Beste allen, Ik ben op zoek naar tips want vannacht ben ik me weer helemaal kapot geschrokken. Eindelijk was het gelukt onze kleine meid in haar ledikantje in slaap te krijgen..werd ik vannacht wakker van hysterisch gehuil. Ze was zijwaarts onder haar dekentje gezakt. Ik heb het het ledikantje kort opgemaakt, ze kan met haar beentjes tegen het voeteneinde. Het bedje staat dus schuin in verband met de reflux, maar op deze manier durf ik haar er niet meer in te leggen. Heeft iemand de tip om het bed schuin te hebben maar dat ze niet onder de deken kan rollen?
Ik vond het ook altijd eng, maar wat wij deden was inderdaad een slaapzak aan en dan een matrashoes van badstof. Dus een stroeve stof van de slaapzak en stroeve stof van de hoes. En dan een dun ademend lakentje over haar heen, tot even boven haar middel ofzo, om haar een beetje vast te leggen. Zo ging het altijd prima.
Ook winterslaapzak. Ik heb namelijk ook mijn zoontje zo een keer gevonden, nou ja, gevonden, hij slaapt naast me en ik hoorde m wurmen en steunen en ik zag het dus...moet er niet aan denken dat hij niet naast me zou slapen en ik het dus niet gehoord zou hebben. Bedje heb ik niet schuin voor reflux trouwens, maar als hij verkouden is, en dat is hij best vaak.
Onder het dekentje bij het voeteneind iets neerleggen zoals een rol/opgerolde handdoek? Zo kan ze er niet onder zakken
Een sling maken van een hydro luier tussen de beentjes door aan de zijkanten van matrasje doen? Zo deden ze hier in zkh. Ik vond het ook altijd eng. Anders idd winterslaapzak.
Vanochtend met slaapzak onder aan de helling gevonden. Dan is t effect van n schuin bed ook weer weg. Dus combinatie van slaapzak en vastleggen? Maar hoe vastleggen?
Waarom is dan het effect weg? De helling is over de hele lengte van het bed gelijk, als je het bedje bij de poten ophoogt... Of ze dan onderin liggen of bovenin, moet dan niet uitmaken?
Mijn broer had vroeger een gat in het middenrif. Dan moet het bed flink schuin, ca. 45 graden, voor lange tijd. Hij mocht überhaupt niet plat komen te liggen dus dat moest echt worden voorkomen. Mijn moeder naaide daarom een hydrofiel opgevouwen als luier, dus zeg maar als broekje, vast aan het matras. Mijn broertje hing daar als het ware in, op zijn buik, met een dekentje over hem heen. Tegenwoordig wordt buikligging in de meeste situaties afgeraden, dus ik weet niet of het heel verstandig is in jouw situatie. Toen mijn broer leerde lopen, liep hij trouwens met zijn voeten helemaal naar buiten door die vreemde slaaphouding. Dat kwam gelukkig snel goed.
Buikligging is niks mis mee hoor... Dus gewoon doen. Zo'n broekje heb ik wel eens vaker gehoord idd: handig!
Omdat hij schuin naar beneden rolt, dus hij ligt dan niet in de lengte van t bed, maar in de breedte van t bed (net als bij ts zoals ik begreep).
Klopt helemaal...rug of buik komt tegen voeteneinde als het ware. Ik heb gisteren een slaapzak gehaald igg