sterilisatie tijdens keizersnede

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door simba32, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Weet niet of ik het in de juiste rubriek heb geplaatst, maar zijn er meer dames op het forum die zijn gesteriliseerd tijdens de keizersnede..

Over 3 weken word ons kindje gehaald met een geplande keizersnede daarna word ik gesteriliseerd .

Motivatie voor de sterilisatie is.

Wil niet meer jaren aan de pil of andere voorbehoedsmiddelen met hormonen.
    Wil ook geen kinderen meer ( we hebben er dan 2)
    Mijn leeftijd ben dan bijna 37
    en wil ook geen kinderen bij een andere man mochten mijn man en ik uit elkaar gaan.

oja niet geheel onbelangrijk mijn man durft zich niet te laten steriliseren ..

Wat is jullie ervaring met het herstel erna..

2. IH5

IH5 Niet meer actief

Ja heb ik drie weken geleden laten doen tijdens de keizersnede.

Niks van gemerkt hoor! (wel van de keizersnede natuurlijk, maar niet van dit 'extraatje') Ben er heel erg blij mee dat dit kon, want ons laatste kindje was al een verrassing en ook al zijn we heel blij met hem, we moeten niet nog zo'n verrassing krijgen ;)

Er zijn trouwens verschillende opties, dus laat je van te voren even goed uitleggen. Ik heb met de gyn tijdens de keizersnede nog ter plekke overlegd over welke optie precies het meest wenselijk was voor mij (sterilisatie stond van te voren natuurlijk al vast, maar welke manier precies was nog even de vraag).

3. Alf

Alf Niet meer actief

Hier ook. Klemmen op de eileiders tijdens keizersnede. Herstel keizersnede week of vier, herstel sterilisatie..geen idee.. Niet geloof ik.. :(

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    ik heb 2x een keizersnede gehad en ben 5 jaar later gesteriliseerd toen mn mirena aan de wandel is gegaan.

Van de keizersnede moet je echt herstellen. van sterilisatie zelf merk je niets.

Mijn buik was wat gevoelig maar ze hebben flink moeten prutsen om de mirena los te krijgen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij een vriendin van me hebben ze het ook tijdens de keizersnede gedaan, klemmen op de eileiders, haar leeftijd ivm 4 kinderen ( En 3 keizersnede's ) was voor de gyn genoeg om dit direct te willen doen. Je merkt daar verder helemaal niets van.

6. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik krijg klemmen op de eileiders volgende week tijdens de keizersnede..

Iedereen bedankt voor het reageren..

7. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    Belgiƫ
    hoe is het je mee gevallen?
    En gefeliciteerd met je kleintje ;):D