hoe weet je of je zwanger bent?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door anoniempje300, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    ik ben sinds kort aan de prikpil, maar heb het weekend voordat ik daaraan begon het errug gezellig gehad met mijn vriend... ik ben nu erg onzeker omdat ik deze week ongesteld had moeten worden... we hebben geen echte seks gehad, en het sperma heb ik doorgeslikt (ja ik weet dat je daar niet zwanger van kunt raken:p) maar ik weet absoluut niet meer wat ik met het voorvocht heb gedaan.... hij heeft me ook gevingerd en nu ben ik bang dat het toen mis is gegaan... weet iemand wat ik moet doen? ben een beetje ten einde raad, heb het met 1 iemand besproken, maar niet met mijn ouders of mijn vriend, mijn ouders zouden als vanzelfsprekend niet heel blij zijn, ik ben namelijk pas 16, en mijn vriend zit in de eerste week van zijn studie, ik wil dat ie dat in ieder geval nog niet verpruts dus ik hou het nog even voor me.. ik weet echt niet wat ik nu moet doen.. ik zou naar de huisarts kunnen gaan.. maar als ik zwanger ben dan ben ik pas 2 weken zwanger en dat kun je volgens mij niet testen... ik ben wel vaak misselijk maar dat kan ook komen van zenuwen of bijverschijnselen van de prikpil, en zo zijn er meer dingen die voor dubbele uitleg vatbaar zijn... als ik zwanger zou zijn denk ik wel dat ik het zou houden, maar eigenlijk ben ik voorlopig echt nog niet aan een kind toe!. ik weet ook dat het heel dom was om zonder anticonceptie al zo ver te gaan... nu heb ik vooral tips nodig om te weten wat ik verder kan doen.. ik weet het echt neit meer nu :( ... HELP

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hoelang ben je aan de prikpil dan?

en je zegt: ik zou nu ongesteld moeten worden.. je zou dus wel degelijk kunnen testen als je overtijd zou zijn

Ik denk dat de kans klein is dat je zwanger bent, maar om dit volledig uit te sluiten zou ik toch maar een afspraak maken met je huisarts en hem laten testen.

3. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    ik ben nu net 2 week aan de prikpil, echt heel kort dus.. loop vet te stressen, maar ik had van iemand gehoord dat je pas na 4 weken mogelijke zwangerschap kunt testen... als ik zwanger zou zijn moet het de 24ste zijn gebeurt, daarvoor had ik hem vlak voor en tijdens mijn laatste ongesteldheid gezien, en daarna heb ik ook nog geen kans gehad om hem in het echt te zien (we wonen een beeeetje ver bij elkaar uit de buurt en hebben het beide een beeetje druk)

4. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    weet iemand trouwens of je door de prikpil nog ongesteld wordt? daar zou het ook aan kunnen liggen dat ik bijna een week te laat ben... ik ga denk ik sowieso wel naar de docter maar hoop dat jullie me mischien konden helpen.. ben echt een beetje bang nu...

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Dus je bent sinds 2 weken aan de prikpil en je hebt +/- 2 weken geleden seks gehad? Welke anticonceptie gebruikte je daarvoor? En wanneer heb je je laatste ongesteldheid gehad?
    Als je de prikpil neemt, die werkt gewoonlijk 3 maanden en dan wordt je in principe niet ongesteld! Als je nu echt overtijd bent, kan je testen! Je bent dan feitelijk al 4 weken zwanger want een zwangerschap wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Misschien kan je voor meer informatie rond de prikpil eens in bij de topics rond anticonceptie kijken.
    Ik raad je ook aan om je bezorgdheid met een volwassene te besprken, je moeder, een tante, een arts, iemand van een jongerenadviescentrum ofzo,....
    Als dit nu niets blijkt te zijn, wees dan in het vervolg asjeblieft een beetje verstandiger en oplettender! Maar dat zal je wel, zeker! ;)

Lieve groetjes!

6. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    daarvoor was ik nog niet aan anticonceptie, want ik ben pas sinds heel kort een beetje seksueel actief, daarvoor nog nooit en had er dus niet op gerekend, er was geen penetratie dus we hebben ook geen condoom gebruikt, en in het vervolg zal ik inderdaad een stuk voorzichtiger zijn, had ik zelf ook al bedacht, daarom was ik ook zo snel magelijk aan de anticonceptie gegaan nadat ik een keer toch wat verder was gegaan, die vriendin van mij is volwassen, en de enige met wie ik dit tot nu toe heb besproken, ik zal daarnaast nu zo snel mogelijk een dokter bezoeken... laatste ongesteldheid was 7 augustus het begin, en ben meestal 3 a 4 week daarna weer ongesteld... nu dus niet dus ik zal inderdaad naar een dokter moeten al heb ik daar echt 0 zin in... mischien nog 1 week wachten omdat door stres het ook uitgesteld kan worden, enzo... ik weet 1 ding zeker: dit nooit weer!

7. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    oke, ik heb mezelf vandaag vol angst naar het kruidvat gesleept en 4 testen tegelijk gekocht, kan ik voor alle zekerheid 4 weken achter elkaar testen (als ie dan nog niet positief is kan ik er toch vanuit gaan dat ik niet zwanger ben?) heb het nu naast jullie, met 2 mensen gedeelt, 1 vriendin van mijn eigen leeftijd en 1tje van rond de 60, bij de odste heb ik de test achtergelaten, en die ga ik donderdag doen. kan niet eerder omdat tot die tijd mijn familie daar vaak rondhangt. en de test moet daar gebeuren omdat ik neit het risico wil lopen dat mijn ouders zo´n test vinden, als ik zwanger ben moet ik dat dan uitzoeken hoe ik het ga vertellen... hoop echt van niet... maarja wachten tot donderdag dus.. sterf nu al van de zenuwen, iemand enige tips om me hier doorheen te helpen? moet thuis heel rustig doen en niks laten merken, op school, en tegen mijn vriend.. en tegen iedereen.. maar ben van binnen volledig aan het flippen... ben altijd veel op mijn kamer dus dat scheelt, maar toch... iemand tips?

8. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    heb je alle 4 de testen die je hebt gekocht bij die vriendin achtergelaten? Anders zou ik, als ik jou was, alvast een test doen. Desnoods bij de Hema op het toilet ofzo... Als hij dan negatief is, hoef je je niet zo'n zorgen meer te maken. Om het dan heel zeker te weten, kun je donderdag nog een keer testen bij die vriendin thuis...
    Weet wel dat de kans dat je zwanger bent helemaal niet groot is. De meeste meiden op dit forum proberen al aardig lang om zwanger te raken. En de meeste van hen hebben echt geen ziekte ofzo waardoor het niet lukt.
    Maar goed, de kans bestaat natuurlijk wel.
    Probeer erop te vertrouwen dat alles wel goed komt. Al zou je zwanger zijn, dan nog is het niet het einde van de wereld!

Maar om van de onzekerheid af te komen, zou ik niet tot donderdag wachten hoor!

Veel succes!

9. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    ik heb ze allemaal bij haar achtergelaten... en ben bang voor de uitslag, als het wel positief is wil ik dat iemand is om me op te vangen.. maar mischien kan ik morgen avond wel bij haar terecht.. maar das na het zwemmen en 's avonds.. weet niet of die test dan nog betrouwbaar is als ie negatief is..., ze woont wel heel dichtbij dus ik kan ze zo ophalen...

10. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Is er nooit penetratie geweest? Dan kun je ook niet zwanger zijn.

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Myprecious, dat is absoluut niet waar! Wanneer er voorvocht of sperma aan vingers of op andere manieren in de buurt van de vagina komt, heb je kans dat er een visje 'binnen' geraakt met alle mogelijke gevolgen van dien... ;)

12. McGyver

McGyver Niet meer actief

sterkte meis

13. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    okeej.. heb vandaag die test gedaan... hij was gelukkig nog negatief... maar ga de komende weken wel blijven testen, maar eerste teken is dus voor mij gunstig... ik hoop dat het zo blijft....
    nu voel ik me eerst al een beetje relaxer, al weet ik dat het altijd nog anders kan worden... maarja.. test doen duurde 5 min.. waren best wel lange 5 min!

14. McGyver

McGyver Niet meer actief

fijn dat ie negatief was,

al zeggen we op het forum vaak het omgekeerde.

hopelijk zijn je volgende testen ook negatief.

xxx

15. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    okeej.. en nu is het dus uit... loop vet te janken enzo maar het werkte nu gewoon niet meer, gevoelens waren niet weg, maar ik kan hem gewoon niet minder dan 1 keer in de maand zien en hij kon maar 1 keer in de 2 maand, dus nu is het in overleg uit.. morgen nieuwe test doen, als ik toch zwanger blijk vertel ik het hem wel, maar hoop nu echt heel hard dat het niet zo is, nog harder als eerder....
    :(

16. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Rot voor je :( sterkte meis..

17. McGyver

McGyver Niet meer actief

sterkte meisss....

18. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    oke, vandaag 2e test gedaan bij die vriendin thuis, weer negatief :D :D gelukkig, het liefdes verdriet voelt klote maar minder klote als verwacht dus dat scheelt, alleen als mensen vragen hoe het tussen mij en mijn nu ex vriend gaat is het nogal pijnlijk, maarja het valt dus mee, denk dat ik me al een beetje aan het voorbereiden was...

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

de kans dat je zwanger bent is, er maar is heel klein.
    volgende keer ben je vast alerter met het voorvocht maar wees voorzichtig, je kunt ook soa`s oplopen en ook van doorslikken van sperma.

20. anoniempje300

7 sep 2008
    19
    0
    0
    oke, ik ben nu definitief niet zwanger :p :p :D ben best wel blij:D nu ben ik hier voorlopig denk ik ook niet meer, as wanneer ik weer van dit soort stunts heb of zwanger wil worden zullen jullie me hier terug zien, en hopelijk voor mij is dat niet binnen 5 jaar :p ik blijf denk ik voorlopig nog een beetje rondhangen en lezen, maar veel zullen jullie niet meer van mij horen...
    Xxx me

Deel Deze Pagina