Ik doe ongeveer hetzelfde, alleen de ramen van binnen doe ik ook pas als ik denk dat het nodig is, minder dan 1x per maand iig Maar ik was dan wel weer vaker.
Stofzuigen: Meestal om de dag Toiletten: 1 keer per week, als we bezoek krijgen keertje extra. Dweilen: 1 keer per 2/3 weken, soms een keer vaker nu met kruipende dochter. Beddegoed: 1 keer per week a 2 weken. Stoffen/afnemen: 1 keer per week. Badkamer (wastafels ed): 1 keer per week. Badkamer grondig: 1 keer per maand Buitenkant keukenkastjes: als mij opvalt dat ze schoongemaakt moeten worden. Binnenkant keukenkastjes: als het me uitkomt, toevallig 2 weken terug nog gedaan Ramen buiten: als het me uitkomt en als het weer een beetje meewerkt. Ramen binnen: zelfde als ramen buiten, doe het dan ook tegelijk. Wassen (kleding): als ik een wasmand vol heb. Soms een paar dagen achter elkaar en soms ook dagen niet, doe het meestal ook tijdens de goedkopere uren.
okee, ik poets dus echt heel weinig. Moet wel zeggen dat mijn man veel doet en we hebben ook nog een schoonmaakster. Komt ie dan, heel eerlijk; stofzuigen; hooguit 2 keer per week, overige dagen doen mijn man of schoonmaakster het. dweilen; ikzelf 1 keer per week, mijn man 1 keer en schoonmaakster 1 keer boven stofzuigen; doet schoonmaakster 1 keer per week stoffen/afnemen; schoonmaakster doet hele huis 1 keer per week badkamer; doet schoonmaakster 1 keer per week toilet; doe ik 1 keer zelf, soms 2 keer per week. schoonmaakster ook 1 keer. keuken; dagelijks wel 2 keer, soms 3 keer. keukenkastjes; doe ik nooit, doet schoonmaakster wassen; dagelijks, ikzelf strijken; doet schoonmaakster, ik dus nooit bedden; bed dochter 1 keer per week, bed zoon 1 keer per 2 dagen, ons bed 1 keer per 2 weken (nu in kraamtijd wel veel vaker) doe ik allemaal. ramen; doet schoonmaakster Verder kan ik niks bedenken, maar ik doe zelf dus echt bar weinig. Ben wel de hele dag door steeds aan het opruimen, maar dat vind ik niet erg.
Hier eigenlijk precies hetzelfde, doe eienlijk helemaal niks. Ben wel vaak aan het opruimen zodat er schoongemaakt kán worden. En zonder iemand te willen beledigen, ik vind al dat overdreven poetsen wel erg burgerlijk en mutserig hoor. Ik heb wel wat beters te doen!
ik poets echt heeeeel weinig... en zeker nu (bi) Eigenlijk alleen als ik zin heb (vrijwel nooit) of als ik bezoek krijg (gelukkig iets vaker). maar ik combineer vaak dingen. Afwassen: 's ochtends als de pap van dochterlief 1:30 minuut in de pingping gaat wc poetsen: als ik ff lekker op de wc ziten doe ik ondertussen t hele toilet (behalve waar ik op zit, haha) met ontsmettingdoekjes uit. En dan vaak chloor in de pot en de rest van de wc ontsmetten. badkamer poetsen: ontsmettingsdoekjes en poetsen maar, tijdens t tandenpoetsen. De muren inspuiten met badkamerreiniger voordat ik ga douchen en tijdens t douchen een schuursponsje er over heen. dit alles dus alleen als ik het nodig vindt *grijns* de rest gebeurt in opwellingen en dan vaak alles tegelijk...
Okeeee.... mijn beurt Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 1 bijna baby af Manlief werkt fulltime, ik 28 uur. Eigen mening: Huis ziet er schoon uit, als je dichtbij kijkt zie je stof liggen. Ik zou vaker willen schoonmaken, maar ik heb er geen tijd/zin voor. Stofzuigen: meestal om de dag Toiletten: 1 keer per week grondig (als ik het niet vergeet) soms met glorix doekjes afnemen tussendoor (de vloer wordt ook gedweild wanneer ik de benedenverdieping dweil Dweilen: 2 keer per week, na het stofzuigen (bovenverdieping is tapijt, stofzuigen 1x in 2 weken) Beddegoed: 1 keer per 2 weken. als het erg warm elke week. na ziekte (koorts, zweten) de volgende dag. Tims bed wekelijks (of eerder in geval van nood) Stoffen/afnemen: 1 keer per week (als ik het niet vergeet) Badkamer grondig: 1 keer per week (als ik het niet - opzettelijk - vergeet ) Buitenkant keukenkastjes: als ze vies zijn Binnenkant keukenkastjes: laatste keer wanneer we een nieuwe keuken kregen (eind 2007) Ramen buiten: waar ik bij kan: als ik eraan denk/als ze vies zijn (poep) waar ik niet bij kan, zelden (doet vriend) Ramen binnen: als ze vies zijn, een keer in de paar maanden Wassen (kleding): wanneer de wasmand vol is, meestal om de dag of zo. nadat de was droog is, opvouwen en opbergen. strijken doe ik als ik er zin in heb. Het speelgoed ruim ik op nadat ik Tim op bed gelegd heb. Als er bemerkingen zijn, dan hoor ik het graag
Mijn exuus is dat ik 39 uur werk per week Stofzuigen: 2x per week Toiletten: Iedere dag met zo een doekje Dweilen: 1 keer in de week Beddegoed: 1 keer per week. Stoffen/afnemen: 1tot 2 keer per week. Badkamer (wastafels ed): 1 keer per week. Badkamer grondig: Als ik bezoek krijg Buitenkant keukenkastjes:uhmm, 1 jeer per maand? Binnenkant keukenkastjes: 1 keer per jaar ofzo Ramen buiten: 1 keer in de 6 maand. Ramen binnen: 1 keer in de 2 maand. Wassen (kleding): om de 2 dagen
@Lieselot, ik zou als ik jouw was maar heel snel de binnenkant van je keukenkastjes schoon maken, zometeen lopen ze weg
blij te lezen dat er nog meer meiden niet zoveel poetsen, voel me af en toe echt n slons Zeker als ik hier af en toe lees hoeveel sommige poetsen... Vind die uitspraak echt geweldig Mijn motto is ook altijd: er moet geleefd worden, dan maar zooi! Stofzuigen is het enige wat hier dagelijks gebeurd, meisje knoeit ook erg veel. En dan doe ik ook alleen de kamer hoor, of soms alleen t stukje bij de tafel dat vies is. Verder doe ik de toiletten echt te weinig. Probeer ik elke week te doen, maar soms zelfs minder *schaamschaam* Keukenkastjes is echt iets wat misschie 2x per jaar gebeurd. staat idd schone vaat in, toch? Ramen...pfff denk dat met 2x per jaar ik er wel ben. Stoffen meestal 1x per week. Kamer van meisje: commode veeg ik vaak effe af met een hydrofielluier. Ons bed verschoon ik meestal 1x per 2 weken en in de zomer elke week. Bed van meisje 1x per week, soms vaker. Verder heb ik nu van die heerlijke wegwerp schoonmaakdoekjes ontdekt die niet duur zijn. Dus doe daar vanalles mee. Effe afvegen en klaar!! Hopelijk krijg ik als ik verlof heb flinke nesteldrang en krijgt alles een keertje een goede beurt! En anders toch maar mijn moeder inschakelen!
hahaha grapjas wat iemand hier zei, je steekt er toch schoon servies in? als ik zie dat ze vies zijn, dan maak ik het wel schoon maar dan alleen het stuk dat vies is ik heb nog nooit beesies in mijn kast gehad 8) o ja nu ik eraan denk, in de afgelopen maand heb ik mijn zgn. Tupperware kast uitgemest en schoongemaakt. bij elke afwas kreeg ik namelijk bonje met vriendlief omdat hij er niks meer in kon zetten, en het voorste eruit donderde wanneer de deur opengaat. de besteklade heb ik ook uitgemest en schoongemaakt, de varia lade (tandenstokers, pannenlappen, alu folie, etc,) ook.
@Mama Em, kijk zo hoor ik het graag. Nog een poetslons... Dan bouwen de kids ook gelijk een goede weerstand op. Heb vandaag toevallig wel gedweild. Het is nu alweer vies...mannen!
@ chebu: insgelijk Dat zeg ik ook altijd: lekker weerstand opbouwen. hihihihihi we denken er echt hetzelfde over!
Stofzuigen: elke dag (heb een kruimelmonster van 2,5 rondlopen en een overharige kat) Toiletten: 1 keer per week is veel... Dweilen: 1 keer per 2 weken Beddegoed: 1 keer per week. Stoffen/afnemen: 3 keer per week. Badkamer (wastafels ed): 1 keer per week. Badkamer grondig: bijna nooit... als het me opvalt dat de tegels in de douche echt geel zijn spuit ik er HG op en tadaaa, ziet er lekker schoon uit! Buitenkant keukenkastjes: als er vlekken op zitten Binnenkant keukenkastjes: nooit... Ramen buiten: 1 keer maand door glazenwasser. Ramen binnen: denk 1 keer per maand. Wassen (kleding): 3 keer per week een was of drie per keer
Ik poets eigenlijk net zoveel als de meesten hier; Stofzuigen; 1x per week of vaker indien nodig. Maar ik trek ook gerust slippers aan beneden en stel het een dagje uit sinds ik zoveel last heb van mn bekken Dweilen; 1x per week keuken en gang Wc; 1 a 2x per week grondig verder zo nodig met een hygienisch doekje. Manlief doet na zijn ding wc eend door de pot Badkamer; 1x per week of indien nodig de wastafel even extra uitvegen. Stofzuigen boven; om de week ofzo Ramen zemen; eens per 2 maanden gemiddeld? Keukenkastjes buiten; als ze vies zijn Keukenkastjes binnen; 1x per jaar? Keuken; dagelijks of als ik er zin in heb, de afwas staat regelmatig 2 dagen, daarna doen we het samen even in 1x De was als ik een machine vol heb, gemiddeld 1x per week Beddengoed; 1x per week of vaker als het warm is of als we veel samen in bed gelegen hebben Maar; Ik slaap 's nachts en mn man overdag dus 16 uur per dag word ons bed beslapen dan is om de week vies.
Ik ben dus ook geen schoonmaakster, heb er geen zin in en besteed veel liever mijn tijd aan de paarden of leuke dingen doen met de kleine. Ik heb jou lijstje overgenomen en ingevuld hoe ik het doe. Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 1 kind, 1 kat, 2 cavia's en 1 konijn (knaagdieren zitten buiten in een hok). Eigen mening: Ons huis vind ik schoon, misschien dat het schoner volgens een ander zou kunnen maar dat is dan jammer. Stofzuigen: meestal om de dag, maar hou het wel in de gaten of er niet te veel haren van de kat liggen. Want dan doe ik het elke dag. Toiletten: 2 keer per week. Dweilen: 1 keer per week. Beddegoed: 1 keer per week. Stoffen/afnemen: 1 keer per week. Badkamer (wastafels ed): 1 keer per week. Badkamer grondig: 1 keer per maand Buitenkant keukenkastjes: als mij opvalt dat ze schoongemaakt moeten worden. Binnenkant keukenkastjes: 1x per jaar Ramen buiten: wanneer er te veel vuil op zit. En dat doet meestal mijn vriend Ramen binnen: 1 keer per maand. Wassen (kleding): 2 keer per week en dat zijn meestal 4 wasjes.
Voor mijn gevoel poets ik niet weinig, maar als ik op dat andere topic kijk"hoeveel poets jij"dan poets ik wel weinig denk ik. Gezinssamenstelling is: 2 volwassenen en 1 kind van 1 jaar. Stofzuigen:Cker 1 keer in de week als nodig is vaker Afstoffen: 1 keer in de week, de salon tafel vaker. Dweilen: 1 keer in de week en als nodig is Toiletten: 1 keer in de week, met visite of ziekte vaker Beddengoed:1 keer in de 2 weken Badkamer: 1 keer in de week Badkamer grondig:1 keer in de maand ongeveer Buitenkant keukenkastjes:als nodig is Binnenkant keukenkastjes: 2 keer in het jaar grondig(in de vakanties)en ook tussen door een doekje erdoor als iets vies is. Ramen binnen en buiten: 3 a 4 keer in het jaar tegelijk. Wassen:Als de wasmanden vol zijn, dus meestal op 1 dag draai ik 2 wassen en dat 1 keer in de week met beddengoed erbij zit ik op een was meer.
Stofzuigen: iedere dag Toiletten: iedere dag, 1x per week grondig Dweilen: 2x per week (in de kruiptijd dagelijks) Beddegoed: 1 keer per week Stoffen/afnemen: 2x per week Badkamer (wastafels ed): 2x per week Badkamer grondig: 1x per week Buitenkant keukenkastjes: 1x per week Binnenkant keukenkastjes: pff geen idee, koelkast wel 1x per week Ramen buiten: eens in de 2 maanden Ramen binnen: 1x per maand Wassen (kleding): dagelijks of om de dag Ik vind het fijner om dingen bij te houden, dan ben je er veel sneller mee klaar
@Flutterby, no offence, maar jij kan beter naar het 'hoe vaak poets jij' topic. Daar zijn er meer die zoveel schoonmaken
Wat heerlijk om dit te lezen! Ikzelf ben een enorme poetsmiep,maar moet leren om het los te laten. Heb een burnout, en de hoge verwachting van mezelf qua huishouden heeft daar echt aan meegewerkt! Mag nu nog maar 1 keer per dag stofzuigen wat eerder wel 3 keer per dag was, hoop dat het zover komt dat het om de dag lukt. Dus dames gewoon zo doorgaan!