Goedemiddag, Ik ben 26 augustus bevallen van een zoon waarnaar mijn bv meteen overactief op gang kwam, na enkele dagen live voeden kwamen we erachter dat hij niet goed drinkt vanaf de borst en zijn we overgestapt op kolfen en vieden via de fles, dit bevalt prima. Nu zijn we 4 dagen terug op advies van het consultatiebureau overstapt op een voedingsachema wat meer gebaseerd is op hem laten komen ipv wakker maken. De praktijk is ong om de 4 uur (waarin hij 90cc krijgt) en snachts met mazzel 6 uur op een voeding van 100cc (als hij hem op krijgt, anders niet) ik kolf mee op dit patroon en kolf dan tot 100cc Nu ben ik wellicht iets voorbarig maar ik heb werkelijk geen idee hoe dat werkt, hoe ik dat aanpak of hie lang zoiets duurt. Maar ik moet eind november weer aan het werk en wil dan eigenlijk van de bv af zijn. Hoe werkt dit?!? Hoe lang gaat hierover heen en tot hoe lang blijven mijn borsten produceren? Ik ben een beetje clueless in alle opzichten. Graag krijg ik adviezen
Hoi, gefeliciteerd! Mooie zoon zonder twijfel! En mooie naam ook! Goed dat jullie zijn begonnen met kolven. Je kunt ook overwegen om in overleg met een lk nog over een week of wat te zien of het weer terug aan de borst kan, mocht je dat willen. Afbouwen doe je per voeding. Dus je bouwt 1 voeding af (meestal die voeding waar je het minst produceert, vaak is dat eind middag of begin avond.) je vervangt de voeding dan door een andere voeding en kijkt of je de voeding kunt overslaan. Bij stuwing kolf je alleen spanning weg. Meestal duurt het een dag of 5, dan is je lichaam gewend. Reken per voeding dus een dag of 5, later mogelijk 3. Zo kun je ongeveer uitrekenen hoeveel voedingen je gaat afbouwen en hoeveel tijd je daar voor nodig hebt. De laatste voedingen kun je nog blijven geven: ochtend/avond/evt. nacht. Die kun je als laatste afbouwen. tegen die tijd hoor ik graag weer van je! Nu: genieten!