Kan hij dat meisje niet blokkeren op WhatsApp, snapchat en tiktok (en wat ze nog meer hebben). Dan kan ze hem via die weg niet meer triggeren. Ik denk dat het vooral ook belangrijk is voor hem om te leren niet altijd en overal op te reageren (niet alleen bij dit meisje, maar ook voor andere situaties in de toekomst).
Lastig! Ik zou hem uitleggen dat als dit de manier is waarop hij met "relaties" omgaat, hij er gewoon nog te jong voor is en een deel van z'n vrijheid om hier zelf keuzes in te maken (nieuwe vriendinntjes in de nabije toekomst) kwijtraakt tot hij jou kan overtuigen dat hij wel degelijk volwassen genoeg is. Mijn dochter had vorig jaar een vriendje en maakte het op een lullige manier uit en deed daarna samen met haar vriendinnetje onnodig onaardig tegen hem. Ik heb haar toen gezegd dat ze duidelijk nog te jong was voor vriendjes en ze voorlopig van mij niet meer mocht" daten". Daten hier op de leeftijd van m'n dochter betekent trouwens niet meer dan dat een van de ouders ze samen naar een ijssalon rijdt en dan buiten in de auto wacht of in de bios 2 rijen achter ze gaat zitten . We hebben daarna nog vaak gepraat over waarom wat ze deed verkeerd was en hoe ze het een volgende keer beter zou kunnen aanpakken. Gelukkig was de jongen in kwestie weinig onder de indruk van haar acties en had hij een week later alweer een nieuwe vriendin.