Hoe werkt dat? Iui met hormonen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milaaaaa, 24 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Hai.

Ik krijg vrijdag een schuimecho om te zien of eileiders doorgankelijk zijn en de week daarna heb ik een preconceptioneel consult met de gyn.

Ze willen dat ik direct start met iui met hormonen waarbij ze 2?! eisprongen gaan opwekken.

Ik ben echt een leek daar in.

Ik heb 2 kinderen met mn ex en die waren er binnen 3 maanden proberen.

Mijn 3e na 2,5 jaar toen we net met traject waren gestart. Dus nog in de onderzoeken.

Nu zijn we al 4 jaar bezig en toch die stap genomen om het via t zkh te doen. Alle onderzoeken waren goed en nu vrijdag het laatste.

Zou graag wat ervaringsverhalen horen en wat kan ik van iui verwachten.

Thanks!

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Meestal werkt het zo:

Op de dag dat je menstruatie start meld je bij het ziekenhuis dat je bent gaan menstrueren. Dan hoor je of je mag starten of niet

Als je mag starten wordt een afspraak gemaakt voor een utigangsexho. Of alles er rustig uitziet en geen cyste oid

je begint dan te spuiten met hormonen die ervoor zorgen dat er circa 2 follikels gaan groeien

dan moet je na circa een weekje weer komen om te kijken hoe hard ze groeien

afhankelijk van hoe groot ze zijn moet je weer komen voor opvolging

als ze circa 18-20 mm zijn moet je ovitrelle / pregnyl prikken savonds en dan is 2 dagen later sochtends de iui

Je man moet dan sochtends komen om zaad in te leveren. Dit wordt dan bewerkt voor de iui.

en daarna is het wachten geblazen

3. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Zoals bij @Do1981 ging het bij mij ook. Alleen prikte ik pregnyl en 24 uur later de iui. Dit verschilt soms per ziekenhuis

Hier kreeg ik hormonen om dezelfde reden als jij voor 2 eitjes. Uiteindelijk de eerste iui 2 eitjes niet raak. 2de iui 1 eitje en was het raak.
    Succes

Deel Deze Pagina