Hoeveel poept jouw dreumes? (ca 20 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Rare vraag misschien maar vanaf de geboorte poept onze zoon dus echt vaak. Er werd toen gezegd: als hij vast voedsel krijgt wordt de onlasting ook vaak wat steviger. Nou, niet echt dus. Hij poept nog steeds ca 5 keer poer dag ( eigenlijk elke luierwissel, met vaak maar 1 plasluier tussendoor).
    Ik heb het geregeld bij het CB aangegeven en die zeiden toen: na 1 jaar groeien ze minder hard, eten ze minder en poept ie wrs ook wat minder. onze zoon is altijd een heel goede eter geweest!
    Maar nu 9 maanden later, eet hij gewoon gemiddeld ( nderdaad niet extreem veel meer) maar hij poept nog altijd 5 keer per dag. Hij heeft ook geregeld last van rode billen of uitslag.
    Ik heb in overleg met CB de diksap tot een minimum beperkt van ca 1 of 2 glazen per dag maar het helpt niks.
    Ik begin me nu af te vragen of dit normaal is?
    De ontlasting is ook nooit dik of vast maar altijd een beetje breiig.
    Hij drinkt wel veel ( melk, thee, water, ca 1 liter, soms wat meer) per dag.
    Eigenlijk altijd wanneer hij wat eet poept ie ook vaak direct.
    Soms denk ik weleens eens: zou hij geen allergie hebben ofzo? Maar hoe kom je daar achter? Hij geeft nooit buikpijn aan.
    Wie herkent dit??

2. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Mijn dochter (nu 4) poepte ook altijd zioveel. Ook breiig en best een grote hoeveelheid. Had dan ook nooit gedacht aan obstipatie. Toch bleek ze dat te hebben. Nu gebruikt ze 2 zakjes movicolon per dag en poept ze keurig 1 tot 2 keer per dag.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nee, ik zou ook niet denken aan obstipatie. Het zijn echt forse hoeveelheden!! Hij heeft verder ook geen bol buikje of merkbaar buikpijn?
    Hoe ben je er achter gekomen?

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een tijdje terug een soortgelijk topic geopend, want ik zit ook met deze vraag. Ook hele breiige ontlasting, en grote hoeveelheden. Maar meestal poept hij wel maar 1 á 2 keer per dag, dus dat verschilt met jouw zoontje.
    Op het kdv vroegen ze ook al aan mij of hij misschien een voedselallergie heeft, en dat die poep daarom zo breiig is. Ik heb dat nagevraagd bij de kinderarts, maar als hij geen andere klachten heeft is de kans op een allergie klein.

Obstipatie heb ik nog nooit aan gedacht... ben ook wel benieuwd hoe je daar achterkomt! Mijn zoontje roept wel vaak 'poep poep' en gaat dan huilen, alsof het niet meteen lukt of zo. Zou dat het dan misschien zijn...?

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ben er uiteindelijk pas via de kinderarts achtergekomen. Mijn dochter had veel blaasontsteking. Dit werd met name veroorzaakt door de obstipatie (niet goed uitplassen, veel ontlasting toen nog in de luier etc). Hij voelde duidelijk de ontlasting in de buik zitten. Dus voor een goede beoordeling moet je denk ik toch eens naar de HA/CB vragen?
    Wel was het zo dat toen we die zakjes gingen geven zij ineens maar tot 2 keer ontlasting per dag kwam.
    Maar misschien kan je ook eens googlen op peuterdiarree? Heb hier ook weleens over gelezen.
    Succes!

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    2 keer per dag, soms 3 keer.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje (19mnd) poept 1 á 2 keer per dag. Soms 3 x maar vaker niet

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier meestal 3x per dag, 1x een drolletje en 2x zacht.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    1-2x per dag.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Die van mij poept dus ECHT veel...
    Ik heb niet het idee dat ie er pijn bij heeft. Maar hij heeft wel veel luieruitslag waar hij last van heeft en we smeren tegen de klippen op.
    Op het KDV dachten ze nog aan een allergie voor parfum in de billenzalf dus ik ben al overgestapt op ongeparfumeerde zalf, maar vlgs mij komt t ook gewoon door het vele poepen en het feit dat t breiig is.
    Eigenlijk zou ik het eens aan de HA of CB moeten vragen. Maar het heeft ook geen spoed he..??
    Ik ben trouwens wel heel voorzichtig met suiker dus daar kan het ook niet aan liggen. Hij drinkt ca 1 keer per dag "limonade" ( meestal diksap of slap aangelengde roosvicee) en verder slechts een keer per dag een ( verantwoord ) tussendoortje. Wel eet hij 2 stuks fruit, maar daarentegen weer slecht groenten dus een overkill aan vezels krijgt ie mi ook niet??

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Klinkt mij in de oren als een candida, google maar eens ;)
    Lijkt me in ieder geval een goed idee om probiotica voor hem te gaan gebruiken (ik vergeet de naam altijd, t is iets van ABC Dolf(nogwattes)

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier juist een hele slechte poeperd!!! zou blij zijn als hij wat vaker zou poepen.
    en als hij poept zweet ie zich eigen de peentjes want het doet em zo een pijn. moet em dan ook helpen door zalf te smeren zodat het drolletje er wat makkelijker uit kan. ik ga morgen met hem naar de ha want het is echt heel zielig. ik weet precies wanneer hij moet poepen want danbegint hij zielig te gillen en huilen, als ik hem dan vastpakt knijpt hij zo hard in mn arm van de pijn.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb het gegoogled maar er stonden zoveel symptomen op de site dat hij er wellicht 1 van heeft ( diarree). De overige 99 symptomen niet echt duidelijk. Waarom denk je daaraan??

14. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    2 keer per dag.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Reacties niet gelezen, maar dit kan idd symptoom zijn van allergie. Ik zou bij de huisarts vragen of er bloed geprikt kan worden, mogelijk dat dat uitsluitsel kan geven.
    Mocht daar niets uitkomen, dan zegt dat beneden de 4 jaar niet perse dat er geen allergie speelt, (test is beneden de 4 jaar vaak vals negatief), maar dan zou je eens kunnen laten testen bij een bioresonantietherapeut, (www.bioresonantie.nl). Beetje vaag, maar gaf bij ons wel de goede uitslag.

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bloedprikken vind ik wel meteen zo belastend en als het niet noodzakelijk is ( omdat hij er geen last van lijkt te hebben?) dan liever niet..,.
    De folder van de Bioresonantie vond ik idd erg vaag. Als ik het goed begrijp is het zowel een diagnose middels als een behandeling? Wat verder niet belastend is? En weet je na 1 sessie meer? Of is het een soort kuur van meerdere sessies?

@ bonnie1: een schimmeltje heeft ie een keer gehad en daar lijkt t nu niet op.
    Ik gebruik nu al een aantal dagen geen parfumrijke billlenzalf en dit lijkt wel verbetering te geven voor zn luieruitslag!

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    En nog een vraag: hoe ziet de ontlasting eruit van jullie dreumes ( die dus gewoon alles met de pot mee eet?)

Ik heb vandaag voor de verandering eens wit brood gegeven ipv roggebrood maar toch dunnen ontlasting?!

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

probiotica geven, kan in ieder geval geen kwaad en reguleert het misschen wat.
    en anders afspraak kinderarts..

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Is dat actimel bijvoorbeeld? En is 1 flesje per dag voldoende tegen de breiige ontlasting? Dat zou ik dan wel willen proberen?!

Deel Deze Pagina