Hoeveel betalen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MamavanJurre, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi!

Over 2 maanden begin ik weer met werken, 2,5 dag in de week. Mijn zoontje gaat dan naar een vriendin van mij, zij gaat oppassen. Nu vroeg ik me af hoeveel jullie betalen voor het oppassen? Ik vind het wel lastig om te bepalen wat we moeten geven, en zij weet niet goed wat ze moet vragen :D

Dus, hoeveel betalen jullie aan de opvang?

Groetjes!

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hoe oud is je vriendin? gaat ze het zwart of wit doen? zijn het alleen daguren of ook onregelmatig? zorgt zij voor het eten of geef je dat mee?

Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Voor het kdv betalen we rond de €100 per maand. Dat is na verrekening met de belasting.
    Dat zijn 2 volle dagen, waar alles inclusief is behalve de flesvoeding.

Valt mij erg mee!

4. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Even wat meer achtergrondinfo:

Mijn vriendin is 37 en heeft zelf 4 (!!!) kinderen. Ze heeft van begin af aan gezegd dat ze, mocht ik ooit zwanger worden, heel graag op zou willen passen. Ze werkt er verder zelf niet naast.

Ze gaat de ene week 1,5 dag oppassen en de andere week 1 dag, wel steeds vaste tijden en gewoon overdag (van 8-17.15 en van 12.30-17.15). Dit gaat wel zwart, ze is officieel geen gastouder o.i.d.

Uiteindelijk zou mijn zoontje wel mee gaan eten, maar dan alleen brood e.d., in ieder geval geen avondeten. Nu krijgt hij nog alleen fv en dat geef ik uiteraard mee.

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #5 Nikske89, 30 dec 2009
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
    Het is natuurlijk moeilijk wat je je daarvoor moet vragen al helemaal als het een goede vriendin is. Per maand zal ze dus +- 40 uur gaan babysitten als ik een beetje snel reken??

Dan kom je zwart toch al snel uit op een 350 euro per maand lijkt me. Ze heeft er geen diploma voor en werkt niet officieel dus je hoeft je dan ook niet aan een vast loon te houden.
    Daarbij wil ze het natuurlijk zelf graag doen dus is het geen must lijkt me??

Het is moeilijk maar in de richting van 350 zou ik het toch zoeken.

KDV is dan goedkoper waarschijnlijk :)

6. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    volgens mij kan je het uitrekenen op internet... moet je ff google..

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hmmm ik ben net eens gaan zoeken voor je en een oppasmoeder krijgt tussen de 4-7 euro per uur per kind, en dan een starttarief van 10 euro.

Dus 10 euro x 4 dagen = 40
    5 euro x 40 uur = 200
    dus rond de 240 euro per maand....

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou uitgaan van 2 euro per uur.

ongeveer 80-100 euro per maand.

Een gastouder krijgt ongeveer dit bedrag en ik vind het meer dan redelijk.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Onze oppas deed het zwart geloof ik voor 2,50 per uur (niet bij ons, onze kleine moet nog komen). Via het gastouderbureau houdt ze er iets meer aan over.

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Toen ik nog bij een gastouderbureau werkte (heel kort gedaan) kreeg ik per uur per kind iets van 3 euro. En daar moest nog de belasting af.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn schoonmoeder heeft een poos geleden op de kleine van mijn zus gepast. Ze deed dit voor 5 gulden per uur en ze kwam naar mijn zus haar huis, dus al het eten dat de kleine at, kwam van mijn zus zelf. Als ik het omreken naar nu, inflatie een beetje meegenomen, zou ik uitgaan van zo'n 3,50 tot per uur. Ook omdat het drinken en eten er zodrect bijkomt.

12. Noen

Noen Lid

9 nov 2009
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb als gastouder gewerkt en ik kreeg 6,10 per uur PER KIND..

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben het eens met bosi.
    Als je zwart oppast kan je toch niet verwachten dat je een vette uurvergoeding krijgt, aangezien het dan anders niet echt aantrekkelijk is voor de ouders.

Ik betaal 'wit' uiteindelijk 140 euro voor 91 uren opvang per maand voor mijn kind op het kdv.
    Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dan bijv. 350 euro zwart te gaan betalen.

Deel Deze Pagina