Onze dochter is sinds een week zindelijk, in een klein weekje tijd eigenlijk. Op een enkel ongelukje na (0-1x per dag) gaat het prima, ze is 2,5 sinds deze maand. Maar nu bedacht ik dat we haar daarvoor nooit echt beloond hebben, gewoon wel uitgebreid complimentjes, maar geen stickers, cadeautjes of wat dan ook. Voel me nu wel een klein beetje schuldig, wil haar eigenlijk gewoon iets leuks geven 'omdat ze nu zo'n grote meid is'. Overdrijf ik en is het helemaal niet nodig? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Wat goed van C! Hier ook in een week droog destijds en geen kado ofzo hoor. Stickers vond ze zelf teveel gedoe haha... Wat ik als "beloning" heb gedaan is met haar naar de winkel nemen en haar helemaal zelf mooi ondergoed laten uitzoeken. (afschuwelijke dora en prinsessen onderbroeken bij de h&M) Maar o, o, wat was ze daar trots op!
Als een kind zoiets gewoon heel goed doet, zou ik zeker die "flauwekul" van stickers achterwegen laten en doen zoals jij het hebt gedaan. Prima toch zo! Als een kind dat laatste zetje echt nodig heeft..dan een paar stickers, klein cadeautje en klaar hoor. Haha
Ja die kadootjes zijn om het aan te sporen. Jullie grote meid heeft dat niet nodig gehad. Prima toch!? Als je haar wilt belonen omdat ze zo'n grote meid is dan vertel je haar dat en gaan jullie samen een mooi setje onderbroekjes en hemdjes ofzo voor grote meiden uitzoeken. En die mag ze dan nu aan want ze is een grote meid! Zo zou ik het doen iig. Een cadeau out of the blue zegt haar denk ik niet zo veel. Ja ze zal het wel leuk vinden maar de terug koppeling is er dan niet. Maar een set onderbroekjes heeft direct te maken met dat zij zichzelf droog houd. En die koppeling kan ze denk ik al wel maken. En er zjin enorm veel leuke te koop met mooie herkenbare printjes (disney, pooh beer, etc)
Als je kind het zo zelf oppakt, is dat prima toch. je kunt nu inderdaad ook nog wel samen leuk ondergoed gaan uitzoeken, of een klein cadeautje. Maar kinderen hoeven toch ook niet voor alle opvoed-dingen een cadeautje of beloning? Er zijn genoeg andere situaties waarin een beloning ook van pas kan komen..
Hier gaat het nu ook zonder stickers. We comlimenteren hem bij de vleet, je ziet hem groeien. Het zijn kleine dingetjes waarmee je ook kan stimuleren, ik heb bijv vanochtend bij de Kruidvat een doos billenpoetsers gekocht, staat te pronken op de wc, met een klepje, daar kan hij zelf doekjes uithalen. Prachtig vind hij het, hij liep er trots het hele winkelcentrum mee over! Een ander ding is, hij doet nu een dutje, vandaag voor het eerst zonder luier, wat voelde hij zich groot daarnet. Hij krijgt van ons nog een cadeautje als het goed doorzet, maar dat zeg ik nog niet, bij mijn zoontje komt er dan druk op en dat werkt niet. Hetzelfde met stickers, is hem te veel gedoe.
Ok dames, bedankt hoor! @sidmick: offtopic maar wat ben je al een eind op weg, gaat het goed? Leuk joh! Ondergoed hebben we samen al gekocht maar wat een slechte moeder ben ik dan: we zijn samen alleen bij de Hema geweest en daar hadden ze alleen nog redelijk leuke en nette onderbroekjes. Toch maar eens op zoek naar (oerlelijk maar voor haar wel heel leuk) winnie the pooh enz. ondergoed, gewoon voor haar eigen plezier.
Koop je 1 speciaal stelletje bij de Wibra ofzo. Daar hebben ze altijd van dat schreeuwerige disney spul *nee ik hou daar ook niet van mijn mijn zoon heeft ook onderbroeken van Cars *
hier stickers en ging kei goed mar na paar dagen werd t minder en af en toe snoepje. lag aan tijdstip enz. en in vakantie na 2 wken droog mocht hij van papa 2 kaso s uitzoeken. in vakantie worden ze extra verwend door papa dus
OFFT: Ja gaat rap, verloopt helaas niet heel voorspoedig. Heb ischias en dat gaat gepaart met een boel pijn en veel bed liggen. Ja J vond idd dat (oerlelijke) ondergoed zo leuk. Had haar meegenomen naar H&M en verteld dat omdat zij zo ontzettend groot was ze helemaal zelf mocht kiezen wat ze wou. Ze groeide van trots! Alleen dat was al heel wat waard voor me!
Ohhh, dat is inderdaad een heel leuk idee! Hier gebruiken we wel stickertjes die hij op een grote kartonnen Oemi Zoemi Bot (ja mama is af en toe creatief met karton haha) mag plakken. Als hij 10 stickertjes (elk geslaagd pot/wc bezoekje) heeft mag hij een cadeautje uitzoeken, een autootje oid. Maar inmiddels gaat t zo goed dat hij 3 x per week de kaart vol heeft! Tijd voor een ander systeem dus haha.
ja hier mocht ze ook een kadootje uitzoekken en een setje met 7 hellokitty onderbroekjes blehhhh maar mama mocht de rest uitzoekken
hihi wij waren fanatiek tegen stickers en kadootjes... maar na 2 weken niet poepen wilde ik er wel een stickerboekje tegen aan gooien... helaas werkte dat net zo min nu komt ze wel af en toe "mam, ik heb op het kdv gepoept en zelf afgeveegd dus mag ik nu een sticker?" wetende dat ze nergens anders dan thuis poept doorziet mama dit leugentje helaas zonder moeite.. dus laatst maar opgemerkt dat ze ook wel eens "zomaar" een stickertje mag (en dat poepen.. dat ging uiteindelijk toch vanzelf gelukkig)