zelf pap koken zonder melk??

Discussion in 'Voeding' started by mavi derya, Jul 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Heeft iemand een idee hoe je pap kunt maken zonder melk? Ik wil niet meer kolven en op de dagen dat ik werk kan ik 's morgens niet voeden.. mijn zoon eet erg slecht brood dus ik dacht misschien vind hij pap wel wat..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij is 11 maanden! Dat kun je pap maken met dagmelk (tenzij je kind allergisch is natuurlijk...) of karnemelk.
    Waarom kun je op werkdagen 's morgens niet voeden? Is toch gewoon een kwestie van zelf half uur eerder wakker worden, kind aanleggen, kind verder laten slapen en zelf wegwezen?

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Hij kan niet tegen koemelk.. was ik vergeten te zeggen..

ik voed hem wel om half 6 en dan gaan we om 6 uur naar de oppas maar melk uit een fles wil hij niet meer.. dus dat betekend vaak dat hij tussen 6 en 13.00 alleen fruit eet.. en een biscuitje ofzo..

4. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom geen,boterham dan daar??

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Omdat hij geen brood wil eten we bieden het elke keer aan maar hij wil niet.. soms een halve heeeeeeeel soms een hele maar meestal weigert hij gewoon..

6. tuc

tuc Niet meer actief

Tja zo blijven er weinig opties over als hij niks,wil....

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Je kunt ook pap maken van rijstemelk bijvoorbeeld. Is wel wat waterig en weinig vet natuurlijk. Dus geen vervanging van bv. Of je moet een recept kunnen krijgen voor poedermelk zonder koemelk? Eet hij wel crackers (zoals volkoren cracotte)? Tosti? Toast?

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik denk dat ik geen recept krijg voor poedermelk omdat hij al 11 maanden is.. En volgens mij moet je dan ook niks kunnen verdragen.. een plakje kaas heeft hij geen last van maar een bakje yogurt of melk met fruit daar krijgt hij last van..

oooo tosti dat zou ik nog is kunnen proberen daar heb ik nog niet aan gedacht..

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Tja dat klopt inderdaad maar meer doen als aanbieden kan ik ook niet ik ga hem niet dwingen.. ;)

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Je zou natuurlijk ook soja melk ofzo kunnen proberen. Zal vast wel mogen bin 11 maanden, toch? Ik weet niet of je er lekker en goed pap van kan maken, maar het is te proberen.

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    wentelteefjes zijn ook leuk. Volkoren pannenkoeken..
    Wisselen met beleg?

Sojamelk kan goed, hebben ze eventueel ook met smaakjes. Of je mixt er zelf een banaan doorheen.

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Havermout misschien?

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    amandelmelk? Maak je lekkere pap mee

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kind geen koemelk verdraagt dan zou ik geen soja gaan geven, want die eiwitten lijken veel op elkaar, daarom is de kans op een soja-allergie reëel.
    Als hij geen melk en brood eet, laat hem dan gewoon eten wat hij wel wil eten! En leg hem gewoon om 5 uur in de ochtend aan, voor je naar je werk gaat.

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik maak pap altijd met rijst, haver of speltmelk. Lekker hoor. Flinke klont kokosolie erdoor.
    Soja en amandel zou ik voorlopig niet geven.

16. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ts geeft al aan dat hij 's morgens bv krijgt...
    Ik zou iets van speltmelk proberen.
    Anders blijft er weinig over, hij wil weinig zo te lezen.

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Hij wil inderdaad heel weinig.. het is echt een supermoeilijke eter.. als het aan hem oigt zou hij de hele dag alleen bv prima vinden..

18. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Nichtje heeft dat ook, dochter van 13 maanden eet ook geen brood en "loopt" (lees: waggelen, vallen, kruipen) naar mama's borst om vervolgens de blouse open te trekken want ze wil de borst. Die krijgt ze overigens niet, dan is het weer brullen en tijdje later weer over. Maar brood eet ze niet. Ze kijkt er naar alsof het een vies goedje is ;) Dus komt ze 's nachts voor aldanwelniet mama honger, echte honger of wat dan ook. Vermoeiend lijkt mij....

Misschien een fase?

19. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Mijn zoon komt inderdaad ook nog 2 keer per nacht als ik geluk heb anders nog meer.. en of het vermoeiend is geen idee.. ik heb nu al zooooo lang geen hele nacht gehad dus ik weet niet meer hoe het voelt om gewoon 6 of 8 uur achter elkaar te slapen..

Share This Page