Ik had beide bevallingen gebroken vliezen, als het langs je benen stroomt nadat je de bekende "knap" hebt gevoeld dan weet je het wel eerste duurde 18 uur gevolgd door een keizersnee. De tweede was er netjes in 5 uur spontaan.
ik had het echt wel door, de voorweeën waren wat heftiger dan de weken ervoor en regelmatiger... en had ook gewoon zo'n gevoel: ja ze gaat vandaag komen! en later kreeg ik echte flinke weeën en 4 uur later is onze dochter geboren. eerste was anders, had gebroken vliezen maar geen weeën, deze kwamen later wel heeeeel lichtjes en kreeg toen infuus met opwekkers... 4 uur na het aankoppelen was de oudste er.
Ik wist niet dat het begon..... Ik was zwanger van me eerste kindje en ik had van iedereen gehoord helse pijnen kan je niet missen dan is het begonnen......... dus daar wachte ik op. Toen ik om 4 uur snachts wakker werd om te plassen liep er wat slijm langs me benen...... vaag maar het zal wel die slijmprop zijn dacht ik kan nog dagen duren.... Om 5 uur begonnen de eerste krampjes pijn deed het echter nog niet maar ik dacht ik kan er niet door slapen ik ga wel een disney filmpje kijken........ 6 uur ik probeerde wat te klokken maar er was geen pijl op te trekken een kramp van een minuut dan weer 1,5 min niets dan kramp van 2 min dan weer een minuut niets........ maar nog steeds deed het niet echt pijn en volgens de verloskundigen zouden ze om de zoveel minuten komen en paar tellen duren dus ik dacht zullen wel voorweeën zijn! Ik stapte maar even onder de douch en ging me wel iets ongemakkelijker voelen maar pijn was het echt nog niet dus ik belde me moeder:"mam ik voel me zo raar krampen om de minuut ongeveer niet echt fijn maar ook geen pijn" dus me moeder zegt bel de verloskundige maar even. Ik bellen en ze zegt kom maar naar het ziekenhuis. Mijn vriend belde zijn moeder dat we naar het ziekenhuis gingen terwijl ik me aankleden ze wou bij de bevalling zijn maar woont op een uur afstand. Toen mijn vriend zij dat hij ze moeder had gebeld belde ik haar meteen terug van "maak je geen zorgen en geen haast ik weet niet eens of dit al voorweeen zijn hoor". Eenmaal in de auto (stoel stond recht op) voelde het wel zwaar ongemakkelijk en had ik flinke krampen maar eenmaal in het ziekenhuis liep ik zelf het hele ziekenhuis door naar de kraam afdeling. Daar aangekomen (7 uur) mocht ik gaan liggen en gingen ze hij of ik al ontsluiting had........ 8 centimeter!!!!!!! Ik me schoonmoeder weer bellen "je moet toch opschieten" hahaha. Toen ze me vliezen hadden gebroken kreeg ik het pas zwaar met de weeen na 2 uur was mijn kleine man er al...... ik was blij dat ik niet nog langer had getwijfeld......
Nou ik had geen idee!! Ik had al 2 weken gebroken vliezen zonder weeen.. En al vanaf die avond er voor voor weeën maar ze bleven heel onregelmatig komen. Wel waren ze pijnlijk. Ctg in het ziekenhuis pikte ze niet echt op dus kon niet veel zijn. Maar toch bleef het aan de gang. Niemand wilde mij checken door de gebroken vliezen. Tegen 12 uur gevraagd of mijn vriend van zijn werk wilde komen omdat ik behoorlijk moe begon te worden en gewoon wat steun nodig had. Toen ineens waren de zusters wel in rap en roer!?! (Alsof ze toen toch dachten van "als ze der partner belt zal 't toch wel serieus zijn") Om 4 uur wilde eindelijk iemand tocheren en had ik 5cm ontsluiting. 9 uur s'avonds mocht ik persen. Het ziekenhuis blijft vol houden dat mijn bevalling van 4 tot half 10 heeft geduurd. Daarvoor waren geen weeen🙃
nou ik ben benieuwd... hoop dat ik het wel weet wanneer het zo ver is. Gelukkig is het ziekenhuis niet zo ver rijden, maar ik ben iemand die alles van te voren wil weten en plannen.. en dit is zo niet te plannen en maar afwachten, vind dat best spannend