Morgen gaan wij een dagje naar de dierentuin in Antwerpen. We willen dan eind van de middag het centrum inlopen. We hebben begrepen dat het dicht in het centrum ligt? Heeft iemand nog leuke tips voor 2 jongens van 1,5 en bijna 6? Is er verder nog iets leuks voor hun te doen daar? En heeft iemand de tip voor een leuk restaurantje wat zeer geschikt is voor kinderen maar ook goed voor volwassenen? Bedankt alvast!!
Leuk! Je kunt inderdaad vanaf de Zoo via de Keyserlei zo de stad in lopen. Maar dat is meteen ook wel het toeristische / drukke gedeelte (via de Meir). Je kunt ook even de tram nemen richting 't Eilandje en naar museum MAS gaan. Daar kun je gratis naar boven en heb je leuk uitzicht over de stad (leuk voor je zoontje van bijna 6 denk ik). Daar vlakbij heb je ook restaurant de Burgerij (hamburgers, wraps enzo) wat echt prima is, en nog wel meer restaurants. Als je de stad in gaat, zou ik iig niet naar toeristische restaurants gaan. Ik ken het daar niet zo goed, want wij gaan dan eigenlijk altijd Thais eten (bij Krua Thai).
Het MAS, zou ook mijn tip zijn. Maar natuurlijk eerst het station van Antwerpen bezichtigen, dat ligt pal naast de zoo. In dat station is overigens ook een mini pretpark met de hoogste indoor glijbaan ter wereld: https://www.comicsstation.be/nl/info Ook leuk: de pannenkoekenboot op de Schelde.