Sinds eind van de middag heb ik ineens het gevoel dat ik vocht verlies. Ik heb sowieso wel last van afscheiding maar dit voelt anders. Alsof ik telkens drupjes voel. Daarbij ook veel last van mijn rug en buik. Dus ik vind het maar niks.. Vind het alleen zo’n drempel om het ziekenhuis te bellen.
Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik rond de 20 weken ineens last van vochtverlies. Mij is toen door de verloskundige verteld dat je dit kunt testen door een paar keer op de palm van je hand te blazen. Omdat je kindje(s) nog zo klein zijn verlies je in het geval van gebroken vliezen vrij veel vruchtwater als je dat doet. Ze fungeren nog niet als stop (aldus de verloskundige). Is het niet gewoon waterdunne afscheiding? Dat was hier toen wel zo.
Vervelend he. Ik had het ook, maar was hier waterdunne afscheiding. Als je een beetje ''druk zet'' komt er dan nog meer? Even ruiken eraan, vruchtwater schijnt heel zoet te ruiken. En ik zou gewoon bellen als het je niet lekker zit. Vaak moet je dan wat opvangen en dan kunnen ze het gemakkelijk testen.
Wordt er echt zenuwachtig van. Al lijkt her vals alarm gelukkig.. Heb wel onwijs zere rug, pff. Ik hoop op een goede nacht en anders bel ik alsnog morgen het ziekenhuis.
Vruchtwater heeft een hele specifieke geur. Ik vergelijk het altijd met het desinfectiemiddel waar de dierenarts de tafel mee schoonveegt. Het ruikt totaal anders dan afscheiding of urine, het is niet te vergelijken.
Lig nog steeds wakker. Heb veel last van mijn buik en rug gehad. Een soort krampen die kwamen en weer gingen. Na een PCM ging het wel. Nu weer veel last bovenin mijn buik. Om 6.00u ga ik mezelf ziekmelden en dan het ziekenhuis bellen of ik voor een check langs mag. Was en ben nog steeds bang dat het niet goed gaat met de baby’s.
Rugpijn is over, buik blijf ik last van houden. Heb het ziekenhuis gebeld en moet me tussen 9 en half 10 melden. Gaan ze het even checken.
Oh wat vervelend dat je zo last hebt en ook dat je je zo angstig voelt. Dat is niet fijn!! Goed dat je even langs mag komen. En ook goed om dit te bespreken met degene die jou helpt, ik dacht te lezen psycholoog? Die angsten en onzekerheid dat is zo naar! Ik heb het ook gehad en het gaat nu stukken beter met me. Komt ook doordat ik van dichtbij iets vervelens heb mee gemaakt en dat allemaal ook op mezelf ging betrekken. Ik hoop dat heb handvatten krijgt om hier ee aan de slag te gaan en je snel gaat genieten!! Dat gun ik je echt. Laat je even weten of alles goed is met je moppies?
Ja, dat is echt niet leuk en logisch ook dat het je bezig kan houden. Ik hoop dat alles gewoon goed is en je steeds meer rust krijgt en ervaart. Dat zou heel fijn zijn
Alles was goed! Pff ben gelijk 10 kilo lichter. Getest op blaasontsteking (helaas wel urine met een katheter uit mn blaas moeten halen). Was goed, ben ik net voor terug gebeld.. Uitwendige echo was goed, baby’s waren lekker druk aan het doen en genoeg vruchtwater en inwendige echo om te kijken of baarmoedermond dicht was, was gelukkig zo en opgemeten en zat op 5 dus dat was ook netjes. Waarschijnlijk komt het toch door de groei van mijn buik deze klachten. In combinatie met misschien teveel gedaan/getilt. Voor nu in ieder geval gerust gesteld!