Hoe weinig poetsen jullie??

Discussie in 'De lounge' gestart door IreneH, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    we wonen met in 1 huis met; vriend,ik, kins, 2 honden,2katten,3vissen en 1 hamster.

Stofzuigen: 2-3x per week (echt te weinig met 4 rondlopende beesten en een kind)
    Natte lap langs kasten etc: 3-4x per week
    Wc: 1x per week grondig
    badkamer: als ik gedouched heb spray ik de muren in en dan met de trekker erlangs en dan gelijk beetje vluchtig de wasbak.
    keukenkastjes buiten kant:2x per week
    binnenkant: sinds ik hier woon nog niet gedaan (nu 2 jaar)
    koelkast: lokaal als er iets gelekt heeft
    dweilen: 1-2x per week
    slaapkamer kastjes etc: 1x per 2 weken'
    Stofzuigen slaapkamer:1x per 2 weken
    Ramen lappen: 1x id 2,5maand ofzo
    Deuren etc: 1x per 3-4wkn

Momenteel een berg ongevouwen was in manden en op de wasmachine. Een mand kleding die alleen opgeborgen moet worden. Een himalaya gebergte aan gedragen kleding over rand van het bed. En dit alles voor al 1,5week :$. Maar goed is alleen slaapkamer, en die houdt ik hermetischafgesloten als er visite komt.

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    leuk verwoord :D

ik krijg weer helemaal zelfvertrouwen van dit topic! er zijn dus meer mensen zoals ik 8)

ik leer trouwens wel veel van de poetsmiepen op dit forum... zoals dat je azijn in de wasmachine moet gooien en zo. Nooit geweten :( Maar ik doe het nu allemaal braaf!

3. Brit1980

Brit1980 Actief lid

20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    ook ik ben geen poetsmiep wij hebben 3 kids en 2 honden in de vakantie tijd gebeurd er alleen het nodige en als er school is doe ik op maandag en vrijdag de was( heb ik de hele dag vrij) wel elke dag stofzuigen om de dag dweilen 1/2x per week stoffen, wel iedere dag ef met een lap over de wc pot 1x per week de badkamer, de ramen en keukenkastjes als ik zin en tijd heb, hang wel 1x per week het beddegoed buiten en 1 x per 2/3 weken verschoon ik alle bedden. 1x per 2/3 maanden was ik de dekbedden uit
    Ik vind het belangrijker dat mijn kinderen het naar hun zin hebben.

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Yes eindelijk een goed topic.
    Ik had al bij het andere topic gezegd dat ik het gevoel kreeg snel aan de poets te moeten.
    Als ik ergens een hekel aan heb is het het huishouden. VRESELIJK.
    ik stofzuig en poets 1x per week. wc en badkamer ook 1 x per week.
    En de andere dingen doe ik als ik er zin in heb.
    Wassen doe ik als de wasmand vol zit en ik zoiets heb van ja nu moet het toch echt wel gebeuren haha

Het is altijd netjes en schoon bij mij, en ik vind dat er in een huis best wel geleefd mag worden.

5. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 3 katten en een paar vissen

Stofzuigen: 1 keer in de week, tenzij de katten verharen, dan wel wat vaker :)
    Toiletten: 3 keer per week (wc-doekje en wc-borstel er doorheen)
    Dweilen: eens in de 1,5 week (ene keer 1 keer per week, andere keer eens in de 2 weken)
    Beddegoed: elke 2 weken (tenzij ik het niet meer fris vind)
    Stoffen/afnemen: 1 keer per week.
    Badkamer (wastafels ed): 1 keer per week.
    Badkamer grondig: 1 keer per maand
    Buitenkant keukenkastjes: Te weinig :p eens in de maand ofzo? Als ik zie dat ze vies zijn in ieder geval, maar bij de onderste kastjes zie ik dat niet zo snel :)
    Binnenkant keukenkastjes: Toevallig gister gedaan, maar dat was voor het eerst sinds we de keuken hadden :p (= een jaar)
    Aanrecht: dat houd ik wel goed schoon, bijna elke dag :D
    Ramen buiten: Als ze vies zijn, ong. eens in de maand
    Ramen binnen: tegelijk met de buitenkant van de ramen
    Wassen (kleding): 2 a 3 wasjes per week :)

Moet eerlijk toegeven dat ik voor mijn doen heel erg netjes ben de afgelopen tijd :p het is veeel erger geweest! Ik maakte altijd schoon als ik vond dat het vies was en dat was ongeveer eens in de 2 a 3 weken :) tegenwoordig vind ik het een stuk sneller vies >.>;

6. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Whaaahhhaaaahaaaa, weet je...dat azijn verhaal in je wasmachine komt van mij af (lees maar eens terug ;)) van een Totaly Not Poetsmiep dus!! Maar ja, heb het jaren geleden ook eens van iemand gehoord en ik ben dol op handige tips :D

Oh ja en ik las iets over weerstand, daar kan ik me ook erg in vinden. Niet alles te schoon is beter voor de weerstand. Trouwens alles met "Te" ervoor is niet goed behalve "te"vreden zei mijn mama altijd :p

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Stofzuigen: elke dag
    Natte lap langs kasten etc: 1x in de week
    Wc: 2x per week
    badkamer: elke week, en grondig ontkalken eens per half jaar
    keukenkastjes buiten kant: 1x in de maand
    binnenkant: 2x per jaar
    koelkast: 1x in de 3 maanden
    dweilen: 2x per week
    slaapkamer kastjes 1x per 2 weken'
    Stofzuigen slaapkamer:1x in de week
    Ramen lappen: binnen wel elke maand, buiten als het vies is
    Deuren etc: huiskamer elke week, andere deuren om de maand ofzo

woon hier met een kat hamster en 2 kids in huis

8. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hummm... ik geloof dat ik het qua slonzigheid win... maar wij zijn nog met z'n tweetjes en hebben ons braaf voorgenomen dat we alles als er beeb komt beter bij gaan houden. :D
    We hebben geen huisdieren en werken allebei alle dagen en zijn meerdere avonden met sporten/hobby's buitenshuis bezig. We zijn dus gewoon weinig thuis en áls ik thuis ben, heb ik wel leukere dingen te doen dan schoonmaken...

Ik poets als er (aangekondigd) bezoek komt en soms hevig gestressed als er ineens iemand belt of hij/zij langs kan komen, haha. Er blijven een paar keer per jaar mensen slapen en dan maak ik natuurlijk de badkamer grondig schoon. Als er mensen komen koken en eten, doen we de keuken, etc. En natuurlijk na het koken gewoon een doekje over het aanrecht.

Gelukkig krijgen we waarschijnlijk in september eens in de 2 weken een hulp in de huishouding. Daar kijk ik wel naar uit, want ik vind het natuurlijk heus wel prettig als alles opgeruimd en schoon is... ben alleen veel te lui om het te doen.

9. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 1 beeb in buik, 1 hondje ras wat niet haart, 2 konijnen buiten. niet rokers.
    Eigen mening: huis is prima in orde, niet vies in ieder geval. Oké ik zie wel eens dingen die misschien wat vaker gedaan mogen worden maar het stoort mij niet.

Stofzuigen: 3 keer per week.
    Toiletten: 2 keer per week.
    Dweilen: 1 x per week als het regenachtig weer is 2 x.
    Beddegoed: om de week.
    Badkamer grondig: 1 keer per maand :p
    Buitenkant keukenkastjes: 1 x per week.
    Binnenkant keukenkastjes: uuuuhm 1 keer per jaar.
    vitrage wassen. 1 per jaar.
    Ramen buiten: 3 x per jaar zelf.
    Ramen binnen: 3 x per jaar.
    Wassen (kleding): een paar x per week wanneer het mij uitkomt.
    eetafel en salon tafel. elke dag.
    oja en iedere avond na het koken vaatwasser inpakken, sopje maken en de tegeltjes en afzuigkap,kookplaat en aanrechtblad goed afnemen. en daarna ff de kraan en wasbak meenemen.

tjah het werk bestaat langer dan ik, en heb mijn huisje altijd op orde voor mijn gevoel.

10. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    heerlijk dat er meer meiden weinig poetsen.

Ik ben trouwens ook heel erg van het snel toonbaar maken als er visite komt. Effe snel een doekje ergens overheen zodat het stof weg is.

Al lees ik hier sommige reacties die idd beter naar een 'echt' poetstopic kunnen ;)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 1 peuter en 1 dreumes, 1 middelgrote hond met lange haren en 1 kat. niet rokers.

Stofzuigen: 4 x per week (als de hond in de rui is elke dag)
    Toiletten: dagelijks
    Dweilen: 2 x per week
    Beddegoed: om de 2 a 3 weken ofzo, kinderbedden wekelijks
    Stoffen/afnemen: 1 keer per 2 weken
    Badkamer grondig: 1 keer per week
    Buitenkant keukenkastjes: 1 x per week.
    Binnenkant keukenkastjes: jaarlijks, als het vol kruimels zit, haal ik er tussendoor nog een doekje doorheen, maar over het algemeen blijven ze aardig schoon.
    vitrage wassen. 1 per jaar.
    Ramen buiten: 6 x per jaar door de glazenwasser
    Ramen binnen: beneden 2 x per jaar, boven 1 x per jaar.
    Wassen (kleding): 7 x per week
    eetafel en salon tafel. eettafel dagelijks op de plek waar mijn dochtertje eet, salontafel eens in de week of zelfs nog minder.
    Afwasmachine draait elke dag, maar ik laat gerust alle vieze vaat tot 's ochtends staan na het avondeten, zit er totaal niet mee dat de hele zooi nog op het aanrecht staat.

12. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ohja, was wordt hier regelmatig uit de wasmand direct aangetrokken.

En strijken???? uh dat heb ik al jaren niet gedaan. Als vriendlief iets gestreken wil hebben moet hij het maar zelf doen ;) Wat dus ook een paar keer maand gebeurd en soms maanden niet!

13. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    @jo79: uh dagelijks toiletten, 1x per week grondig de badkamer etc. noem ik niet weinig poetsen hoor ;)

14. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ik denk dat ik thuis wel zo'n beetje hetzelfde doe als jullie.
    maar ben toch de meeste tijd van de week bezig met poetsen ( in de thuiszorg)
    werk 3 dagen in de thuiszorg en idd als ik dan thuis kom heb ik al 2 huizen gedaan en dan heb ik echt geen puf om mijn huis ook nog eens te doen.

wassen doe ik denk 5-6 x in de week,net waarneer de wasmand vol is, gelijk ophangen,opwouwen en opbergen.

de tafels maak ik denk ik 5 x per dag schoon ofzo,maar dat komt door alle vingers van de kids.

zuigen 2 of 3 x per week, dweilen hoef ik niet te doen.

speelgoed slingert hier ook genoeg rond, voor het middagslaapje word alles opgeruimd en als de kids op bed liggen maar verder gaan ze der gang maar!

15. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    HAHA Moet echt lachen om de reacties op dit topic. Met niet poeterig bedoelen ze ook niet poetsen en niet een hele waslijst van wat wel elke week gedaan wordt.

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36

whahahaha helemaal mee eens :D

17. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik heb geen lijst. ik rommel maar wat aan ;)

18. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    het hoeft van mij ook niet mega te blinken in huis. maar ik was laast bij mensen waar het appartementje al in geen jaar geen sopje en lapje heeft gehad. en ik plakte nog net niet aan de vloer brrrrr. de suiker pot zat vol met koffie of wat voor en vlekken en het pak koffie melk ook?! en het glas waar ik fris uit had zat aan de buitenkant de bodem van het glas stof met vet. lieve mensen hoor en daar gaat het ook om, maar als ze mij hadden gevraagd om te blijven eten, dan bedank ik vriendelijk met nee.

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Stofzuigen: meestal 1 keer, soms 2 keer per week.
    Toiletten: 1 keer per week grondig, tussendoor met Glorix doekje
    Dweilen: 1 keer per maand huiskamer, keuken vaker.
    Beddegoed: 1 keer per week.
    Badkamer grondig: 1 keer per 2 weken
    Buitenkant keukenkastjes: als mij opvalt dat ze schoongemaakt moeten worden.
    Binnenkant keukenkastjes: uuuuhm 1 keer per jaar ofzo?
    Ramen buiten: boven 1 x per maand door de glazenwasser, beneden als ik zin heb, dat is zo'n 2 x per jaar.... :D
    Ramen binnen: denk 1 keer per 3 maanden
    Wassen: vaak! ik kom nooit door die berg heen.

In ons huis is het dus niet vies, alhoewel sommige mensen zich dat misschien niet kunnen voorstellen.
    Ik vind het echt zonde van mijn vrije tijd om als een idioot te gaan poetsen, goed is goed.

20. fafa

fafa Niet meer actief

Heerlijk topic... mij boeit een schoon huis ook niet zo, heb inderdaad wel leukere dingen te doen ;)

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 4 cavia's

Stofzuigen: 1x in de week.
    Toiletten: 1x in de week
    Dweilen: ehhhh... 3x per jaar? Maar we dragen binnen dan ook geen schoenen, dus we krijgen nauwelijks vuil van buiten over de vloer. (alleen de keuken 1x per 2 weken)
    Beddegoed: als het begint te ruiken! hahahaha (1x per 2-3 weken)
    Stoffen/afnemen: 1x per week.
    Badkamer (wastafels ed): 1x per week.
    Badkamer grondig: 1 keer per maand
    Buitenkant keukenkastjes: als het vies is (zeg, 3x per jaar)
    Binnenkant keukenkastjes: ehhhhh... sinds we verhuisd zijn, 3 jaar geleden, nog nooit gedaan!
    Ramen buiten: 4x per jaar
    Ramen binnen: 4x per jaar
    Wassen (kleding): 4 wasjes in de week
    caviahokken verschonen: 1x in de week

wie o wie kan daar overheen? ;) (of onderdoor eigenlijk)

Deel Deze Pagina