Wat kan ik nog doen ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

Ons manneke is weer zwaar verkouden
    Wat ik doe is:
    Bed schuin
    Luuf smeren
    En neus druppels wel die goeie met (......) erin 0,025mg is voor baby,s ,voorgeschreven door de HA .

Gisteravond had ik m PCM gegeven voor t slapen
    Maar nu nu niet .

Hij slaapt erg slecht snachts vanmorgen lag ie al om 5 u bij ons in bed
    En kan er snachts ieder uur uit dan huilt hij

Wat kan ik nu nog meer doen om m goed te laten slapen
    Vind t zielig voor hem en ik kan niet zo goed tegen weinig slaap :(

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ui onder zn bed?

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ui onder z'n bed inderdaad..
    Zo'n neusuitzuigdingetje gebruiken

En wij hebben van de week zwitsal adem vrij geprobeerd (ook een week lang drama 's nachts ivm verkouden jochie) en dit werkt bij ons echt super!
    Voor het slapen gaan nog even daarmee wassen/in bad/douchen en bij ons zoontje ging zn neusje helemaal open!

4. happymama

Ow ja ! Goeie , zo ff doen als ie weer gaat huilen en moet toch naar boven

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Misschien een zoutoplossing geven en een gesneden ui op zn kamer leggen. Stomen in de badkamer (met de douche). Verder kan je niet veel doen. Zetpil is een goeie overweging als hij daar wel beter op slaapt. Rust is belanrijk bij ziekte

6. happymama

Die wasgel hebben we , en een neuszuiger is geen optie .
    Heb speciaal die druppels gekregen omdat dat maar 3x hoeft
    Je mag wel een x komen kijken hoe dat er aan toe gaat hier alsof ie geslacht word .
    Ik doe m nu iedere avond in bad dan word. Z'n neusje goed schoon iig

7. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    naar he als je kleintje zo verkouden is.

Misschien doe je het al wel maar je zou zn neusje uit kunnen zuigen met zo'n neus peertje, weet eff niet hoe die officieel heet. je weet vast wel wat ik bedoel.

Verder als ik het zo lees doe je er al alles aan.
    Weet niet hoe oud je kleintje is maar je zou hem wat drinken kunnen geven als ie wakker word snachts. kan zijn dat ie wat dorstiger is nu ie zo verkouden is.
    Bij ons werkte dat op zich wel.
    Alleen onze kleine man weigerd water te drinken dus wij gaven hem zeer verdunde diksap snachts, niet echt verantwoord voor zn tandjes maarja je moet wat he.
    Succes, hopelijk gaat het snel beter met hem.

8. happymama

had al verteld van die neuszuiger , wat drinken tussendoor is Miss ook wel een goeie ja thanx

9. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh sorry over die neusuitzuiger, zag dat bericht net nog niet staan.
    is idd geen optie dan.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Maar bedoel je met neusdruppels dan een zoutoplossing? Anders is dat nog een idee om het los te krijgen. Maar als dat ook drama is (vind hij hier ook niet altijd leuk) dan is stomen met heet water in de douche (met wat zwitsal adem vrij) erbij super om alles open te krijgen....

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had bij mn zoon van Zwitsal de doucheschuim met eucalyptus. Ik liet de douche op heet stromen in de badkamer (echt heet) zodat het in de badkamer hing stomen. Dan vulde ik zn badje met water op de goede temperatuur met die douchegel erin. En dan waste ik hem enz. Ik liet hem dan wel iets langer in het water (even op de temp van de badkamer letten) voordat hij in bad ging deed ik een zoutoplossing in zn neus.

Meer dan dat je nu al doet kun je denk niet doen. Onze zoon is een keer zo verkouden geweest (3maanden oud) dat hij alleen rechterop wilde/kon slapen. Heb toen een bedje gemaakt van mn voedingskussen en dan zo dat hij "rechtop" kon slapen. Voedingskussenhoes eromheen en dan opmaken met zn eigen laken en deken. En had hem toen een paar dagen op die manier in mijn bed zodat ik niet elke keer uit mn bed moest als hij wakker werd.

Beterschap voor je kleintje! X

12. happymama

Thanx voor de snelle reacties dames ......
    Morgen avond eerst Es' flink stomen voor t slapen gaan .
    Ziek zijn zou verboden moeten worden al 4x in net een jaar , germ

13. happymama

weer slecht geslapen germ . nu wel koorts. maar hij speelt nu volop dus doodziek is gelukkig niet

14. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg herkenbaar op het moment. Ons mannetje is ook snotverkouden. Hij hoest en proest en rochelt als een oude man. Zelfs zijn huiltje is heelmaal hees en klinkt heel zacht.

Wij doen neusspray (van de HA, dus niet alleen zoutoplossing) en lekker stomen onder de douche. Als ik dan onder de douche sta met hem en in zijn neusje knijp dan komt er vaak snot uit. Door het stomen is kennelijk wat los gekomen en dan kun je het eruit krijgen.

Verder gebruik ik een neuspeer. Werkt soms wel, soms niet. Mijn zoontje vindt dat trouwens heel erg raar! Waarom is dat eigenlijk geen optie voor je?

Ik zou hem eventueel extra laten drinken. Als ik zelf verkouden ben vind ik dat ook fijn.

15. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier ook 1 die echt strontverkouden is en hoedt en koorts heeft. Hier raden de huisarts gewoon zoutwater oplossing neusspray aan en die mag je zi vaak gebruiken als je wilt. Helaas drinkt ze hier ook enorm slecht. Wel merk ik als ze zich heel beroerd voelt opknapt van een zetpilletje

Deel Deze Pagina