Hoe werd er op jouw werk gereageerd?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ploop, 15 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Door je manager en/of leidinggevende, toen jij bekend maakte zwanger te zijn?
    Hoe ver was je en verliep het bekend maken zoals gepland?

    Hier een minder leuke ervaring helaas.
    Hier is het net GTST, er zijn meerdere corona besmettingen op werk wat betekend dat er 1 iemand per dienst verantwoordelijk is voor de besmette bewoners (ik werk als laatste jaar verpleegkundige in de ouderenzorg).
    Laat het nu precies zo zijn dat letterlijk niemand zich geroepen gevoeld heeft om cohort te staan, allemaal hadden wel bepaalde redenen om het niet te willen. De enige reden die ik kon noemen was dat we graag mijn schoonouders wekelijks blijven zien, maar uiterste voorzichtigheid daar schoonvader chemo's ondergaat nu en de komende maanden..
    Uiteindelijk gekeken naar wie er wel en niet gevaccineerd zijn, grootte van contract, langste diensten etc en toen werd ik natuurlijk aangekeken.
    Enfin, prima dan loop ik de komende periode de cohort..

    Op werk is er letterlijk 1 collega die weet van mijn zwangerschap, die kwam op werk aan en reageerde heel verschrikt toen ze van mijn manager hoorde dat ik op de cohort stond. Manager vroeg direct wat er aan de hand was waarom ze er zo van schrok waarna zij aangaf dat het niet aan haar is om er iets over te vertellen.
    Manager heeft daarna bij haar door gevraagd, waarna ze hem vertelde dat ik zwanger ben, maar dat ik het nog niet heb aangegeven omdat ik in afwachting ben van de termijnecho en het pas hierna bekend wilde maken en dat ze er daarom zo van schrok.
    Ergens alle liefste bedoelingen natuurlijk, maar ik dacht wel ff 'kut'..