Hallo, Een tijd geleden heb ik een topic geopend over angst voor de bevalling wegens trauma, maar helaas is deze gesloten. Hier de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/292568-angst-wegens-trauma.html Inmiddels ben ik wegens te hoge bloeddruk doorgestuurd naar het ziekenhuis, alwaar ik gehoord heb waar ik deze week of uiterlijk begin volgende week ingeleid wordt. Alle angsten komen weer boven en ik vraag me af, wie is er ook in Tergooi ingeleid en hoe is dit gegaan? Zijn de mensen daar een beetje vriendelijk en respectvol?
Even een kort berichtje ivm met slapende baby op arm Tergooi was echt een topervaring voor mij! Wat een lieve mensen heb ik daar getroffen. Ik ben zo lief opgevangen en begeleid. Mijn eerste is in het Flevoziekenhuis geboren en dat was voor mij een vreselijke ervaring. Daarom ben ik bij mijn tweede naar Tergooi gegaan en ik ben zo blij dat ik die keuze heb gemaakt. Met inleiden heb ik geen ervaring maar ik wilde je dit iig laten weten zodat ik je hopelijk wat gerust kan stellen Alvast heel veel succes met alles dat komen gaat!
Ik ben niet ingeleid maar ben wel van al mijn kinderen in ter gooi blaricum bevallen. Ik kan ook alleen maar zeggen dat het erg goed is bevallen. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Bij mijn vorige bevalling moest ik een nachtje blijven maar ben ontzettend goed verzorgd!
Mijn zus is van alle drie haar kids bevallen in tergooi. De verpleegkundigen waren super vriendelijk en er hing een hele ontspannen sfeer. Rond 23 uur kwamen wij met een mannetje of 8 de baby bekijken en dit was allemaal geen probleem. Ik hoop er over twee weken zelf ook te bevallen.
Ik ben vorige week donderdag ingeleid in het Tergooi, omdat de kleine in het vruchtwater had gepoept. Vanwege een infectie moest onze zoon nog negen dagen blijven, ik moest eigenlijk na acht dagen naar huis, maar mocht een dagje langer blijven. De mensen in het Tergooi zijn geweldig. Alle aandacht en liefde voor mijn zoon en mij. Ik heb heel veel moeilijke momenten en tranen gehad en altijd stond er iemand van de verpleging voor me klaar om me op te vangen. Ze droegen alles over naar de volgende dienst, zodat iedereen wist wat er speelde. Ook op de kinderafdeling was iedereen heel lief en zorgzaam voor mijn zoon en attend voor mij. Ze doen er alles voor om moeder en kind zoveel mogelijk bij elkaar te houden. Wij zijn nu twee dagen thuis, maar krijgen pas vandaag kraamzorg. Toch hebben we ons de afgelopen dagen totaal niet onzeker gevoeld over de zorg voor onze zoon, omdat we in het Tergooi heel veel geleerd hebben dankzij het engelengeduld van de verzorging. Mijn bevalling was ook prima, zware bevalling, maar veel steun gehad van zowel de verpleging, de verloskundige als (uiteindelijk) de gyn. Maak je dus geen zorgen over je bevalling in het Tergooi, aan de mensen zal het in ieder geval niet liggen!
Hier ook ingeleid in tergooi. Mijn bevalling duurde drie dagen dus ik heb zo'n beetje alle vk's/gyns/verpleegsters wel gezien en ik vond ze echt allemaal even aardig en lief! Ze nemen de tijd voor je, luisteren écht naar je wensen en bezoek is zelfs op de verloskamer altijd welkom zowel voor als na de bevalling. Ik had zelf wat wensen die ik echt heel belangrijk vond zoals kindje zelf laten aanhappen zonder hulp van verpleegsters en daarna wilde ik graag dat mijn kleintje aangekleed werd door papa/oma (het werd oma want papa durfde niet ) Ook hier was alle begrip voor, ik heb bijna anderhalf uur mijn meisje op mijn borst gehad direct na de bevalling voordat ze haar naast mijn bed gingen meten/wegen/checken enz. Voordat ik ingeleid zou worden wilde ik heel graag thuis bevallen maar nu ben ik blij dat ik daar bevallen ben want thuis was het nooit gelukt. En bij een tweede zou ik ook zonder medische indicatie direct naar tergooi gaan!
Wat een positieve geluiden allemaal! Ik moet zeggen, mijn eerste indruk was ook goed hoor, maar wilde toch heel graag ervaringen horen. Toen ik hoorde dat ik daar moest bevallen olv. klinisch verloskundige, werd ik erg verdrietig. Mijn man heeft toen uitgelegd dat ik angsten heb en hoe die tot stand zijn gekomen. Het leek wel alsof er meteen een protocolletje 'misbruik' boven tafel werd gehaald, echt heel goed. Maar, dit was een verloskundige, hoe de rest is weet ikzelf natuurlijk nog niet.. maar met deze verhalen in mijn achterhoofd heb ik er wel vertrouwen in, dank!
Dat kun je zeker hebben. Heel veel sterkte en hopelijk heb je snel je kleintje in je armen en ligt deze 'horde' achter je. Overigens, als je moet blijven, ze gebruiken oorthermometers in het Tergooi en je moet zelf aangeven als je wil dat je hechtingen gecontroleerd worden. En ik heb twee keer met hulp van mijn man gedouched, verder steeds alleen. Misschien steekt je dat een hart onder de riem!
Ik hoef mijn tergooi promo praatje niet te houden zie ik al Niet ingeleid maar omdat mijn dochter in het vruchtwater had gepoept wel begeid door een klinisch verloskundige en verpleegkundige. Wat een lieverds waren dat. De klinisch verloskundige jong maar verstand van waar ze mee bezig was en de verpleegkundige wat ouder met veel ervaring. Geweldig team! We moesten een nachtje blijven want ik kon niet plassen na de bevalling maar er is veel aandacht en zorg geweest. Ik heb zelfs nog een bedank-mail gestuurd naar Tergooi.
bedankt voor alle nieuwe reacties nog! Morgen is de grote dag, dan word ik ingeleid. Waarschijnlijk eerst met gel (ze hebben nog niet getoucheerd) dus het kan wel een paar dagen duren. Ik vind het reuzespannend maar anderzijds kijk ik erg naar het moment van geboorte uit.... Ik hoop dat mijn ervaring ook zo positief is!
Katrien, zet hem op! Ik las trouwens nog dat het Tergooi het beste ziekenhuis van Nederland is op het gebied van patiëntenbenadering.
Nou hopelijk heb je inmiddels je bevalling achter de rug en is alles goed verlopen! Ik hoop dat je nog even je ervaring hier wil delen. Ik ben van Tygo in Tergooi ingeleid en ik sluit me aan bij mijn voorgangsters. Allemaal topmensen daar! Echt onwijs lief, behulpzaam en vriendelijk!
De bevalling is eindelijk achter de rug! Het was vreselijk, maar dat lag zeker niet aan de mensen daar, wat een topteam! We hebben nu een mooie dochter!