Hoe vaak is jullie vriend/man ziek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindangel, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ben wel eens benieuwd.

Mijn vriend is echt heel vaak ziek, vind ik. Hij heeft - gemiddeld - minimaal twee keer per jaar de griep, met koorts enzo, en vorige week dan ineens twee dagen buikgriep. Hij heeft ook hooikoorts waardoor hij soms in de zomer ook ziek is. Maar dan dus niet met koorts, maar meer algehele lamlendigheid - naja, zoals hooikoorts is zeg maar.

En dat is lullig en niet leuk, maar eerlijk gezegd vind ik het vooral erg irritant. Ook omdat hij er niets tegen doet. Hij is 36, maar sport nooit. Of naja, hij heeft afgelopen juni een paar hardloopschoenen gekocht (na heel lang zeuren van mij dat hij moest gaan sporten). Het aantal keer dat hij daarmee naar buiten is gegaan is op 1 hand te tellen. Hij eet verder wel gezond.

Ik vind het gewoon opvallend. Ik ben veel minder vaak ziek namelijk. Misschien 1 keer per jaar grieperig, maar de laatste keer dat ik echt hoge koorts had, kan ik me niet herinneren. Hij heeft dat dus meerdere keren per jaar.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben wel eens benieuwd of hij nu vaker dan de gemiddelde volwassen man ziek is. Dus vertel!

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn man is ook ongeveer 2 keer per jaar ziek, en altijd als hij te zwaar gesport heeft. (hij doet mee aan nk bankdrukken en hij freefight 4 keer in de week) Altijd na een wedstrijd wordt hij ziek (soort griep) naar mijn idee omdat hij dan teveel vraagt van zijn lijf. Ik kan daar ook wel eens geirriteerd om raken, doe toch normaal denk ik dan.
    Ik ben zelf 1 keer in de 3 jaar ongeveer ziek, en dan heb ik gewoon griep. Ik sport zelf trouwens weinig, ik loop zo'n 3 keer per week 2 km hard maar dan heb je het wel gehad haha :) Ik ben niet zo'n sporty spice :)

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh die van mij is ook steeds 'ziek'.
    Maar ook in de zin van: 'oh gisteravond was ik zo ziek!'

En dan wassie gewoon aan de schijt of zo... Pffff.

Een verkoudheid heet bij hem ook 'griep'.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja mijn man is ook vaker ziek, altijd iets met zijn longen (bronchitis), rug of anders griep..

Ik denk dat mannen zich gewoon veel meer aanstellen, ben vorige week serieus ziek geweest in jaren (echt met koorts en alles) en hij had het natuurlijk ook en de kinderen ook. 3 keer raden wie er met een duizelig hoofd iedereen stond te verzorgen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha ja precies.. zit er een scheet dwars en zijn meteen niet meer in staat om ook maar iets te doen.

6. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Mijn vriend is meestal 2 keer per jaar ziek, maar dan ook écht strontziek. De griep. Maar laatste jaar een keer extra, doordat hij verstandskiezen had laten trekken er een infectie was ontstaan. Hoge koorts e.d.

Als hij ziek is, komt hij 4 a 5 dagen zijn bed niet uit. Maar gaat ook van de een op de andere dag weer naar zijn werk. :) En hij is niet zo'n aansteller.. gelukkig!

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn man nooit eigenlijk... ja hij is weleens erg verkouden en een zere keel ofzo.. maar ik hoor hem nooit piepen en hij gaat gewoon aan het werk.... zo hoort het ook :p

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn vent eigenlijk nooit en als hij ziek is is het ook echt ziek

je hij heeft wel eens last van iets maar dan is hij niet ziek.

hij laat ook nooit merken als hij ziek is waardoor hij er veelste lang mee door loopt. 4 jaar terug heeft hij 4weken met een keel ontsteking gelopen (echt dik en vol pus) en na 4 weken naar de huisarts meneer had mooi pfeiffer hij is in de 4 weken 20 kilo af gevallen.

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mijn vriend is ook nooit ziek.
    Natuurlijk een echte man, als hij verkouden is dan is hij de zieligste persoon op aarde;)
    Maar echt ziek nee, vrijwel nooit

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    ehhh ziek in zn hoofd of lichamelijk ziek? hahaha nee geintje

laatste keer dat hij ziek was is meer dan een jaar geleden, hadden we samen de mexicaanse griep.
    En als zn migraine te erg is dan blijft hij een paar uurtjes thuis maar gaat daarna wel naar zn werk als het gezakt is.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Tja. Die van mij is dan dus wel echt ziek... Het is niet echt een aansteller, hij heeft dan 'gewoon' 39 graden koorts. Een week lang.

Ik dacht alleen dat volwassen mannen dat niet zo vaak hadden (lees: eens in de vijf jaar). Tenminste, de mannen van mijn vriendinnen zijn echt nooit ziek.

Maar jullie mannen dus wel...?

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja, wat is ziek.. Die van mij eigenlijk nooit echt. Wel eens van die ditjes en datjes maar hij blijft er nooit voor thuis. Hij heeft ook hooikoorts en ziet er dan ook best lamlendig uit (voelt zichzelf ook enorm zielig) maar hij gaat altijd gewoon werken.
    Hij heeft ook een schildklierziekte en daar kan hij weleens wat depri van zijn maar echt ziek met koorst e.d.. nee dat kan ik niet zeggen.

13. Only me

Only me Niet meer actief

Die van mij is nooit ziek eigenlijk! Af en toe eens verkouden, maar daar blijft het ook bij, en dan hoor je hem ook niet piepen! Ik ben helaas thuis degene met een zwak gesteld terwijl ik wél 3x per week sport, elke dag groente en fruit eet en extra vitaminen slik. Dat wil dus niet altijd alles zeggen :)
    Maar goed, ben een bikkel en blijf zelden tot nooit thuis, behalve als ik echt een goede griep heb.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ligd maar net een de weestand natuurlijk. ik ben al jaren niet echt ziek meer geweest. wel op genomen in het ziekenhuis maar toen was ik niet echt ziek alleen uit gedroogd

15. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Mijn vriend is eigenlijk 1x per jaar echt goed ziek, niet met koorts ofzo, maar dan wel een hele zware keel ontsteking, en altijd tussen Januari - maart! Is al jaren zo! En dan is hij gewoon een paar dagen thuis, en kan die niks meer! Ik daar en tegen ben veel vaker ziek helaas :(

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Zou je er nou iets aan kunnen doen? Ik ben het soms zo zat...

Het 'leuke' is ook dat het vaak gebeurt tijdens de vakantie. Vorige week waren we een midweek weg: van de drie volle dagen was hij er anderhalf ziek.

Ik vind het op zo'n moment gewoon bloedirritant en kan dan helaas geen medelijden voelen. Ook niet omdat hij het dus al 13 jaar vertikt om te sporten. Voor iemand met hooikoorts, twee klaplongen in het verleden en zware astma als kind wat mij betreft gewoon belangrijk. Laat staan als gezond voorbeeld voor zijn zoon.

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ziek is in mijn ogen, koorts, spugen en leeglopen van onderen.
    Dan heb je griep, en dan ben je ziek.
    Maar als mijn man buikpijn heeft naar een pittig gekruid diner en zich leegpoept is ie al ziek. :(
    Dat noem ik geen ziek zijn.

Dus om antwoord te geven op je vraag, haast nooit.
    Ik ook niet.
    Man en ik sporten beide niet.
    (Boe!!!! Ja slecht ik weet dat zelf ook heus wel ;) :p )
    Maar eten wel genoeg groente fruit, weinig stress van onze baan,en roken en drinken beide niet (meer)

Maar daar is natuurlijk niet alles aan af te leiden.
    Ligt ook echt wel aan hoe je jezelf opstelt tegenover ziek zijn, en wat je ziek zijn noemt.

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren dat mijn vriend ziek was! Dat zegt wel genoeg denk ik haha, maar als die ziek is gaat die gewoon door, ik moet hem echt zeggen thuis te blijven anders doet hij het niet!Hij is vrachtwagerchaufeur dus als die erg ziek is dan heb ik liever dat hij thuis blijft,straks valt die weg achter het stuur ofzo! Dus hier niet zo'n man die bij elke scheet zielig is... Ik heb een echte bikkel:p

19. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Nooit!
    En als ie ziek is, gaat hij gewoon naar zn werk, anders kost het hem geld zegt ie dan... :p
    Maar, zoals nu ook, hij is wel eigenwijs. Hij heeft vorige week in zijn up iets van 150 kilo willen vertellen net voor ie naar huis ging. Gevolg; hij loopt nu al een week met giga pijn in zn rug. Iedere beweging die die maakt heeft pijn. S'avonds in bed moet ik zn rug masseren en insmeren met tijgerbalsem.
    Hij belde zonet op, en het ging heel goed met zn rug. Durf te wedden dat ie vanavond weer ligt te piepen. :p

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hebben wij dezelfde man? :D Die van mij heeft al de griep als hij een paar keer hoest. Heb hem ook al eens voor de voeten geworpen dat onze ideeen van griep toch wel erg verschillen. Zijn moeder betuttelt hem ook altijd aan de telefoon als hij "de griep" heeft. Ik vind dat uiteraard hoogst irritant, want mijn vriend voelt zich dan gewoon niet lekker, maar heeft geen griep.

Dus om ook even antwoord te geven op je vraag:
    Ik denk dat mijn vriend gemiddeld per jaar 1x echt ziek is (en dus de griep heeft).
    En net als Brabbel sporten ook wij niet, maar zorgen wel voor gezond eten en voldoende vitamientjes. Mijn vriend drinkt geen alcohol en rookt ook niet. Ook nooit gedaan trouwens.

Deel Deze Pagina