hoi moedervanQY: bij mij werkt het wel! ik ben twee keer snel zwanger geweest, eerste keer in de 2e ronde en de tweede keer in de 1e ronde. Ik hou vanaf het moment dat mn ongie weg is mn slijm in de gaten. Je merkt dan dat het van droog naar steeds natter, slijmeriger gaat gedurende je cyclus. Op een gegeven moment, rond je eisprong is het slijm het meest, bijvoorbeeld bij het afvegen, blijft er veel op je papiertje zitten. Je kan er dan ook draden van trekken van ongeveer 8-10 cm. Het is ook niet meer wittig, maar doorzichtig, als eidooier. Het slijm is het meest vlak voor je eisprong, dus als je dit vruchtbare slijm herkent, dan moet je klussen, dan zit je meestal wel goed voor je eisprong... Als je eisprong is geweest, wordt het slijm wat minder en ook weer wittig, bij mij ook wat klonterig of wat zalfachtig. Het blijft natuurlijk wel dat het per vrouw kan verschillen, je moet het dus wel een paar rondes bijohuden denk ik voor je echt je cyclus kent (dit heb ik ook beide keren gedaan, 3-4 maanden van tevoren). Sommige vrouwen hebben trouwens helemaal geen slijm... Nou ik hoop dat je er iets aan hebt... Succes in ieder geval en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!