Probleem met gonal f

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Toetje77, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Voor onze dochter heb ik in het verleden menopur gespoten met normale spuiten, waarbij ik de vloeistof zelf moest mengen. Daarbij nooit problemen gehad. Nu gaan we weer met de eerste IUI starten voor een tweede kindje, maar het ziekenhuis is overgestapt op gonal f met een voorgevulde pen. Ik heb deze nu 3 dagen gespoten, maar elke keer als ik de naald eruit wil halen blijft hij aan het uiteinde steken, krijg ik hem niet zo goed uit mijn vel. Door de weerstand moet ik harder trekken waardoor ik krasjes van een cm krijg die blijven bloeden. Op zich niet erg, ik kan wel wat hebben, maar ik heb toch het gevoel dat ik iets verkeerd doe. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? En zo ja, wat doe ik verkeerd?

2. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Oei, volgens mij heb ik deze post op de verkeerde plek gezet. Ik weet niet of ik dat kan veranderen?

3. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

19 sep 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werkt het gewoon als ik hem er bard in duw, na het spuiten vd vloeistof, paar seconden wachten en er in 1x uittrekken.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De naald recht naar beneden en volledig in de huid steken en ophalen itt optreknaalden van bv menopur-pregnyl/cetrotide die je niet volledig in de huid steekt.

5. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Dankjewel voor de reacties. Gisteren ging het al een stuk beter. Hopelijk blijft dit zo. En hopelijk is het niet lang nodig :)

6. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Pak met je vingers een huidplooi en prik daarin. Hoe meer ervaring je krijgt hoe makkelijker het gaat

7. sasje27

sasje27 Lid

11 nov 2013
    17
    0
    1
    Spijkenisse
    Ik deel de ervaring niet. Maar adviseer je wel om zoveel mogelijk te ontspannen, dan gaat de spuit er ook makkelijker in en uit. Er zijn ook filmpjes op internet te vinden, misschien heb je daar iets aan. Succes!

8. Billie2202

Billie2202 Actief lid

7 sep 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb dit met de naalden van Puregon. Ik prik ook Gonal en heb er met de bijgeleverde naaldjes geen last van. Ik heb nog een bak vol puregon naalden die ook op de Gonal pen passen, dus die wilde ik eerst opmaken...lijkt wel of er weerhaakjes aan het einde zitten, heel naar gevoel ook. Dus pak nu gewoon de bijbehorende Gonal naaldjes.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Horizontaal in je buik prikken. En in 1 keer in diezelfde richting terugtrekken. Als je beweegt dan ga je met de naald door je buik.

Deel Deze Pagina