de 2e hoe het dan wordt.) Veel sterkte!!!
Hier ookk (2x) 9 maanden lang misselijk en spugen. Deze zwangerschap ben ik tot nu toe al 25 kilo afgevallen. Voor je beeb kan het geen kwaad. Wbt die Emesafene, heb ik ook gebruikt. Ik nam er wel eens 1tje in (tablet, geen zetpil) als ik die misselijkheid en spugen zo ontzettend zat was en ik even een dagje wilde bijtanken. Dus ook al was ik op dat moment niet aan het spugen, bij misselijkheid nam ik er wel 1tje. Kon ik even een dagje bijtanken. Want jij moet ook gewoon door!
Hello, Ja het is gewoon niet te doen om wat te ondernemen. Tweede week dat ik me ziek moet melden... Ik rij auto voor mn werk en icm die medicijnen mag dat dus niet. Wilde met vertellen wachten bij mijn werkgever maar wordt op deze manier wel soort van gedwongen het te gaan vertellen. Hoop dat het met die 16wkn ophoud...
Emesafene is zowel tegen misselijkheid als tegen het overgeven. Maar bij sommige mensen werkt het minder goed dan bij anderen. Mij is altijd verteld dat het belangrijk is om ze regelmatig te nemen. Ze werken namelijk pas na ongeveer 1 a 2 uur. Als je ze pas neemt als je je supermisselijk voelt, ben je eigenlijk te laat. Ik zou anders ook nog even langs de ha gaan voor meer info over de pillen. In dit beginstadium hoef je je idd nog niet echt zorgen te maken over dat je kindje te weinig binnen krijgt. Die pakt wel wat ie pakken kan, later in de zwangerschap kan het wel lastiger worden. Voor nu is het belangrijk zo veel mogelijk te drinken en proberen wat te eten. En dan zou ik niet te veel kijken naar wat voor eten het is dus neem gewoon dat waar je 'zin' in hebt, hoe vreemd dat ook kan zijn. Overal zit wel iets in van voedingstoffen namelijk. Als je het verder niet vertrouwt (of als je partner het niet meer vertrouwt, met extreme misselijkheid heb je soms zelf niet meer door hoe erg het is en hoe zwak je bent) gewoon aan de bel trekken bij de vk. Oh, misschien heb je nog iets aan het topic over hyperemesis gravidarum, daar zitten allemaal meiden met dit probleem.
Ik ben 10 kg afgevallen in het begin van mijn zwangerschap in verband met de misselijkheid. Volgens de VK is dat geen probleem, alleen adviseerde zij wel om multivitaminen te slikken voor zwangere vrouwen, zodat je toch wel wat vitaminen binnenkrijgt. De baby neemt echt wel wat het nodig heeft, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Nou het is weer zover... Gisteren alles eruit gegooid na het eten en loop nu alweer de hele nacht misselijk te spoken... WORD GEK ERVAN!!!
Hou t wel in de gaten;ik was 15 kg afgevallen,ha weigerde mij door te sturen,heeft vk uiteindelijk gedaan.Toen belandde ik met 43 kg in het ziekenhuis waar ze zeiden dat ik veel eerder had moeten komen! Daarna wel een gezonde dochter gekregen hoor!
Ha komt zo... Nu met die medicijnen wel iets kunnen eten hoop dat het binnen blijft... 43 Kg men dat is wel heel weinig...