Wij bakeren Elise in d.m.v. de Pacco. Nu moeten we beginnen met afwennen, omdat ze zich straks kan omdraaien etc. Nu heb ik gelezen dat je het beste kunt afwennen met een slaapzakje met lange mouwen, zodat de bewegingsvrijheid toch nog enigszins wordt beperkt. Welke slaapzak kunnen we het beste kopen? Heeft iemand een goeie tip? Alvast bedankt! Groetjes, Henriet
Wij hebben ons zoontje nooit ingebakerd en voor hem al heel snel de Little Company 4-seizoenen slaapzak gekocht. Anna hebben we tot vorige week wel ingebakerd. Omdat ze toen ineens serieuze draaipogingen in haar bakerzak begon te doen, zijn we daar in 1 keer mee gestopt. En we hadden natuurlijk nog de slaapzakjes van ons zoontje liggen. Daar slaapt ze dus nu in, met nog een lakentje strak erover heen. En dat gaat goed! Ze slaapt wel iets minder lang overdag maar het gaat beter dan ik had verwacht. Dus die zou ik je kunnen aanraden. Ze zijn wel duur (ik dacht zo'n 80 euro) maar je kunt ze dus als volledig beddegoed gebruiken, je hebt verder geen dekentjes oid meer nodig. Succes!
Ik heb een slaapzakje van Ikkelief. Ook een dekenhoes zodat je heel strak kan instoppen. Ik prop er zelfs nog handdoeken naast zodat het ook lekker strak blijft zitten. Dit gaat heel goed.
Hier ook ivm met afbouwen van inbakeren een katoenen slaapzakje met lange mouwen van ikkelief.nl. Dat is tenminste een koele slaapzak die wel lange mouwen heeft, want dat is vaak moeilijk te vinden..... Ze zijn niet superduur, 24,50 voor maat small.
Ruben is nooit ingebakend maar had wel behofte aan begrenzing en heeft een tijdje in de Safe-t sleep geslapen. Ik gebruikte ook om de beweging te beperken een slaapzak met lange mouwen. Ik had de slaapje. www.slaapje.nl Inmiddels slaapt hij prima in een dun slaapzakje zonder mouwen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik kan er zeker wat mee. Ik zit inderdaad te kijken naar het slaapzakje van Ikkeislief. En dan wel de katoenen. Het is namelijk altijd heel warm op haar kamertje (vooral zomers) en dan is een dun slaapzakje wel lekker. En als het wat kouder is dan kan ze een dekentje over krijgen. Vanochtend had ik haar ook "los" ingebakerd. D.w.z. een slaapzakje met korte mouwen. Maar dat was geen succes. Eerst vreselijk gehuild en toen nog geen uur geslapen. Maar wel haar handjes naast haar hoofd....zo aandoenlijk...... Nu toch maar weer in de Pacco gewikkeld. Eerst maar een goede slaapzak bestellen en dan gaan we er weer tegenaan
Wij hadden ons zoontje ook in de Pacco, en nu dus in het slaapzakje van ikkelief. Bij ons is het dus daarmee gelukt! Lief he inderdaad, die handjes bij hun gezichtje. Wij hebben hem trouwens ook op zijn zij liggen in zo'n zijliggingskussen, dat heeft hem naar mijn idee ook erg geholpen om zonder de Pacco toch rustig te slapen.
Hier ook de pacco gebruikt en na een inenting in een keer gestopt. Ik gebruik voor Luc een gewoon slaapzakje zonder mouwen en probeer en strak in te stoppen. Hier woelt hij zich alleen altijd weer los dus heeft niet zoveel zin. Je kunt voor het afbouwen trouwens het beste beginnen met het slaapje dat het beste gaat. Dus dat slaapje in de slaapzak en dit volhouden tot het goed gaat en dan weer een slaapje zonder inbakeren en zo rustig aan afbouwen. Zo is het mij geadviseerd en wilden we het ook gaan doen maar was niet meer nodig. Succes in ieder geval!