Hoe weet je wanneer je kindje toe is aan vaste voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door mirwar, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Die van mij geeft aan niet genoeg meer te hebben aan zijn vijf flessen van max.. dus nu krijgt ie twee flessen aangevuld met nutrix... en dat gaat super.. hij doet idd ook zn vuist in zn mond en veeeeel speeksel en rode kin.... tja. hapjes doe ik nog niet maar denk dat dat met vier maanden ook wel aan de orde is hier..

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow dat kan dus normaal zijn? Sasha heeft dat overdag namelijk ook. Ik dacht dat het aan mij lag. (ben wel makkelijk, vind het ook heerlijk om te troosten met de borst)

Sasha 'kijkt' nu al het eten uit onze mond, als ze soms op schoot zit tijdens het eten en er komt eten langs, dan volgt ze dat ook helemaal met dr hoofd/ogen en doet dr mond ook open hihi. Nou ze wacht nog maar even een paar maandjes. :)

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja zeker kan dat normaal zijn. Leuk is soms anders ;)

4. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    op borstvoeding.com adviseerd men om toch zo rond de leeftijd van 6 maanden te beginnen met bijvoeden omdat ze dan ook meer ijzer nodig hebben, en ook op diezelfde site melden ze dat er baby's zijn die moeilijkheden kunnen hebben met het accepteren van vaster voedsel als ze niet voor de 7-9 mnd daarmee zijn begonnen.

De beste leeftijd om te beginnen met bijvoeding hangt volledig af van je eigen kind. De een zal er nou eenmaal eerder aan toe zijn dan de ander en dat hangt van vele factoren waaronder het wel of niet genoeg aankomen van je kindje, of je kindje tussen de voedingen door tevreden is of toch echt wil eten etc etc etc.
    En ook op borstvoeding.com zeggen ze dat je zeker als het werk weer wacht je als de kleine 4-5 maanden is kunt beginnen met vaste voeding zodat de kleine tegen de tijd dat je weer gaat werken gewend is aan eten krijgen via een lepeltje.
    groetjes zonnetje

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kinderen zijn lichamelijk toe aan bijvoeding als de darmen uitgerijpt zijn, dan wordt het voedsel pas verteerd en voedingsstoffen opgenomen in het bloed.
    Lichamelijk kunnen ze een jaar op alleen maar melk leven. Voor de smaak,geur, en kleur-structuur is het vanaf 6 maanden een oefenperiode aan gebroken. Met een jaar moet het kind met de pot mee kunnen eten.

Smakken, sabbelen likken met tong en handjes, heeft niets met bijvoeding te maken, dit is imitatie

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Helemaal met de pot? Dus net zo gekruid eten als papa en mama? En hoe zit het met zout?

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In principe wat kruiden betreft ja. Zout zou ik sowieso voorzichtig mee zijn.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Duidelijk, ik wil namelijk het voorlopig (en da's lang ;) ) zoutloos doen.

Deel Deze Pagina