vruchtje te klein

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jollie, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jollie

    Jollie Fanatiek lid

    5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Hallo...

    Ik heb voor 2 weken terug een echo gehad en toen zagen we een wurmpje van cicrca 6,5 week met kloppend hartje... nu moest ik vandaag terugkomen om te kijken of het goed gegroeid was!

    Nu blijkt dat volgens de meting het vruchtje een week achterloopt i.p.v. 8 weken en 4 dagen dat het moest zijn volgens de gyn is het 7 weken en 4 dagen. Het hartje klopte wel goed!

    Moet ik nu echter uitgaan van een aankomende miskraam? Want de gyn was echt deprimerend voor ons!

    nu stelde zij voor om volgend week weer een echo te maken, maar eigenlijk zie ik dat niet zo zitten en wil ik pas met 12 weken weer een echo laten maken als alles goed blijft verlopen natuurlijk... wat raden jullie mij aan?

    Alvast bedankt voor jullie antwoord.
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi jollie,

    Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Het betekent niet dat de zwangerschap mis zal gaan, maar vaak zie je dat als het kindje slecht groeit het helaas niet goed zal gaan. Maar misschien is jullie kindje wel een enorme vechter en komt het alle maal goed.

    Doe waar jij je goed bij voelt.

    Groetjes imke
     
  3. Jollie

    Jollie Fanatiek lid

    5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Ik heb nu al 7 echo's gehad i.v.m. een vermoedelijke bbz en dan nu weer met groeiachterstand vruchtje... kan dat geen kwaad dat ik zo vroeg in de zwangerschap al zoveel echo's heb gehad... dat is ook de reden waarom ik twijfel om weer een echo te laten maken aankomende week.

    ik hoop ook dat we een vechtertje hebben, het hartje klopte immers wel goed!
     

Deel Deze Pagina