soepstengels? invriezen groentehap?

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mag ik mijn dochter (6mnd en 2 wk) soepstengel geven?

Hoe vriezen jullie hapjes in, al gemixt of per soort apart zodat je naderhand bijv bloemkool en aardappel bij elkaar doet?

In het boek Opperdepop staat in de recepten opvolgmelk of moedermelk bij de hapjes doen om het wat smeuiger te maken, doen jullie dit ook?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, dat mag. Ik zou het beperken omdat soepstengels veel zout bevatten (en blijf er goed bij)

Ik vroor apart in zodat ik verschillende combinaties kon maken. Wel heb ik niet al te veel ingevroren omdat ik al snel niet meer wilde pureren maar ging prakken (en de hoeveelheden namen toe. Toen ben ik hele maaltijdjes gaan invriezen)

Ik gebruikte inderdaad opvolgmelk om mee te koken en smeuiger te maken.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    in het begin deed ik wel moedermelk bij de hapjes om het smeuiger te maken.. voor mijn gevoel maakt het de overgang van melk naar vast voedsel wat minder groot, omdat er een bekende smaak aan zit.
    Maar ik kan mijn moedermelk eigenlijk niet missen want ik kolf heel weinig. En mijn kindje is nu helemaal gewend aan vaste voeding. Dus nu gebruik ik gewoon kookvocht om het smeuiger te maken, of een aardappeltje of een beetje milde olijfolie.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    De dingen van opperdepop vries ik gewoon als geheel in, maak het ook zonder melk, maar soms met een beetje kookvocht. Als de hapjes hier te dun zijn spuugt ze veel meer en moet ik 't weer indikken met jbpm namelijk. En als het uit de vriezer komt lijkt het vaak toch al iets dunner dan wanneer 't net gemaakt is (geen idee hoe, de bakjes zitten echt hermetisch afgesloten).

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij hebben dat probleem ook, vooral met de fruithapjes van olvarit die zijn echt megadun en komt er vaak gedeeltelijk weer uit..

6. fafje

fafje Niet meer actief

fruithapje zelf maken is dan makkelijk en dikker, vandaag hier pruim met banaan (gister mango met banaan) gegeven of is dat ook nog te dun!?

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb vandaag zelf fruit gemaakt, nouja appel en banaan geprakt, en dan is het inderdaad wat dikker dus dat gaat goed...

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Dingen die ik zelf maak blijven er wel in, tis dan niet zo gladgepureerd maar zitten nog wat stukjes in en is wat dikker. Vandaag heeft ze meloen met banaan gehad, ging er weer met smaak in :). Ze vindt 't zelfgemaakte eten ook veel lekkerder dan uit potjes, kan d'r geen ongelijk geven!

Maar gooi hier gewoon de groente/fruit enzo in de keukenmachine tot het een prutje is, want Rapleyen wil madam niet.. :p

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier eet madam niet uit de diepvries... vreemd genoeg. Wel aardappelpuree. Maar bv bloemkool niet...
    Ik vries dus niets meer in, is net zo snel even gekookt eigenlijk.
    Soepstengel mag al wel, maar ik zou het ook niet te vaak geven. En bv de eerste paar keer een halve.
    Ik doe er af en toe een scheutje melk bij ( maar Sanne mag al gewone melk ) of een klontje boter of olijfolie om het smeuïger te maken

10. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook klontje boter ( gewoon wat ook op de boterham gaat)

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier maak ik de hapjes fijner met kookvocht. heb nu een paar keer geprobeert maar ga toch maar weer evenb wachten tot de 6 maanden want denk bij nader inzien det mevrouw er nog niet klaar voor is.
    ik mend verder nog geen smaken omdat ik wil kijken of ze overal tegen kan (elke soort drie tot 5 dgn)

Deel Deze Pagina