Hoe weet je wanneer mirena is uitgewerkt?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door jojogirl88, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hoi!
    Zoals de titel al zegt vraag ik me af hoe je weet wanneer je mirena spiraal is uitgewerkt? Zou tussen de 3-5 jaar werken maar hoe weet je bij wie ze 3 jaar werkt en bij wie 5 jaar?
    Zien ze dat in je bloed?
    Heb mijn spiraal nu een klein jaar dus nog niet voor meteen maar dan zijn we voorzien 😉
    Bedankt!

2. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Ik werd om de 2 weken ongesteld, en mijn huid zat ook vol onregelmatigheden. Toen besloten hem er uit te halen. Na 3 jaar was hij op bij mij. Na een jaar lang sukkelen met ongesteld zijn heb ik hem in December er uit laten halen en over op de pil

3. Luiwammes

Luiwammes Niet meer actief

Ik ben alleen de eerste 6 mnd niet ongesteld geweest. Nu wordt ik het wel maar vele malen minder. Dus ik zou het daar niet eens aan merken denk ik haha.

4. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ja dat bedoel ik dus, velen merken dus geen verschil..
    Bij de volgende controle ga ik daar toch eens naar informeren 😊

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Een vriendin van mij had hem bijna 4 jaar toen begon de ellende! heel onregelmatig ongesteld, veel ongesteld, erg lang soms bijna 2 weken op en af ongesteld.. veel buikpijn dus naar de huisarts geweest en deze zei dat het tekenen waren dat de mirena aan vervanging toe was

dus ik denk zulk soort symptomen
    ik heb de mirena nu ruim 3 jaar toen ik deze liet zetten bij de gyn zei deze dat de mirena zelf tot 7 jaar kon blijven zitten maar dat tot 5 jaar de veilige werking bewezen was, mag ik vragen hoe jij bij 3 jaar komt? ;) dan ga ik t nl goed in de gaten houden haha

6. nummertje3

nummertje3 Actief lid

18 nov 2015
    427
    0
    0
    Belgie
    Ik heb mijn mirena 8 jaar gehad. Dat is dus 3jaar te lang. Maar ik heb er nooit klachten van ondervonden. Het laatste jaar werkte hij nog precies zoals het eerste jaar.

7. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    Ik heb hem een 5 jaar gehad, op het laatst werd mijn menstruatie iets meer. Maar verder met de eerste geen problemen gehad.

8. Twigs

Twigs Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen ik mijn Mirena had werd ik drie maanden voor de vijf jaar om was weer lichtjes ongesteld en toen laten vervangen. De tweede heb ik eruit laten halen ivm kinderwens, dat was een maand voor de vijf jaar om was maar toen geen verminderde werking of ongesteldheid opgemerkt.

9. Kia Kaha

Kia Kaha Lid

19 jan 2016
    83
    28
    18
    Lelystad
    Ik dacht de mirena op meerder manieren als anti conceptie werkt.
    - de hormonen voorkomen de eisprong
    - de hormonen maken de baarmoedermond minder begaanbaar voor zaadcellen
    - als de hormonen uitgewerkt zijn voorkomt het spiraaltje ook nog eventuele innesteling van het embryo als er wel een bevruchting heeft plaats gevonden.

Ik kan er hier en daar wat naast zitten maar zo is het mijn ongeveer verteld.

10. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    De Mirena is 5 jaar lang werkzaam, daarna garandeert de fabrikant het niet meer. Veel gynaecologen hebben ervaring met Mirena's 7-8 jaar laten zitten en dat lijkt niet tot meer zwangerschappen te leiden.

Deel Deze Pagina