Hoi Meiden, Ik heb eerst last gehad van een uitwendige schimmelinfectie. Daar heb ik verder geen last meer van ofzo. Wel heb ik al een aantal weken een gelig dikke afscheiding.. tenminste soms met afvegen zie je dan wat dikke afscheiding op het wc papiertje.. maar soms ook dagen niet. Ik heb verder geen last van jeuk, branderigheid of iets anders.. Ook als ik met een spiegel me vagina bekijk van buiten en binnen zie ik geen rare dingen ofzo. Ik ben nu 34 weken en hou er rekening mee dat ik elke dag zou kunnen bevallen.. Maar wat zou die afscheiding zijn? ik denk geen inwendige schimmelinfectie want dan zou je toch wel iets van binnen zien?
Ik heb ook zo'n candida infectie gehad (2x), komt vaak voor bij zwangeren helaas. Kreeg daar de 1e x zalf (met van die inbrenghulzen) en de 2e x van die zepige eitjes voor... Daarna bleef ik toch een beetje last houden, ook wat jij schrijft, van die dikkere afscheiding.... Later verdween dit weer, nu heb ik vooral veel vochtverlies (dun zeg maar). Tja, je leest het veel...volgens mij kan dit er allemaal bij horen tijdens je zwangerschap (mijn vriendinnen hadden het ook allemaal toen ze zwanger waren). Als je het niet vertrouwd kan je opnieuw een testje laten doen bij de huisarts? Soms heb je wel een herhaalreceptje nodig...maar misschien is het gewoon de afscheiding die vaker voorkomt bij de zwangerschap.... Jeuk hoef je niet perse te hebben bij een schimmelinfectie, maar volgens mij zou je bij een inwendige infectie wel wat roodheid moeten bespeuren (maar weet dit niet zeker)... Sterkte ermee!
Volgens mij ook roodheid ja! Maar goed ik weet ook van iedereen die zwanger zijn geweest (incl ikzelf) dat ze er last van hadden! Maar goed je kan het altijd laten testen toch?