Eigenlijk een algemene vraag omdat ik het niet op google vind. Maar als je vitaminen neemt wanneer merk je verbetering? Bijvoorbeeld koffie werkt snel maar is vitamineloos. Als je energy vitaminepillen hebt werkt dat ook zo snel of is dat een langzaam proces van weken?
Ligt eraan.. Oa hoe groot je vitamine tekort is.. Vitamine pillen van bijv de kruidvat bevatten zo weinig vitamines dat het eeuwen kan duren voordat een tekort is aangevuld.. Haal je bijv bij de Tuinen hooggedoseerde vitaminepillen met bijv 500x zoveel vitamine C als in een kruidvat pil, tsja, dat wil al een stuk sneller Hier altijd hooggedoseerde, zoals 2000IE vitamine D, 2000 vitamine C, etc.. "Gewone" vitamine pillen zetten hier geen zoden aan de dijk..
Welke vitamines? Hoeveel tekort heb je? Als je veel tekort heb, zul je het sneller merken. Maar als je al genoeg hebt, dan (afhankelijk van type vitamine) slaat je lijf het op tot je het wel nodig hebt/ plas je het teveel uit. En als je echt teveel krijgt, kan vitamine zelfs giftig worden.. Vitamine C plas je normaal gesproken uit, Van de rest weet ik het zo niet..
Ik heb niks te kort voor zover ik weet. Ik heb wel weinig energie maar niet zo weinig om aan de bel te trekken
Weinig energie kan ook aan zoveel dingen liggen.. Vitamines kan, maar als je normaal eet, dan krijg je er meestal wel genoeg binnen. Slaap je genoeg, beweeg je genoeg. Je zou je ijzer eens kunnen laten checken? Hooikoorts kan ook gepaard gaan met vermoeidheid, hebben mijn man en vriendin dit seizoen erg. Je kunt het altijd proberen met vitamines. Maar ik denk dat het echt wel een paar dagen nodig heeft..
Ik beweeg denk ik te weinig. Slapen doe ik ongeveer 7u per nacht. Ik wil altijd vroeger gaan slapen maar raar genoeg word ik rond 21u altijd wakkerder Ijzer tekort zou wel kunnen, die had ik tekort in mijn zwangerschap. Verder was toen alles perfect Hooikoorts heb ik ook maar wel echt minimaal
7 uur slaap is ook niet heel ruim. Als je van 22-6/7 kunt slapen is dat ook al lekker? (Dat uur slaap scheelt bij mij heel veel)
Weinig energie kan aan zo veel dingen liggen,bij mij helpt magnesium en ijzer goed maar ik heb me ook door laten meten dus weet wat ik met hebben. De vitamine's van Orthica vind ik erg goed,wel wat duurder maar je merkt het verschil echt.
Alle vitamine's BEHALVE A,D,E,K plas je weer uit. Het gros van de vitamine's is "wateroplosbaar" en plas je dus uit. A, D, E, K zijn vetoplosbare vitaminen, deze plas je niet uit maar worden opgeslagen in vetcellen.