Beide geslachten "hebben"; gezin eerder compleet??

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Buitenleven, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Na onze geslachtsbepaling deze zwangerschap heb ik van meerdere mensen gehoord: "dan ben je nu compleet" als gezin, van beide soorten heb je nu straks. Ook de echoscopiste zei dat het na het ene geslacht toch wel bijzonder is om ook het andere te "krijgen".
    Ik vind het niet erg dat mensen het zeggen, maar het zet me wel aan het denken.
    Ik weet namelijk nog niet zeker of we "klaar" zijn na de geboorte van de tweede, ook al hebben wij straks dan beide. Hoe ging dat bij jullie, voor degene met kinderen van beide geslachten, of juist met hetzelfde geslacht; waren jullie "gewoon klaar" na 2 kinderen , wat het geslacht ook zou zijn?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Nope, wij hadden een zoontje en was zwanger van een dochtertje, hadden net de 20-weken echo gehad, toen mijn man zei "oh, dan hebben we van allebei eentje, maakt het volgende keer helemaal niet meer uit".
    Opmerkingen van anderen hebben we wel gehad, maar daar trek ik mij niets van aan.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Wij zijn nu "toevallig" wel klaar na een meisje en een jongen. Maar dat heeft met andere dingen te maken dan het geslacht van de kinderen. De manier waarop het zwanger worden en zijn is gelopen vind ik het goed nu. Ook als het 2 jongens of 2 meisjes waren geweest. En als het allemaal wat makkelijker gegaan was had ik ondanks dat ik een meisje en een jongen heb nog een derde gewild.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Ik kan t me wel voorstellen. Gezinnen met 4 jongens of 4 meisjes zullen eerder nog een keer proberen een jongetje of meisje te krijgen dan als ze beide geslachten al hebben.
    Zelf wil ik ook wel graag nog een jongen en een meisje maar ach, heb er niets over te zeggen he :p ik weet zeker dat ik me met alleen maar meisjes net zo gelukkig en compleet zal voelen

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij ons heeft het compleet zijn nooit te maken gehad met het geslacht. Wij voelden ons niet compleet met 2 dochters en dat was de reden om te gaan voor een derde kindje, niet omdat wij nog geen jongetje hadden. Dat heeft echt nooit meegespeeld.

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Of het nou 2 meiden of een jongen en een meisje zijn dat maakt mij niet uit, dus nee ik denk niet dat het dat een jongen/meisje mijn gezin eerder compleet zullen maken dan als je 2 kinderen van hetzelfde geslacht hebt.
    wij zijn in ieder geval klaar/compleet na 2 kinderen.
    (als die 2e er ooit komt)

maar als jullie na 2 kinderen niet compleet zijn voor jullie gevoel dan zou ik zeker voor een 3e gaan als het kan.

7. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik weet sowieso niet of we hierna nog een derde zouden willen, maar weet natuurlijk niet 100% zeker hoe ik erover zouden denken bij 2 jongetjes( of 2 meisjes). Dat soort dingen ( je gevoel daarover) weet je denk ik nooit zeker hoe je er dan over zou denken.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Eerste was een jongen tweede een meid maar compleet waren we niet ;) daarna kwam er nog een meid en dat was voor ons voldoende,

Onze knul dacht er anders over en hij heeft er echt moeten zijn, we voelen ons completer als ooit te voren met 2 jongens en 2 meiden :)

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde. Ik zou dolgraag een derde willen, maar lichamelijk is het gewoon niet haalbaar.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij hebben twee dochters en het voelt voor ons helemaal compleet. :)

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij hebben een mannetje en dat voelt ook compleet ;). Ik vind het eigenlijk best een rare opmerking als ik er dieper over na ga denken.

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hier ook, hier is het het aantal dat bepalend is, niet het geslacht.

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier 2 dochters en zijn compleet. Sterker nog, mocht er wel een 3e komen zou ik weer voorkeur hebben voor een meisje....

14. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier na een meisje, een jongen gekregen. Vond ik uiteraard erg leuk, maar als de tweede ook een meid was dan waren we ook compleet.
    Ik vind het eerlijk gezegd heel apart om de wens in hoeveelheid van kinderen, aan te passen als je nog een geslacht mist.

15. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Mmm...ik zie hier vooral reacties van mensen met beide geslachten of mensen met meisjes. Iets waar ik de laatste jaren achter ben gekomen, is dat het vaak net iets anders ligt bij jongensmoeders. Dat mensen het toch nog eens willen proberen. Als onze derde ook een jongen was geweest, was de kans groot dat ik inmiddels was bevallen van een vierde. Niet dat we waren doorgegaan voor een meisje of dat een jongen niet welkom was, maar toch. De derde was een meisje, denk dat het nu hierbij blijft...
    Wilde het wel even noemen, want ik hoor en lees het vaker hier en om me heen, dat veel vrouwen toch echt de wens voor een meisje hebben!

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Hier drie meiden en geen compleet gevoel... Was de derde een jongen geweest had dat geen enkel verschil gemaakt.
    Sterker nog... Als ik denk aan een vierde dan denk ik automatisch aan een meisje.eeen jongen zou niet eens in me opkomen. Haha
    Nu zit een vierde niet in de planning hoor... Rationeel is t een absolute no-go

17. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik had bij de 2e een lichte voorkeur voor nog een meisje.
    Ik zag zusjes voor me. Dat leek me voor hun leuker. En ik denk dat ik dan meer het gevoel had dat ik compleet was.

Ik ben echt heel blij met mijn heerlijke zoontje en nu niet helemaal het gevoel compleet te zijn.

Mijn man wil sowieso graag nog een 3e

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dit hoor ik ook vaker. Ik zou dat zelf misschien ook wel voelen.

Nu hebben we beiden en niet compleet. Dat heeft bij mij nu niks met geslachten te maken. Heb voor de derde geen voorkeur nu. Beiden zijn echt even leuk.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Voor mijn man wel...stel we hadden 2 meiden gekregen dan had hij waarschijnlijk wel eerder aan nog een 3e gedacht...maar nu wil hij geen 3e.

Of dat echt zo is weet ik niet zeker...maar dat gevoel heb ik

Voor mij maakt het niks uit...ik had ook wel 3 meiden willen hebben of 2 jongens...et cetera...

Ik vind beide geslachten nu ik dus kan vergelijken...even leuk.

20. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Mijn man wil graag een jongetje erbij, een zoontje was gewoon altijd zijn droom. Maar ik wil eigenlijk geen kinderen meer. Als je nu kon kiezen zou ik het misschien overwegen maar ik wil niet het risico lopen dat het dan alsnog een meisje is en hij daarna nog eens wil proberen voor een jongetje. :p Dus ja, voor mijn man zou ons gezin compleet zijn met een jongetje, maar ik ben nu ook compleet. :)

Deel Deze Pagina