Ik weet het ... jullie zijn geen dokters,.. maar misschien herkenbaar voor iemand ? Gisteren wezen hardlopen en sinds vandaag pijn aan mijn knie of eigenlijk eronder linksonder binnenkant onder zegmaar. Vooral bij strekken dus bij de trap aflopen bijvoorbeeld. Echt een raar pijntje. Ik loop zo vaak hard en gisteren niets geks gedaan volgens mij.. Vandaag wel voorzichtig wat gesport ook amper last, maar nu ik weer op de bank zit.. als ik mijn been strek.. AUW... Net ging ik van met mijn knieën gelogen naar gestrekt zitten ik bleef er zowat in. Lopen gaan prima trouwens Herkenbaar ? Wil ook niet zomaar bij de dokter aankloppen.. zeker niet na 1 dag pijn. Maar twijfel nu wel om morgen of overmorgen weer te gaan sporten of maar eens even rustig aan. Kan het gewoon spierpijn zijn ?
Als je er last van hebt zou ik even rustig aan doen. Heb je vaker last van je knie? Ben je langer gaan hardlopen dan normaal? Vind je het zelf als spierpijn aan voelen? Ik heb regelmatig last van mijn knie, die is waarschijnlijk ook niet helemaal goed meer, alleen bij mij is het meer het kraak been in mijn knie. En dat voelt echt niet als spierpijn kan ik je vertellen
nee echt nog nooit gehad. Ja aan mijn andere knie waar ik mijn banden ooit eens gescheurd heb, maar aan deze knie nog nooit. Heb juist vrij rustig stuk gelopen gisteren maar wel een deel over ongelijke grond ( door de polder over een graspad.. ) misschien is dat het wel geweest. baal want heb juist nu morgen en overmorgen tijd maar ja.. als ik straks echt een blessure heb baal ik nog veel harder..
Misschien toch een verkeerde beweging gemaakt dat het een spiertje is. Laten we hopen dat het morgen over is!
ja hoop ik ook... ! We zullen zien. Wilde naar de Zumba morgenochtend of anders zaterdag. Dus dat valt qua belasting wel mee, maar ja.. Even afwachten maar w.s. Stom hè niet kunnen sporten vind ik echt vreselijk.. waar moet ik dan met mijn energie heen ? haha ... beetje een muts ben ik wel.. want er zijn natuurlijk vele ergere dingen maar toch
Vervelend! Kan ook met je meniscus te maken hebben. Ik ben afgelopen maandag geopereerd aan mijn meniscus. Deze was dubbel geklapt na het gevolg van een scheur die ik jaren geleden opgelopen heb. Ik kon afgelopen weekend mijn been helemaal niet meer strekken van de pijn. De pijn was alleen bij het strekken en zat aan de binnenkant net onder mijn knieschijf. Ik zeg houd het goed in de gaten en rustig aan doen. Als je het niet vertrouwd even naar laten kijken.
hmm klinkt wel bekend.. Dank voor je reactie. Kijk morgen even hoe ik uit mijn bed kom voordat ik richting sportschool ga..
mocht iemand nog benieuwd zijn Ik weet het nog niet. Het gaat wel beter, maar is alles behalve over. Na inspanning doet het weer meer pijn. Vooral dus strekken en trap aflopen. Kijk het nog een paar dagen aan, maar dan toch maar eens naar laten kijken wil even zeker weten dat doorsporten geen ernstige consequenties heeft. Belasten op zich doet niet echt pijn nl ( behalve lopen door zeer ongelijk terrein... ) het is vooral daarna en s`nachts..
Vraag even op de sportschool of je wel mag fietsen... Fietsen is een hele goede sport om te herstellen. Ik zou inderdaad even langs de Fysio...dan kun je echt gericht herstellen.
ik haat fietsen haha.. maar misschien is het nu i.d. wel beter dan hardlopen enzo.. Vanochtend weer iets beter en vandaag en morgen weinig tot geen tijd om veel te bewegen dus hopelijk werkt dat in mijn voordeel.
Niet (zwaar) belasten tot pijn echt helemaal weg is. Zou ook een peesblessure kunnen zijn, heel hardnekkig. Als het niet binnen enkele dagen beter gaat even naar ha en fysio. Sterkte!
ik zou als een haas naar de fysio gaan. Zo te horen zit je blessure in een begin fase maar dat kan rap erger worden als je er niets aan doet en door blijft knoeien. Ik heb dat dus gedaan en loop nu 3 maanden amper/ met krukken. Precies de plek die jij zegt had ik ook, daar begon het mee. Bij mij was de diagnose ontsteking van een kniepees. (bursitis pes anserinus) en daarbij is een jumpers knee ontstaan door pech en niet optijd er iets aan doen. Vandaar mijn advies. Niet kunnen lopen door pijn is echt niet tof en er zijn genoeg manieren om het te voorkomen. Fysio is vrij toegankelijk, kan je een afspraak maken en kan je langs komen. Zoek het liefst eentje uit die sportblessures kent/ er mee werkt. Je bent dus geen zeur dan, maar juist verstandig. Sterkte!
Ja, herkenbaar hier, denk precies dezelfde plek die jij beschrijft. Heb het al een paar maanden, begon met een lichte pijn toen ik een keer met mijn ene voet mn laars aan de andere voet uittrapte ( waren outdooraarzen, normaal gesproken doe ik op een normale manier mijn laarzen uit ). Toen een steek door mn knie, dus dacht dat met ik niet meer doen zo. Maar de pijn is gebleven en toegenomen. Idd met strekken, maar inmiddels ook met buigen, trap lopen en soms met lopen. Ene dag meer aanwezig dan de andere. Geen idee wat het is, laatst wel naar de h.a. gegaan omdat het zo lang aan hield/ houdt, er is een foto gemaakt, maar geen bijzonderheden te zien. Moet nu naar de fysio. Toch denk ik zelf dat het mn kruisbanden zijn, volgens mij zijn afwijkingen hieraan ( scheur oid ) niet goed zichtbaar op een foto. Wellicht is het goed om, wanneer de pijn aan houdt, langs de fysio te gaan voor advies en evt. behandeling.
Ik geloof dat ik het ook herken maar dan aan mijn elleboog. Alleen pijn als ik van buigen naar strekken ging. Schakelen in de auto bijvoorbeeld deed veel pijn omdat ik dan ineens mijn arm moest strekken. Bij mij was het overbelasting gecombineerd met overstrekking. Daar kwam ik bij de fysio achter. Die bleef maar zeggen dat ik teveel tilde. Uiteindelijk erachter gekomen.... Ik tilde op mijn werk de hele dag kratjes van 2,5 - 3 kilo. Niet zwaar maar gewoon net even teveel achter elkaar. Toen ik het rust gaf was het met 2 dagen over. Ik heb het ook wel eens aan mijn knie gehad toen mijn zoontje op mijn onderbenen zat en ik hem liftte. Ook overbelasting en overstrekking. Bij rust was het ook met 2 dagen over.
Dank dames voor de tips. Ik neem het zeker serieus want ik raak echt in paniek als ik eraan denk dat ik niet kan bewegen/ sporten. ( ben denk ik wel eens serieus verslaafd.. ) maar goed dat is wat anders.. Het is vandaag alweer beter dan gisteren. Morgen ga ik niet sporten heb ik besloten en woensdag ook maar niet hardlopen... als het vrijdag niet over is maak ik een afspraak bij de fysio heb ik voor mezelf besloten. Vandaag ook maar geen hakken aangedaan