Hee meiden beetje rare titel, maar hoe voelen jullie je over het algemeen? Als kind en puber had ik vaak last van de darmen, diarree/obstipatie en vaak misselijk. Daar werd nooit veel aan gedaan door de HA en mijn ouders hebben er net veel mee gedaan, was ook niet extreem maar gewoon vervelend. De laatste paar jaren gaat dat eigenlijk best goed, maar misselijk ben ik nog wel vaak. Ook niet erg, maar gewoon vervelend.. Ook ben ik de laatste jaren erg vaak moe, ga sowieso vroeg naar bed, (probeer ik tenminste) maar dan nog.. Toen mijn dochter nachtvoedingen had kon ik het nog begrijpen, maar dat is al een paar maanden voorbij. Ik ga er ook n iet snel mee naar de dokter, manlief is ook altijd moe en heeft dat wel eens gedaan. Er kwam Pfeifer uit, maar daar is verder toch niet veel aan te doen. Later weer geweest, dokter vond het maar wat gezeur. Ik ga dus ook liever niet, is zoiets vaags he. Maar kortom echt lekker energiek ben ik laaang niet altijd.. Hoe is dat nou bij jullie??
diezelfde klachten heb ik ook. altijd al last gehad van mijn darmen. heb jij niet een spastische darm dan? ik wel namelijk. maar van kinds af aan ook "rennen of stilstaan" normaal naar de wc gaan is hier echt bij uitzondering. altijd al zo geweest en nu nog. misselijk ben ik ook dagelijks, ligt er ook aan wat ik eet. als er iets verandert in mijn normale eetpatroon is het meteen mis. maar ook veel moe altijd. darm problemen is echt een vrouwen-ding volgens mij
Hulkie dankjewel. Of ik een spastische darm heb weet ik niet, ik herken er altijd wel veel in. Mijn tante en nicht hebben het ook, maar die kreperen soms ook van de pijn en dat heb ik dan weer niet. Een arts stelt dat ook niet makkelijk vast toch? Is meer een naam voor iets wat ze niet weten dacht ik.. Ik denk het zelf wel vaak ja. Maar bij ons in de familie wordt er wat over gedaan als aanstellerij.. Bij hun dan, daarom zeg ik er nooit veel over. Hoe weet jij het dan, wel van een arts?
Hoi. Ik heb hier ook last van. Heb ook pfeiffer gehad. En toen chronisch vermoeidheidsyndroom wat ik nog heb. Heb elke dag wel wat. Hoofdpijn, ook wel diarree. Etc. Ik ben er ook zo zat van. Mijn lichaam voelt gewoon zwak. Bij mij kunnen ze er niks aan doen.
Een spastisch darm is eigenlijk als je last hebt van je darmen en er kan geen andere diagnose gesteld worden. Het is heel goed mogelijk dat wat aanpassingen in je voeding zouden kunnen helpen. Je zou een keer bij een dietist langs kunnen gaan, het kan zijn dat zij meteen iets in de voeding ziet waar je last van kan krijgen, maar het kan ook zijn dat je gevoelig bent voor bepaalde voedingsmidellen. Dat zorgt naast darmklachten ook vaak voor klachten als vermoeidheid e.d. Als je er achter kan komen wat dat is (zal wel even zoeken zijn) kan het zo maar zijn dat je je stukken beter voelt. Je kan ook eerst probiotica proberen, maar ik raad je aan hulp te zoeken, zou zo jammer zijn als je onnodig zo rond blijft lopen. succes
Komt me hel bekeend voor wat je schrijft. Ook hier altijd last gehad van mijn darmen en vaak moe ect. Sinds februari ben ik gaan eten volgens het plan van Amber Alberda vooral voor de kilo's maar ik kan je zeggen dat ik me nog nooit zo goed heb gevoeld. Het houdt in dat je zoveel mogelijk natuurlijke onbewerkte producten eet. Eet nu dus ook speltbrood (zit geen tarwe in) neem meer groente overdag zoals wortel komkommer en noten. begin s'morgens met een glas lauwwater om alles opgang te brengen en daarna yoghurt met lijnzaad. Verders wat vaker vis zowel de vette als de witte.
Bedankt meiden. Ik ben nooit ergens op getest, heb ook nooit iets laten staan of wat ook. Ik had een normaal gewicht en ben aardig afgevallen tijdens de borstvoeding. Een dietiste is dus een idee? Van de darmen heb ik nu niet vaak meer last hoor, wel misselijk af en toe en moe.
Klinkt goed Wuppie, fijn voor je. Ik ben niet een hele gezonde eter denk ik, ik lust ook niet heel veel. Ja wel alle soorten groente maar geen 'gekkigheden' en kan ook nooit de moed opbrengen om iets te veranderen
Ik ben ook een tijd heel erg misselijk geweest.. ben er voor naar de dietiste gegaan.. maar die kon me eigenlijk niet echt helpen, want heb wel een gezondeetpatroon.. bleek later dat ik galstenen had..
misschien een tip, voor als het niet echt iets medisch is: ik drink sinds een paar jaar probiotica (yakult,actimel, of eigen huismerk) had ook altijd last van mijn darmen en rare kwaaltjes maar is nu echt een stuk minder. is altijd het proberen waard toch?
Yakult heb ik een halfjaar ofzo genomen, dat is al een jaar of 5 geleden denk ik, maar ik merkte er niks van.. Het werd niet minder en niet beter zeg maar. Daar is het me dan toch te duur voor.. Zou het best wel weer eens willen doen maar wil wel resultaat
zou toch gewoon een snaar de dokter en bloedonderzoek laten doen. b12, pfeiffer, bloedarmoede etc. niet gaan omdat je arts het misschien niet serieus neemt, is bij mij geen optie. Jij hebt er lasdt van, dus heeft hij/zij het maar serieus te nemen. daarnaast evt. verwijzing bij hem/haar vragen voor verwijzing dietiste. komt er niets uit , verwijzing ziekenhuis. gewoon op je strepen staan.
Ik zou ook naar de ha gaan, maar dan een andere. Ik laat me een keer per jaar binnenstebuiten keren omdat ik te zwaar ben en wel zwanger wilde raken /inmiddels weer ben. Het is goed om te weten wat er speelt in je lichaam en of je echt iets onder de leden hebt. Overigens juicht mijn ha dit heel erg toe! Meer mensen zouden het moeten laten doen. Het is fijn te weten dat je kerngezond bent (in mijn geval) Dus laat je niet afschepen!
Ik voel me ook niet vaak gezond. Ik heb een spastische darm ( ik kan maar 1x per maand naar het toilet ongeveer ) dus ik heb heelvaak krampen tot huilen toe. Ik heb de ziekte van pfeiffer gehad maar heb het nooit serieus genomen en toen is mijn lever en mild vergroot en mijn mild is eruit gehaald omdat dat het beste was. De nasleep van deze ziekte ervaar ik nog elke dag want sinds ik de ziekte heb gekregen heb ik eerst echt dagen aan een stuk door geslapen en nu heb ik echt 16 uur slaap per dag nodig.
Ik ben echt iemand die dichtklapt als ik de kous op de kop krijg.. Op mijn strepen staan enzo zijn dingen die ik echt niet doe/kan.. Ben al eens vaker bij haar geweest voor iets 'kleins,' ze is best goed maar nuchter en zakelijk. én snel.. Als ik niet op mn gemak zit denk ik ach laat ook aar.. Bedoel, ben niet echt ziek ofzo das wat anders.. (Ik weet het nog precies, Jaja het moederschap ís zwaar, en daar wórdt je moe van.. blabla.. dat wil ik niet weer horen..)
Wat vreselijk Jarina! Echt 1 keer per maand? Dat is niet best zeg.. En dus veel nasleep van Pfeiffer.. Ja ben me bewust dat dat kan, maar ik werk niet veel en maak ook geen korte nachten, heb wél een klein dreumesje natuurlijk. Wat ik meer kan doen dan, weet ik niet! Ik voel me trouwens beter als ik overdag iets doe dan maar wat luieren on omhangen, ook al heb ik nergens zin in.
Hoi hoi, Ik wil ook ff reageren. Ik voel me ook nooit gezond. Ik heb elke dag wel een soort van buikijn. Is het niet misselijk, zijn het krampen of maagpijn. Ik heb wel een echo van mijn buik gehad i.v.m flauwvallen van de buikpijn De arts liet mij toen zien dat ik duidelijk spastische darmen had. Dit is volgens mij dus wel te zien op een echo... Groetjes, Mamady
Oei, wat een boel mensen die zo tobben met hun algehele gezondheid! Ik ben (misschien wel een van de weinigen?) gelukkig wél gezegend met een goede gezondheid. Alleen allergisch voor veel dingen en daardoor bijna altijd fikse uitslag en jeuk over mijn hele lichaam, maar ik teken ervoor als ik de rest van mijn leven zo fit blijf als ik nu ben! Ook tijdens de zwangerschappen heb ik altijd vertrouwen gehad in mijn lijf, da's zo'n prettig gevoel! Mijn vriend heeft reuma, de ziekte van Crohn en zijn hypofyse werkt niet. Dus... ik weet goed hoe het is als je niet lekker in je vel zit en aanmoddert met vage klachten. Ik zou dus ook echt zeggen: Blijf op je strepen staan en laat het uitzoeken! Desnoods gewoon onderaan beginnen bij bijvoorbeeld een diëtiste; als zij je niet verder kan helpen: door laten sturen naar de huisarts en als die niks kan: door laten verwijzen naar een MDL-arts of iemand anders die je kan helpen! Kom op dames, op blijven komen voor jezelf want niet fit zijn (en dat zoals ik vaak lees al vaak geruime tijd!) is écht niet prettig en kan je geluksgevoel behoorlijk in de weg zitten! Zet 'm op!
Ik heb me altijd goed gevoeld totdat ik zwanger werd en last kreeg van galaanvallen. 3 weken na de bevalling werd ik met spoed opgenomen en lag ik 2 weken in het zh. Een week later werd ik geopereerd en werd de galblaas eruit gehaald. Helaas was er een steentje in me galweg blijven zitten dus een week later weer met spoed opgenomen en lag ik weer een week in het zh. Nou sindsdien is het raak en heb ik vaak buikpijjn,diaree misselijkheid overgeven met bloed hele erge aanvallen in me bovenbuik. Loop nu al 1 jaar in het zh en daarvan alweer 3 maanden in nijmegen voor een second opinion maar ze kunnen niets vinden. waarschijnlijk heb ik last gekregen van reflux en galreflux. Verder zagen ze wel iets op de ct scan in me lever maar daar moet nog met een echo naar gekeken worden. Ik vind het zo frustrerend dat ik voor me zwangerschap nooit ziek was enz en nu voel ik me altijd ziek. Ik ben er best verdrietig van en het eerste jaar van me zoontje heb ik ook niet echt kunnen genieten