hoe weet je nou of n strippoging zal slagen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nikkie83, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Op zoek naar info over strippen kwam ik dit topic tegen. Ik zie dat de ervaringen nogal verschillen. Morgen ben ik 41 weken en 2 dagen zwanger en gaat de verloskundige mij strippen als dat mogelijk is. Ik ben reuze benieuwd. Zie er wel een beetje tegenop eigenlijk maar ben het wachten ook helemaal zat.

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hier nog zo eentje... Morgen wordt ik voor de 2e keer gestript... Ben het wachten ook helemaal beu :(
    xxx

3. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik hoop ook dat dit klopt. Laten we duimen voor iedereen!
    Moest ik de 18de nog niet bevallen zijn, moet ik bij de gyné aan de monitor hangen en zal hij zien wat hij zal doen.. Spannend!!!

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Jaa inderdaad volle maan vanavond!! Mochten er babys geboren worden.. dan vieren ze hun verjaardag volgend jaar op vrijdag de 13de :D

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik was niet stripbaar, toen ik al 1,5 week overtijd liep. En ik had al vanaf 30 weken bijna elke nacht urenlang oefenweeën, dus daar lag het niet aan. De verloskundige bood tijdens de laatste controle aan om te strippen, maar ze zei er gelijk bij dat ze niet dacht dat het zou helpen, omdat ik er verder nog helemaal niet 'rijp' voor aanvoelde. Ook al had ik op de een of andere manier toch al 2 cm ontsluiting. Ze dacht dat ik er alleen maar nog een slapeloze nacht en extra oefenweeën aan over zou houden. Dus heb ik maar bedankt voor de eer. De baby kwam gelukkig de volgende dag alsnog uit zichzelf.

6. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    13 oktober 2012 valt op een zaterdag :D

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nog babys geboren met volle maan?

Hier niks helaas... vandaag controle vk, hoop dat ik al iets meer ontsluiting heb.

8. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Oh kijk, das beter ;)

Ik denk dat de strip poging bij Nikkie wel gelukt is! Zal ze haar kleintje al in haar armen hebben?

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    jah hier eentje :D ging om 14;00 naar t zkh voor de ctg , heb daar een uur gelegen , toen ben ik nog een keer gestript en naar huis gestuurd , stond om 16;00 buiten en lag om 16;15 op de verloskamer :) en om 19;10 is ons meisje Ise geboren :D
    dus nog wel vooor de maan ging schijnen haha en in n sneltreinvaart :)

10. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wauw superrrr!! Gefeliciteerdd!! Wat een leuke naam ook :)
    Je had dus al harde buiken op de CTG? of toen nog niet?

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Waauw gefeliciteerd Nikki !!!!! Mooie naam!

Vanmorgen controle gehad. 2 cm ontsluiting, verder een enorme darmverstopping en een hoge bloeddruk..

Moet om 13.30 voor ctg naar het ziekenhuis.. ben benieuwd wat er gaat gebeuren.. Ben zo misselijk en heb hoofdpijn, waarschijnlijk door de bloeddruk..

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Marni; En hoe voel je je nu? Zal vast lekker doorgezet hebben!!

Bijzonder; Jeetje wat balen zeg!! Ondertussen ben je alweer van de CTG af, hoe was het gegaan?

Ik hoor veel vrouwen over een CTG, wanneer word zoiets gedaan? Ik heb dat nooit gehad! (oke, ik ben ook de andere keren al eerder bevallen dan nu)

13. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben een uurtje of 4 geleden gestript. Baarmoedermond was half verstreken en aan het verweken dus het kon. Zou binnen twee uur gerommel in buik moeten voelen als het werkte, maar heb nog nergens last van. Strippen stelde ook helemaal niets voor, voelde er bijna niets van en ze was zo klaar. Ben bang dat het geen effect zal hebben. Die kleine uk houdt het vast vol tot 42 weken.
    Alieke: bij mij werd ook geen CTG voorgesteld, dus heb ik het zelf voorgesteld en met 41 weken zwangerschap ter controle CTG en echo gehad in ZH. Ik vond zelf dat het weleens tijd werd voor een extra check. Het stelde me ook wel wat gerust te zien dat alles nog in orde was.

14. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hopen dat het nog verandert Anneka! Bij mij heeft het ook niet gewerkt vorige week.. helaas!! Ik hoop dat hij het morgen nog een keertje wil doen. Inderdaad, het stelde bij mij ook heel weinig voor. Hij zegt "en dit noemen we dan strippen" Ik zat hem aan te kijken, uh ja? moet ik verschil voelen? Haha! Fijn dat je bmm wel al aan t verweken is.. die van mij is nogsteeds niet verweekt maar wel een kleine 2cm ontsluiting.
    Ik ga morgen ook maar eens om zo'n CTG vragen!

15. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Ik heb wel wat weeen maar niet echt regelmatig en ook niet echt pijnlijker dan de afgelopen weken, dus het schiet niet echt op, wel een zeurend gevoel in buik en rug.
    Ik mag dan rond 20 uur de vlk nog een keer bellen en dan gaat ze of nog een keer strippen of meteen m'n vliezen breken, ik hoop het laatste want het zou best kunnen dat de ontsluiting al wel zo'n 5 cm is (was vanochtend bijna 4 cm).

Ben benieuwd hoe 't met Bijzonder is nu?

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ben thuis..alles goed en ze willen nog afwachten.. Pff heb koppijn en ben zo misselijk..

17. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Weer een nieuwe dag! Hoe is t hier?

Bijzonder; hoe was je nacht? Moet je vandaag terug komen?

Vanmiddag om 14.00 weer controle..ik ben benieuwd. Werd vannacht om 2u wakker van lichte zeur in mijn benen.. Voor t eerst dat ik ergens wakker van word. Wie weet helpt t mijn ontsluiting verder te gaan voor straks ;) Vandaag 39+6dagen..

18. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Bijzonder: gelukkig dat alles goed was, joh!
    Marni: misschien heb jij nu wel je kindje in je armen? Ik ben benieuwd.
    Bij mij heeft het strippen niet veel gedaan. Overdag nergens last van gehad en vannacht alleen wat meer mentruatieachtige pijn en harde buiken dan anders, maar daar was goed doorheen te slapen. Nu ik ben opgestaan zijn ze verdwenen. Ben bang dat ik volgende week ingeleid moet worden.

19. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier nog steeds niks helaas. Moet maandag ff vk bellen voor reguliere controle voor donderdag. Spannend alieke..dat je er wakker van wordt !! Dan was het wel heftig.

20. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Anneka; wat balen zeg!! Wie heeft het wel een beetje effect op je bmm gehad!

Bijzonder: Pff maandag pas bellen! Lekker het weekend in dus.. Balen! Voel jeje wel wat beter?

Hier lijkt t weer weggezakt te zijn grrrrrr!!!

Deel Deze Pagina