Hallo lieve damens.. Ik heb sinds.. 3 dagen nu dat ik zo af en toe een bolletje links boven mijn schaambot(onderbuik) krijg, die zet dan op om het zo maar te zeggen en na een paar minuten verdwijndt die weer.. het is ongeveer net zo groot als een vuist dat "bolletje" wat dan op zet.. het doet geen pijn ofzo, heeft iemand enig idee wat dat kan zijn? Liefss
Dat heb ik ook weleens. Is het bij jou ook gespannen en gevoelig? Volgens mijn gynaecoloog zijn dat je darmen die dan opgezet zijn.
Kunnen inderdaad je darmen zijn. Ik denk dat het te vroeg of is om een voetje of handje te voelen, maar wie weet!
Dat is je baarmoeder. Die is nu ongeveer zo groot als een sinaasappel en als die samentrekt ervaar je dat als bolletje. Ik had het ook en nu nog steeds maar dan een formaat groter. Bij mij lag het bolletje steeds een beetje rechts.
Nee mn darmen zijn het niet die 'voel' ik ergens anders, dus misschien inderdaad dan minn baarmoeder gewoon, morgen 16 weken vanaf wanneer kun je ong je kindje voelen?
Jep, dat is je baarmoeder. Bij mij is het de hele tijd zo hard! Had het besproken met de vk en die zei dat het een soort 'vroege harde buiken' waren. Ik moest iets rustiger aandoen. Komt doordat je baarmoeder een spier is en soms samentrekt. Dat kan komen door groei, veel drukte of je banden die aan het rekken zijn. Volgens mijn vk onschuldig. Bij mij zit het ook iets meer rechts. Vind het wel leuk voelen!!
Ik voelde bij de eerste rond de 17weken lichte beweging. De vk zei dat wanneer je op bv je bed gaat liggen op je buik en dan je handen onder je navel houd en je dan wat voelt dat het kindje zou moeten zijn. Hoop nu ook met 2weken wat te kunnen voelen maar het ligt ook aan de plaats van je placenta, die lag (wist ik toen nog niet) aan de achterkant wat qwa gevoel wel fijn is!