Oh wat fijn zeg. Heerlijk dat alles gewoon goed gaat. Probeer nu echt te gaan ontspannen, geniet van 2 groeiende wonders in je buik. Het gaat zo vaak wel goed. Luister goed naar je lichaam en doe dingen in fases. Ik had vannacht onwijze buikpijn. Erge steken, ik draaide me om en alsof Ik met meerdere messen werd gestoken gewoon. Ik schrok ervan, nog nooit gehad. Gewoon mijn banden waarschijnlijk, want nu nergens meer last van. Ik kan me dan onwijs druk maken, maar dat heeft helemaal geen zin.. makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik. Lukte me eerst ook niet en nu denk ik.. hoe vervelend ook, maar stel dat een wat mis is, kan ik of niemand daar iets aan doen. Dat heb ik ook ervaren van dichtbij. Ik ga er gewoon vanuit dat alles helemaal goed komt en genieten als het kan, want ik zou het zonde vinden als ik uiteindelijk niet heb genoten terwijl dit waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap is.. Ik hoop dat het je gaat lukken!
Oh wat fijn! Je baarmoederlengte is mooi lang zeg. Die van mij was vorige week 3,5 mm. Zat ook met harde buiken in het ziekenhuis. Goed dat je gebeld hebt.
Lief, ik ga het proberen! Nog even de 20 weken echo afwachten en als die goed is ga ik het echt proberen.
Ow joh dat is al wel vroeg in je zwangerschap dan. Moet je nu meer rust houden? En wordt je extra in de gaten gehouden?
Ze zeiden dat de lengte opzich wel prima was. De harde buiken leken niets te doen op de lengte van de baarmoedermond. Lees alleen van anderen dat hij bij hun veel langer is.
3,5 cm is netjes hoor! Het kan ook wat wisselen per meting, houding, wel of geen volle blaas... Harde buiken zijn wel een teken dat je t wat rustiger aan moet doen
Ow dat is we een geruststelling. Wat ukkie zegt zei de vk vanmorgen ook tegen me. Dat de volgende meting weer anders kan zijn en zolang het 3 is of meer geen zorgen hoef te maken.
Fijn dat alles goed was. Ik ben 3 weken geleden bevallen en liep al een tijdje rond met langdurig gebroken vliezen! Ze kunnen het niet precies achterhalen maar het moet langer dan 1 week zijn geweest want nadat ze een test hadden afgenomen bleek ik helemaal geen vruchtwater meer te hebben. Ik moest dus met spoed worden ingeleid....Mijn kleintje en ik hadden beiden een infectie dus na de geboorte kreeg hij meteen een antibioticakuur. Ik had zelf niet in de gaten dat mijn vliezen gebroken waren, wel af en toe wat vochtverlies maar ik dacht ook dat het urine was. Dus dames, bij twijfel altijd bellen!!!
Nog even verder reageren op je.. Was ja al wel uitgerekend of ben je veel te vroeg bevallen? En hoe kwamen ze erachter dat je al gebroken vliezen had, tijdens een controle?
He. Ik ben met 37w bevallen. Maar had dus al veel eerder die gebroken vliezen. Ik voelde de baby wat minder goed bewegen. Iets dat ik een week eerder al aan had gegeven bij de verloskundige maar ze zeiden in eerste instantie dat t wel normaal was omdat hij de laatste weken minder ruimte heeft. De week erna weer op controle en toen begon de vk er weer over. Ze besloot me hierop voor de zekerheid naar het ziekenhuis te sturen voor een ctg. Uiteindelijk was de ctg goed, maar op de echo zagen ze dus geen vruchtwater meer. Toen moest ik meteen daarblijven en besloten ze om per direct in te leiden. Inderdaad erg schrikken!!! Maar gelukkig goed afgelopen!
Wat een verhaal joh. Inderdaad goed afgelopen maar dat de vk je de eerste keer niet gelijk voor een ctg naar het ziekenhuis heeft gestuurd.
Ja klopt wel. Al moet ik zeggen dat ik meer gevraagd had hoe het zat met de bewegingen qua frequentie etc dan dat ik echt zei dat ik me zorgen maakte. Mijn dochter was ook dysmatuur en die voelde ik nauwelijks bewegen, de hele zwangerschap niet (in combinatie met een voorliggende placenta) dus ik had zelf ook geen idee wat het concreet betekende als je "minder leven" voelde. Nu weet ik dus wel beter en hoewel ik de dagen erna mijn twijfels had om wel of niet te bellen deed ik het toch niet en ging ik maar van het positieve uit....als de verloskundige mij niet gevraagd had en door had gestuurd had het bij mij heel anders kunnen aflopen dus daarom wil ik iedereen er op attenderen om echt te bellen als je ook maar enige twijfel hebt!
Zeker goed dat je je verhaal hebt vertelt. Zelf ben ik iemand die daar dan wel alert op is. (Soms op een beetje teveel dingen)
Pff dat lijkt me ook heftig zeg en zo snel allemaal hoop dat je goeie zorg krijgt.. Ik lig sinds gisternacht in het ziekenhuis met gebroken vliezen. Ze doen er gelukkig alles aan de kleine meid zo kan mogelijk in mijn buik te houden. Ik krijg longrijpingspuiten en nu nog weeën remmers. Mijn termijn is dan ook iets anders dan die van jou was en ik wist dat er iets niet goed zat door aan houdend vochtverlies (liep er dus echt uit). Dat is ook wat ik tegen ts wil zeggen volg altijd je gevoel. Je kan beter 10 keer voor niks bellen dan 1 keer te laat.
Zeker weten. Hoe ver ben jij nu? Ze hadden mij inderdaad ook verteld dat als ik dit eerder had geweten ik ook per direct opgenomen moest worden. Succes alvast, gelukkig ben je veilig daar ....
Ik ben op dit moment 28 week zwanger mijn buik begint wat onrustiger worden. Ik vind het wel heel eng en ben ook voortdurend bang. Maar we gaan het zien allemaal wordt goed in de gaten gehouden. Dan heb je dus ook even gelopen met gebroken vliezen. Hoe is het nu met hou en de kleine dan ??