Het is zo frustrerend...

Discussie in 'Voeding' gestart door Mowtom, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Pffffff ons meisje Pleun is nu bijna 9 maanden. Ze heeft eigenlijk altijd goed gedronken en was altijd een makkelijk meisje.

Sinds ze 6 maanden was ben ik fruit en groenten gaan geven en met 7 maanden netjes brood gaan proberen. Nou als eerste gingen de groenten het beste, later vond ze ook het fruit heerlijk. Het brood is nog steeds niet te doen. Ze kauwt, maalt en sabbelt maar tuft het vervolgens weer even vrolijk uit. Oke daar kan ik mee leven...

Maar nu drinkt ze bijna geen enkele fles meer leeg, warme hap eet ze drie happen en dan gaan haar lippen stijf op elkaar en krijg ik er echt geen hap meer in. Mocht er dan nog een hap ingaan dan gaat ze kokhalsen en het lijkt erop of ze dat dus echt expres doet. Als ik haar vervolgens een fruithap wil geven omdat ik toch wil dat ze iets binnen krijgt...eet ze die met smaak op. Sterker nog haar mond gaat al open als ze het pakje ziet van de frutipura....

Ik weet het echt niet meer hoor, verwen ik haar nu door fruit te geven ipv groente? Vandaag dacht ik dus van nou dan eet je maar even niks.... Dus ik bracht de groenten naar de keuken en kwam dus zonder iets terug...je had dat gezicht moeten zien, huilen, tranen...echt verdriet dat ze niks meer kreeg. Nou ja zeg 8,5 maanden en al zo goed bij dat ze dat snapt....
    Ze heeft bij ons avond eten nog wat pasta-tjes gegeten (lees gesabbeld) en toen heeft ze een laatse fles gehad en naar bed.

Dit is ons schema nu:
    8.00u een fles pap met 180+6+3 pap
    12.00u boterham (waar ze dus niks van eet, maar ik blijf proberen) met daarna maar een flesje van 180+6
    16.30u warme hap....niks dus, maar vervolgens meestal een potje fruit en soms een flesje 180+6 als ze veel heeft laten staan van de eerdere flessen.
    20.00u een flesje pap weer met 180+6+3 pap

Is toch niet normaal dat ze nu nog geregeld 4 flessen per dag krijgt? Ik ken dit helemaal niet van mijn oudste, hij at alles!

Iemand nog tips?
    Ik moet pas in jan naar het cb dus dan wil ik het daar ook even vragen maar ja of ze daar de juiste tips hebben ;)

Sorry voor het lange verhaal....

Gr Mowtom

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij zat ik met 9 maanden op 1 of 2 flessen, maar dit verschilt per kind.
    Het is in iedergeval goed dat je het brood blijft proberen...bij ons duurde het ook een tijdje voordat ze brood lekker vond.

Ik zou haar niks anders geven als ze haar warme hap niet opeet.
    Ze weet dat mama met fruit of een flesje komt als ze haar warme hap niet op eet.
    Als ze begint te mieren met het warme eten, dan het gewoon weghalen en niks ter compensatie geven. Dus die fles kan er sowieso vanaf.

De fles bij het brood zou ik eerst nog wel even blijven geven...aangezien ze het brood nog niet goed eet.

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi,

Heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar ik herken het wel omdat mijn neefje hetzelfde had. Mijn Neefje at altijd ontzettend slecht thuis, zijn moeder vertelde dat het een echte strijd was en dat ze die na talloze pogingen oppgaf en hem dus een toetje gaf zodat hij toch iets gegeten had. Bij mijn broer ( ze zijn gescheiden) at hij perfect, hij bunkerde zelfs en vond alles lekker. Blijkt dus dat mijn broer gewoon niet toegaf en hem dus ook niks anders gaf als hij niet wilde eten en mijn schoonzus gaf dus wel toe en dat wist hij dus donders goed. Als jij zou mogen kiezen eet je toch ook liever een toetje ( in jou geval fruit) dan een prakkie hihihi. Ik zou dus niet meer toegeven en duidelijk maken dat ze niks anders krijgt ze is er nu echt aan gewend anders gaat ze niet huilen omdat je met lege handen terug komt ( neemt een loopje met je). Ik ben het dus helemaal met consider eens.

Heel veel suc6 en ik hoop dat ze snel weer lekker mee-eet.

Groetjes Kim

Deel Deze Pagina