Telefoons bij jonge kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

mijn zoontje van 5 heeft een vast vrienden groepje, leuke knulletjes bij elkaar en zijn veel buiten. 1 van die knulletjes is nogal verwend, hij hoeft maar een gil te geven dat hij iets wilt en hij krijgt het, word altijd zoet gehouden met kado's, echt way to much in mijn ogen.

Nou woon ik vlakbij school, als ik boodschappen moet doen dan loop ik daar automatische langs omdat het op de route zit, de kids waren buiten aan het spelen, mijn zoontje riep me en wilde even een knuffel geven, terwijl dat ik dat doe zie ik die andere knulletjes bij elkaar staan dus ik vroeg wat ze aan het doen waren, wat bleek, dat verwende kind had dus een Iphone :$ ze waren er spelletjes op aan het spelen. Hij had de Iphone gehad omdat hij de dag daarvoor was gevallen met zijn fiets ;) Nou maakt me de reden geen ene drol uit maar ik snap niet dat een kind van 5 jaar ( bijna 6 ) met een Iphone loopt.

Wat vind jij van het feit dat een kind op die leeftijd met een Iphone loopt? Nee ik vraag het anders, wat vind jij er van dat een kind van die leeftijd met een telefoon loopt ?

Wat is voor jou de leeftijd om een mobiel te geven of eventueel zelf te laten kopen?

Voor ons is dat als hij straks naar de middelbare school gaat, gewoon een goedkoop toestelletje met een prepaid kaart die hij dus alleen in geval van nood mag gebruiken. Dit doen wij omdat de middelbare school niet in dit dorp zit en hij dus een km of 30 moet fietsen naar zijn school dus willen we wel dat hij bereikbaar is.

Ben benieuwd naar jullie mening, stel ik me aan dat ik zo keek :$ naar die Iphone en dat ventje

2. Coortje

Coortje Niet meer actief

hier ook zeker geen telefoon op die leeftijd! Maar ik ben mss beetje ouderwets haha. Ik heb ook liever dat ze niet op een ipad/laptop etc aan het spelen zijn maar lekker buiten of met hun eigen fantasie.

3. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Idd als hij naar de midelbare gaat en ook goedkoop met prepaid en alleen voor noodgevallen

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik zou bang zijn dat mijn zoontje zou worden overvallen omwille van die iphone. Maar 5 jaar is veel te jong voor een mobiel. Op de basisschool hebben ze die zeker niet nodig. Mijn zoontje speelt graag op MIJN iphone maar geen haar op mn hoofd die hem er eentje kado doet de komende jaren.

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Bij ons hebben ze een telefoon gekregen in groep 7, dus als ze 11 worden. Of we dit bij de derde en vierde ook gaan volhouden, weet ik niet, kinderen hebben tegenwoordig steeds jonger een telefoon, maar ik vind 5/6 jaar wel erg jong..

6. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

30 kilometer fietsen? 60 km per dag?? met een zware boekentas? goh...ben er stil van....

Mn zoon fietst 6 kilometer heen en 6 kilometer terug...en dat vind ik al ver genoeg ;) uiteraard wel met een pre paid mobieltje!! Gekregen van ons toen hij voor het eerst naar de middelbare ging.

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    De kans bestaat dat het geen nieuwe was, maar dat z'n ouders die hadden gegeven omdat zij juist een nieuwe gsm hebben gekocht.

8. Coortje

Coortje Niet meer actief

hier mogen ze trouwens ook niet met mijn telefoon spelen, ik vind het geen speelgoed ( haha ja voor mama)

9. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Goedkoop toestel ga je tegen die tijd echt niet meer redden hoor, kinderen hebben op die middelbare school leeftijd echt allemaal iphones blackberry en andere smartphones...

10. kippiekip

Dat willen ze hier zelf he, dat is de normaalste zaak van de wereld, als hij liever met de bus gaat mag die dat maar ze gaan met hele groepen tegelijk. Maar dat is een andere discussie.

11. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Ik bedoel het niet verkeerd hoor ;) maar pfffff ik vind het nogal wat.... 30 km! wel knap..ik doe het ze niet na ;)

12. kippiekip

Weet ik, maar wil er alleen mee zeggen dat we dat niet pushen ofzo, als hij liever met de bus gaat dan mag hij dat van mij maar ik kan me ook voorstellen dat ze met ze alle het wel leuk vinden.

13. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Haha, naast dat ik me afvraag of dit wel 'pedagogisch verantwoord' is, vraag ik me nog sterker af waar je een kind dan nog blij mee maakt als hij rond de dertien is?

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Euhm tja onze dochter kreeg toen ze 2,5 was mijn oude telefoon om YouTube filmpjes etc te kijken. Wist ook precies hoe het moest maar die kreeg ze alleen maar af en toe en als wij erbij waren.. Op haar verjaardag toen ze drie werd kreeg ze van ons een child pad met leerzame kinderspelletjes erop.. Ook die krijgt ze maar af en toe als wij erbij zijn..
    Oh en onze dochter is helemaal niet verwend ofzo maar er zit wel een verschil tussen de hele dag zo n ding tot je beschikking of een enkele keer..

15. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het pas geven als hij naar de middelbare school gaat. Maar dan ook echt voor noodgevallen. Maar in mijn geval duurt het nog wel heel wat jaren voor hij naar de middelbare school gaat. Misschien zijn mobiele telefoons dan al weer uit en hebben ze weer iets nieuws.

16. Blays

Blays Niet meer actief

Inderdaad pas als hij naar de middelbare school gaat, eerder vind ik het niet nodig.

17. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    En zelfs de middelbare school vind ik alleen voor noodgevallen, dat geplak de hele godganse dag van die pubers aan die dingen vind ik persoonlijk heel irritant, een normaal gesprek kunnen ze niet meer voeren omdat alles in die sms turbotaal wordt gedaan en hele ruzies worden zo uitgevochten, maar eerder nog veroorzaakt doordat de intonatie mist... Maar ja ik ben ouderwets denk ik...Ik vind dat ze kunnen bellen met de vaste telefoon heb je ook nog wat zicht op de contacten die ze hebben is met zo'n mobiel helemaal weg...

18. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik vind het verwennen en je kind zoethouden en troosten met cadeautjes op zich losstaan van de discussie kind met smartfoon ja of nee. Dat eerste is gewoon fout imo. Met de vraag of het oké is voor een jong kind om een smartphone te hebben heb ik me nog niet echt beziggehouden, mijn oudste is pas twee.
    Ik denk dat ik gewoon kijk naar wat normaal is voor kinderen op die leeftijd. Ben op zich niet heel conservatief ofzo, de oudste speelt nu ook regelmatig op de tablet of mijn mans foon, er zijn genoeg "verantwoorde" en leerzame apps.

19. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Mijn dochter van 6 bijna 7 heeft op woensdag een telefoon :). Gewoon zo'n bellen/smssen foon.
    Ze fietst dan alleen naar school en moet mij dan bellen dat ze veilig is aangekomen. Meer doet ze er ook niet mee.

20. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ik ben daar niet zo moeilijk in. Maar een iphone op je 5e is wat jong. Ja thuis om spelletjes op te spelen(op die van mij dus). Maar goed, moet ieder voor zich weten. Het is nou eenmaal van deze tijd en steeds jonger hebben ze een telefoon.

Deel Deze Pagina