hoe werken de ovulatie testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door fatimas, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi damens,

Ik heb vandaag ovulatie testen besteld op 123thuistesten.nl
    Het is een starterspakket met 30 ovutesten en 3 midstream zwangerschap testen..

Om te vroorkomen dat ik mn ei mis en ik mezelf de vorige ronde helemaal gek heb gemaakt met vroegtijdig testen en tuurstreepjes wil ik deze ronde dmv ovutesten mn vruchtbare dagen berekenen.

Is er iemand met ervaring van deze ovutesten en kan iemand me in het algemeen uitleggen hoe het werkt?
    Wanneer begin ik met testen ?
    Wanneer is mn ei nadat ik een streep op de test zie of?
    Wanneer moet ik klussen etc'

Als er iemand is die me verder wil helpen.. heel graag! alvast bedankt

Ik ben op zaterdag 8 december ongesteld geworden en dit was 11-12 dec voorbij..

2. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi fatimas

Zit er geen bijsluiter bij? Ik begin meestal opdag 9 of 10 van mijn cyclus. Is afhankelijk hoe lang die is.
    Je moet geen ochtendurine gebruiken omdat je lichaam lh in de loop van de ochtend aanmaakt. Zelf test ik meestal tussen 11 en 12 uur.
    De teststreep moet even donker of donkerder zijn dan de controlestreep. (Gebeurt bij mij nooit, wel bijna) dat verschilt ook pp.
    Als je een positieve test hebt springt je ei ongeveer 24 uur daarna. Dus klussen tot je ei is gesprongen. Daarna wordt de test ook weer lichter.

Je kan nu wel beginnen met testen als je cyclus de 8e is begonnen. Maar als je bv een cyclus hebt van 26 dagen begin je op dag 9 of 10 en dat zou dus de17e of 18e zijn. Ik begin liever wat te vroeg dan te laat.

Succes meis.

3. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey jennifer dankjewel voor je reactie... ik heb de testen nog niet ontvangen.. ik denk ze pas maandag of dinsdag binnen te krijgen. Maar denk ik vraag het hier alvast omdat ik meteen wil beginnen.

4. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Nog even een aanvulling je eisprong springt na een positieve test na 24 tot 48 uur. Dus als je een positieve test hebt zou ik nog even doorgaan met klussen een paar dagen.

Het best is om te testen nadat je 2 uur niet hebt gedronken. En elke dag op hetzelfde tijdstip.

5. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL

elke dag om 13 uur bijvoorbeeld dus.. ja goed dat je dit erbij zegt! en als het streepje weer lichter wordt na een donkere streep dan is mn ei al geweest?

moet ik beginnen met klussen zodra de streep donker is of?
    en hoe lang ga ik daarmee door...

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ja elke dag rond dezelfde tijd, rond 13 uur zou goed zijn.

Ik weet niet precies of de testjes licht worden of donker blijven tijdens je eisprong, maar als de twee streepjes net zo donker zijn betekent dat dus dat je eisprong binnen 24 tot 48 uur springt. De dag van de positieve ovulatietest zou ik zeker gaan klussen, en dan nog een paar dagen door blijven gaan. Dat kan om de dag, maar ook elke dag als je dat liever wilt. Maar volgens mij zijn de dagen voor en op de eisprong het belangrijkst.

Ik weet niet wat voor cylcus je hebt, maar ik zou met een cylcus van 28 dagen bijvoorbeeld op dag 10 of 11 beginnen met klussen en doorgaan tot een paar dagen na je eisprong dan weet je in ieder geval zeker dat je hem niet hebt gemist.

7. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Nou moet het wel lukken. ;) Luffy 90 heeft het nog aangevuld de info. Hoop dat je ze snel binnen hebt en aan de slag kan.
    Ik probeer altijd voor mijn ei te klussen tot een paar dagen erna. De test wordt weer lichter als je lh piek is geweest. Na de piek springt je ei 24 tot 48 uur later maar een paar dagen extra klussen kan nooit kwaad. Misschien heeft je ei een x geen haast;). De ovutesten geven geen garantie. Alleen een indicatie.

8. Sakura

Sakura Niet meer actief

Succes.. Heb deze ovutesten ook en vind ze erg slecht. De controle streep is erg licht en daardoor lijkt het al gauw positief.

9. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Ben het met je eens. Heb ze van een vriendin gekregen die meteen zwanger was en ze niet meer nodig heeft. De streep is heel licht. Normaal heb ik ze van zwanger en kids maar die zijn een stuk donkerder. Maar ja. Ga ze toch maar gebruiken. Zonde om ze weg te gooien;). Als ik weer nodig heb dan ga ik wel weer voor de zw en kids:D

Deel Deze Pagina