Mijn zoontje heeft al 2 dagen erg last van krampjes... Hij huilt tijdens de fles en kan daarom niet zijn fles leeg drinken... Het is een flinke baby, maar de laatste 2 voedingen heeft hij echt TE weinig gegeten.. c.a. 100cc Terwijl hij flessen van 200cc krijgt ! (180 + 6 scheppen Omneo + 4 scheppen Nutriton; ivm. spugen) Nou is er een vermoeden geweest vam KMA... Nu ben ik bang dat het dalijk toch KMA is ! Verder is het een vrolijk ventje ! En z'n huidje ziet er nog best goed uit... Afwachten denk ik... Moet ik z'n fles eerder geven of gewoon na 4 uur ? Pfff.. kon hij maar praten ! -xxx-
hoi,hoi, kan het zijn dat je zoontje teveel eten krijgt? wij hebben ook een flinke kerel (met geboorte al 3880 gram en 52 cm) en nu ruim 6 kg en 66 cm maar hij heeft pas sinds een week of 2 flessen van 180 met 6 scheppen die hij helemaal leeg drinkt. wij hadden ook een kindje met veel krampjes en huilen tijdens de fles, is een stuk minder geworden met de bfree flessen en hypo allergene voeding. elk kindje is weer anders, en hoe moeilijk het ook is, het blijft uitproberen. wij bleven erg tobben met voeding,buikpijn etc.etc. totdat ik een keer naar de huisarts ging en zij me doorstuurde naar de kinderarts. op aanraden van haar ben ik overgestapt naar de hypo (hadden omneo, maar daar kreeg hij meer krampen van). sindsdien ging het beter. Ook zijn we naar een osteopaat gegaan en gaan inbakeren. heel wat zul je zeggen, maar het hielp wel. en het grappige is, florian is nu 4 maanden en heeft geen krampen meer, ligt niet meer ingebakerd en is een vrolijk en tevreden mannetje. maar goed, elk kind is dus anders, het blijft lastig. hopelijk gaat het snel beter.
oh ja, nog vergeten. de ka raadde ons hypo aan ipv pepti omdat florian waarschijnlijk geen kma had (wat ze eerst dachten) maar gewoon extra gevoelige darmen. de hypo is al fijnere voeding met er zit wel gewoon koemelk in, als hij daar neit tegen zou kunnen zouden we alsnog over moeten stappen naar de pepti, maar dat is ook lactose vrij en als je niet eerst het ene probeert, weet je ook niet waar je kindje wel of niet tegen kan. Tja, zit wel wat in. Misschien een idee om via de huisarts bij een ka te komen? heeft bij ons heel goed geholpen.
Als ik zo hoor wat je mannetje krijgt, denk ik vooral ook aan of hij misschien niet al te veel krijgt?! En verder ben je natuurlijk ook omgeschakeld weer naar andere voeding..is het sindsdien erger geworden? Het is ook wel weer telkens opnieuw wennen aan de voeding, dus zou zeker niet teveel gaan wisselen als het ff niet hoeft. Mijn zoontje had ook veel last van krampjes en op advies van CB ook nutriton aan flesje toegevoegd. Dit niet tegen spugen dus (want dat deed hij eigenlijk niet), maar zou ook krampjes wat verminderen vlgs. CB arts. Doordat het voeding wat dikker maakte zou hij ook minder snel drinken. Hij was hiermee echt niet krampvrij, maar had toen niet na elke voeding zo'n krampjes. Verder toch maar veel met hem op arm gelopen en warme cosibag en buikje beetje masseren. Heb je echt het idee dat je mannetje zo'n vol flesje leeg wil drinken...misschien kun je eens proberen hem wat minder te geven. Anders zou ik contact opnemen met CB of huisarts. Ik zou niet te snel en teveel wisselen met voeding. En het is maar een schrale troost, maar als het de 'gewone' krampjes zijn hoop ik dat je mannetje er met een maandje of 2 van af is! Hier uiteindelijk na zo'n 3 en halve maand geen krampjes meer. Heel veel sterkte meid....ik weet hoe machteloos je je kunt voelen als je kindje zo'n krampjes heeft...gaat door merg en been en je zou willen dat je het kon overnemen. Succes, Erna.
25-02 was hij 5640g en 29-02 al 5810g Hij was bij de geboorte 4405g en 50 cm ! Dus al een flinke baby... En als je naar z'n gewicht kijkt zou hij gewoon 200ml mogen hebben! Nu net heb ik dus 165ml gegeven en hij dronk nu weer zonder problemen z'n fles helemaal op tot de laatste druppel ! Misschien kan ik beter overdag 165 geven en de laatste fles 200 ?! En dat Reflux, wist niet wat het inhield, maar heb de symptonen gelezen en het lijkt er zeker op, ik ga van de week maar weer met hem naar de ha... Even kijken wat die ervan zegt ! -xxx-
Ik weet niet hoeveel flessen je geeft, maar ik zou meer flessen geven met minder voeding. 200ml is echt veel in 1 keer, Eva drinkt overdag zo'n 125ml per voeding (wel borstvoeding) en spuugt dan zelfs nog omdat het blijkbaar te veel is. Ik zit trouwens meestal op 6 voedingen nog per dag.
Maar qua gewicht mag hij het hebben... En hij kan makkelijk om de 4 uur eten, alleen pakt hij 's nachts ook nog een fles.. Hij drinkt 200ml meestal ook niet helemaal op hoor... -x-
Maar omdat hij huilt en zoveel spuugt, is het misschien verstandiger om meer flessen met minder te geven? Dan krijgt hij ze in ieder geval leeg en spuugt hij misschien minder.
Ik moet zeggen dat het spugen aanzienlijk minder is... En heb net de BFree fles besteld, iemand ervaring? Het lijkt mij DE oplossing ? Als ik het moet geloven Ik probeer nu dus ook weer 165ml om de 4 uur... dus met de nacht erbij heeft hij dan 6 flessen ! Vind om de 3 uur zelf niet echt prettig, maar als dat voor hem beter is, probeer ik het wel ! Maar mij werd dus door het cb aangeraden om de 4 uur... Ik moet zeggen dat het mij opvalt dat hij er meestal 's middags last van heeft, daarnet zonder problemen z'n fles leeg gedronken! (19.30) Ben benieuwd, over een half uurtje mag hij de fles, als hij doorslaapt, wakker maken? Of laten liggen ? -x-x-x-
Qua gewicht mag hij een bepaalde hoeveelheid per 24 uur hebben. Maar zijn gewicht zegt niets over de grootte van zijn maag of hoe goed zijn maagklepje sluit. 4 keer een grote plens van 200cc is voor heel veel babies van die leeftijd echt te hoog gegrepen. De meeste kinderen doen het veel beter op wat vaker een kleinere fles. Zelf heb je toch ook meer dan 4 eet/drinkmomenten op een dag?
Ik zou zeggen probeer het eens om de 3 uur, als het niet verbeterd kan je altijd weer terug naar om de 4 uur. De meeste baby's hebben eind van de middag wel een huiluurtje en drinken dan ook minder. Moeten de dag dan een beetje verwerken denk ik... Over doorslapen of niet, ik geen borstvoeding op verzoek, dus ik zou zeggen, door laten slapen . Ik ben van mening dat het toch het beste is om voeding op verzoek te geven, of het nu fles of borstvoeding is (bij flesvoeding dan voor zover mogelijk).
Het kan heel makkelijk zijn dat hij nog iets teveel krijgt. Ik zou eens een paardagen 150 met 5 scheppen doen kijken of hij dan iets rustiger word.
Ben wel benieuwd of dit het is, dus hoop dat je nog laat horen hoe het gaat over een paar daagjes? Veel succes, Erna.
Hier ook een dame die wel meer mag, maar het niet krijgt. Ook 4 scheppen nutriton, maar geen reflux, daar is ze op getest. Kindjes kunnen ook veel spugen zonder reflux te hebben. Ik zou het even aankijken met die flessen van 165 ml, dan krijgt hij echt nog genoeg voor zijn leeftijd en gewicht hoor! Iemand van de jan2008 mama's heeft dat nagevraagd en ze moeten zo'n 500 ml per dag drinken, dat red je wel toch Ik kan me voorstellen hoe wanhopig je je moet voelen, heb ik ook met grote regelmaat hoor! Ben benieuwd of het beter gaat met kleinere flesjes!
Het gaat ook gewoon goed met de 165 ml, Hij drinkt ze wel hélémáál op ! Maar goed, ben benieuwd ! -xxx-
dat krijg ik hier niet voor mekaar hoor bridgett was bij geboorte 3890 en weegt nu denk ik 5300 gr (zijn deze wk niet wezen wegen,was vorige wk donderdag nog 5200 gr iig) en ze mag volgens t pak (nutrilon AR) 5x 180+6 hebben (200 dus) maar we gaven tot vorige week 5x 150+5.en had nog steeds honger. we mochten toch langzaam aan over op meer.dus gaven we 3x 150+5 en 2x180+6 (de middag en nachtvoeding).en sinds gister begonnen met 3x180+6 en 2x 150+5.(mocht ook van de dokter) als ik haar flessen geef van 125 dan maakt ze me af denk ik dan krijst ze alles bij elkaar. ze drinkt haar grote flessen met 15 min op soms. ik denk dat t ook wel aan t kind ligt.de ene kan misschien meer hebben als de andere.bridgett is een erg druk kindje en verbruikt misschien meer energie als n kind wat heel de dag een beetje om zich heen ligt te kijken en erg rustig is.de dokter moest van de wk 2x naar dr geboorte datum kijken omdat ie zich niet kon voorstellen dat ze pas 10 weken oud is.
Inkie, nu is borstvoeding natuurlijk ook wel anders dan flesvoeding, is op je kindje afgestemd. Eva is heel erg beweeglijk, ligt veel in de box en dan de hele tijd te schoppen en te zwaaien met haar armen en slaapt overdag hooguit 2,5 uur totaal. Maar 200ml lijkt me qua volume gewoon zo veel voor een kleintje! Zeker als ze veel spugen, dan is meerdere keren kleine beetje misschien beter toch? Ik was een paar weken terug bij het cb voor de eerste prikjes samen met nog wat andere mama's en ze dachten dat Eva 3 maanden was (ze was nog net geen 2 maanden), terwijl hun kinderen zelfs een paar dagen ouder waren . Met 2 maanden woog Eva trouwens 5800 gram, nu dus 6175 en toch drinkt ze maar zo'n 125ml per voeding (in 5 minuten ), ik denk 's nachts iets meer. Zal wel goed op elkaar afgestemd zijn dan denk ik .