miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door miriam out, 4 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam out

miriam out Nieuw lid

4 dec 2006
    1
    0
    0
    huisvrouw
    zaandam

hoi allemaal hier miriam ik ben net lid van deze site en heb een vraagje :)
    dit jaar op 20 nov heb ik met 10 weken een miskraam gehad ik heb het thuis gekregen en heb het allemaal over me heen laten komen en gevoeld echt alles heel bewust , dat is aan de ene kant wel goed voor de verwerking en aan de ene kant was ik erg alleen met mijn paniek want mijn vriend stond natuurlijk ondanks zijn steun "machteloos "
    mijn vraag is : ik wacht nog 1 menstruatie af en dan willen wij het weer proberen , maar wij zijn zoals zovele erg bang ...
    en denk bij mezelf constant , wat als ik me weer net zo voel als bij de eerste zwangerschap dan ben ik dus weer bang voor een miskraam .
    heeft iemand een tip voor ons om dat anders te gaan doen met namen het anders denken en om te gaan met die gevoelens :(:
    en ik rook is er iemand die ook rookt of heeft gerookt tijdens de zwangerschap :(: en hebben jullie tips voor ons ?
    alvast heel erg bedankt groetjes miriam en arjan .

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hai Miriam, allereerst welkom op dit forum en helaas dus meteen op dit gedeelte....Ik wens je heel veel sterkte. Ga dit verdriet maar een goed plaatsje geven, want rouwen hoort er echt bij. Ik heb zelf in sept. een mk gehad met circa 9 weken. ook spontaan gewoon thuis. Ik had me de hele zwangerschap ook al druk zitten maken, maar mijn gyn zei dat je daar echt geen mk van krijgt. Er is gewoon al iets fout in de aanleg. Ik ben overigens meteen toen ik wist zwanger te zijn gestopt met roken. Als je door blijft roken heb je een verhoogde kans op een miskraam. Ik zou echt bij een volgende keer als ik jou was die cigaretten afbouwen en dan is het helemaal stoppen op een gegeven moment niet meer moeilijk als je het voor je beebje doet (NB ik ben een ECHTE roker en ben helaas na mijn mk wel weer gaan roken....maar tijdens mijn zwschap is het echt wonderbaarlijk goed gelukt met niet roken!)
    Ik kan niet anders zeggen dan dat ook ik doodsbang ben als ik weer een positieve test in handen heb (toch hoop ik dat het weer snel is!) De angst dat het misgaat zit er nu goed in, terwijl een mk iedereen kan overkomen. Toch moet je er vertrouwen in hebben dat het vaker goed dan niet goed gaat. Zodra je er wer aan toe bent, gewoon er weer voor gaan! Veder kan ik je ook geen tips geven, want ik heb ze zelf ook niet. Praat er veel over met je vriend/man, dat helpt bij mij enorm. en als je weer zwanger bent kan je al snel bij de gyn terecht die je dan wat vaker een echo zal geven. Dan word je ook geruster denk ik.

Heel veel sterkte meid! Je kan hier altijd je verhaal kwijt!

3. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Miriam

vooreerst sterkte bij de verdere verwerking van je MK,
    ivm je vraag over roken heb ik geen tips,
    ik rookte regelmatig, meer gelegenheidsrookster, en hield me voor vanaf dat ik stopte met de pil te stoppen met roken, heb ik dus gedaan met succes, ik moet wel toegeven dat ik sindsdien tweemaal gezondigd heb (3 sigaretjes in totaal), wel op momenten dat ik zeker wist dat ik niet zwanger was.
    En die angstgevoelens, die zullen er bij mij ook zeker zijn als ik terug zwanger zal zijn, het zal moeilijk zijn maar ik zal proberen die zoveel mogelijk te verbannen.

Succes!
    flyke

4. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Miriam,

Wat verdrietig voor je! Een miskraam heeft zo veel meer impact als je je van te voren hebt kunnen voorstellen. Ik hoop dat jij en je vriend er samen goed over kunnen praten. Op zulke momenten heb je heel veel steun aan elkaar.
    Wat betreft je angst voor een nieuwe miskraam. Heel diep in mijn hart heb ik dan ook, ik probeer deze gedachten alleen heel ver weg te drukken. Je hoort zo vaak van vrouwen die eerst een miskraam hebben gehad en daarna gewoon een gezond kind krijgen. Ik probeer me daar maar aan vast te houden. Ikzelf heb vlak voor mijn miskraam een droom gehad waarin mijn vriend tot twee keer toe een telefoontje van de dokter had gehad dat het mis was. Nu ben ik stiekum bang dat dit inhoudt dat ik twee miskramen krijg. Ik probeer hier maar niet te veel bij stil te staan en probeer maar van het positieve uit te gaan.

Wat betreft roken: ik heb nooit gerookt, en kan je daar niet in adviseren, maar ik was voor mijn zwangerschap wel wat je noemt een drankorgel, hihi. Ik had het geluk dat de wijn mij helemaal niet meer smaakte toen ik zwanger was, alleen die lucht al..... Ik probeer na mijn miskraam maar heel af en toe een wijntje te drinken en merk dat ik het hier helemaal niet moeilijk mee heb. Ben kennelijk erg gemotiveerd. Denk je dat het je kan lukken om nu al te stoppen met roken? Dan heb je niet zo'n stress van het stoppen wanneer je opnieuw zwanger bent en het is ook nog eens beter voor je vruchtbaarheid, begreep ik uit een recent onderzoek.

Heel veel sterkte met het verwerken van de miskraam voor jou en je vriend toegewenst!

Marla

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoi Miriam,
    Allereerst nog veel sterkte met je miskraam, hopelijk kan je het snel een plekje geven.
    Ik ben nu ook weer zwanger na een miskraam in maart.
    En wat betreft dat anders denken en omgaan met angst, tja, dat is mij niet gelukt.
    Ik ben de eerste 10 weken doodsbang geweest dat het weer mis zou gaan en bij vlagen ben ik nu nog steeds onzeker.
    Maar het is niet anders, ik denk dat dat vrij logisch is als het al een keer is misgegaan.
    En wat betreft dat roken: STOPPEN! Het is moeilijk, ik spreek uit ervaring, maar het is zo'n bevrijding als je ervan af bent, gewoon doen.
    Groetjes, Anakin.

6. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik kan je angst niet wegnemen dat als je zwanger ben misschien weer een mk krijg maar ik weet wel dat je moet stoppen met roken want de kans op een mk is veel groter. Ik hoop dat alles goed komt met jullie en snel weer een positieve test zal hebben.

Groetjes Jolie

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hallo Miriam,

ten eerste wil ik je sterkte wensen met het verlies, ik voel hetzelfde als jij, ik wil heel graag weer zwanger worden, maar ben bij voorbaat al doodsbang nog een keer hetzelfde door te maken als de eerste keer!
    En toch probeer ik me voor te houden dat er legio vrouwen zijn die een of twee en misschien wel meerdere miskramen hebben gehad en daarna een gezond kind of meerdere op de wereld hebben gezet!

Dus blijven hopen!

En tja het roken is natuurlijk nooit goed voor een vruchtje ik zou als het je lukt toch stoppen, maar ja dat is makkelijk gezegd van een niet rookster!
    Succes meis!

liefs jette

Deel Deze Pagina